Pure Storage pomáhá v boji proti ransomwaru novými službami a funkcemi

28. 6. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Pure Storage)
Společnost Pure Storage oznámila tři nové smlouvy o úrovni služeb (SLA) pro platformu Pure Storage. Smlouvy zajišťují obnovu, odolnost a rebalancování lokalit a zákazníci díky nim získávají ještě vyšší záruky snižující rizika provozu jejich kritické datové infrastruktury. Vedoucí postavení platformy Pure v oblasti STaaS se dále rozšiřuje.

Umělá inteligence přináší revoluci, ale pro podniky má i záporné stránky. Kybernetičtí zločinci stále častěji využívají AI ke zvýšení četnosti a dopadu kybernetických útoků, zejména ransomwaru. Stávající IT infrastruktura obecně postrádá pružnost, která by umožnila reagovat na rychlé tempo změn. Agilita je ale nutná k zajištění účinné ochrany dat a v případě potřeby k jejich rychlé obnově.

Platforma Pure Storage přináší organizacím právě agilitu a snížení rizik, a to díky jednoduché, konzistentní úložné platformě poskytované formou služby (as-a-service) pro nejširší sadu případů použití v lokálních (on-premise) a hostovaných prostředích i ve veřejném cloudu. Jádrem platformy je konkurencí často napodobovaná, ale nikdy nezkopírovaná architektura Evergreen, která přináší průběžné a hladké upgrady a pomáhá zákazníkům přizpůsobovat se dynamickému prostředí současného podnikání. Díky rekordnímu počtu současně dostupných smluv garantujících úroveň služeb (SLA) získávají zákazníci spolehlivost, výkon a udržitelnost, kterou vyžaduje jejich podnikání.

Spolu s dalším vylepšením stávajících nabídek kybernetické odolnosti, včetně zabezpečeného režimu (SafeMode) pro obnovu po útoku ransomwaru Pure oznamuje následující inovace své platformy:

  • Vylepšená garance SLA pro kybernetické zotavení a odolnost: V návaznosti na první SLA pro zotavení po útoku ransomwaru rozšiřuje platforma Evergreen//One své garance i na scénáře zotavení po havárii. Nová a vylepšená smlouva Cyber Recovery and Resilience SLA poskytuje zákazníkům plán obnovy na míru, přináší čistou servisní infrastrukturu v definované SLA, zajišťuje instalaci na místě a dodává další odborné služby pro přenos dat. Kromě toho bude společnost Pure spolupracovat se zákazníky na vytváření a udržování komplexní strategie kybernetické bezpečnosti. Součástí služby jsou průběžné čtvrtletní kontroly, které zajišťují dodržování osvědčených postupů, průběžné hodnocení rizik a nápravu provozního zabezpečení. Organizace mají záruku, že pokud dojde k nepředvídané rušivé události, společnost Pure Storage jim pomůže rychle a garantovaným způsobem obnovit normální provoz.
  • Nové hodnocení zabezpečení: Nové hodnocení poskytuje hluboký přehled o bezpečnostních rizicích na úrovni celého prostředí a nabízí realizovatelná doporučení pro maximalizaci kybernetické odolnosti. Na základě agregovaných informací z více než 10 000 prostředí je pak zabezpečení vyhodnoceno pomocí číselného skóre od 0 do 5, což umožňuje porovnat stav zabezpečení všech úložišť. K dispozici jsou také osvědčené postupy pro sladění se standardy NIST 2.0, pro podporu dodržování předpisů, nápravu potenciálních bezpečnostních anomálií a rychlé obnovení provozu, pokud dojde k události související se zabezpečením. Nová funkce inteligentního asistenta (Copilot) s umělou inteligencí navíc využívá hodnocení zabezpečení a poskytuje ředitelům informační bezpečnosti (CISO) přehled srovnávající jejich bezpečnostní situaci s ostatními zákazníky společnosti Pure Storage.
  • Nové vylepšení detekce anomálií pomocí umělé inteligence: Nová funkceumožňuje odhalit hrozby, jako jsou útoky ransomwaru, neobvyklé aktivity, škodlivé chování a útoky na dostupnost služby (Denial of Service) prostřednictvím anomálií výkonu. To rozšiřuje dříve dostupnou detekci ransomwaru na základě anomálií při redukci dat. Rozšířená detekce je založena na více modelech strojového učení, které jsou spuštěny za účelem identifikace neobvyklého chování. Tyto modely analyzují prostředí zákazníků, porovnávají je s historickými daty a hledají anomální vzorce na základě heuristiky výkonu i uživatelského kontextu (podle využívání úložiště). S využitím této funkcionality mohou zákazníci identifikovat poslední známou kopii snímku, která byla v pořádku. Tímto způsobem lze zmírnit dopady bezpečnostního incidentu na provoz; rychlou identifikací cílů bodu obnovy pro obnovení dat se sníží riziko a není třeba se při obnově řídit pouhým odhadem.

V dnešním dynamickém tržním a konkurenčním prostředí je nezbytné, aby se prostředí IT dokázalo rychle přizpůsobovat. Společnost Pure Storage nabízí jediné řešení STaaS, které umožňuje škálování služby jak směrem nahoru, tak i dolů. Nyní se Pure Storage konkurenci dále vzdaluje tím, že poskytuje ještě větší flexibilitu:

  • Nová smlouva SLA o rebalancingu jednotlivých míst: Smlouva SLA o změně mezi jednotlivými místy (lokalitami) Evergreen//One poskytuje flexibilitu služeb pro organizace, které chtějí upravit stávající závazky na rezervy podle toho, jak se vyvíjejí jejich požadavky na úložiště. Není-li už potřeba kapacita v určité lokalitě, pokud se datové centrum konsoliduje nebo pokud byl výkon v jedné lokalitě předimenzován a existuje zde přebytečná kapacita, kterou lze využít jinde, smlouva Site Rebalance SLA umožňuje organizacím jednou za 12 měsíců změnit rozložení závazků na rezervy pro každé předplatné Evergreen//One.

Společnost Pure Storage pokračuje v revoluci v oblasti ukládání podnikových dat. Naším posláním zůstává poskytovat jednoduchou, flexibilní a odolnou platformu pro úložiště jako službu, která nejen řeší současné potřeby správy dat a úložišť, ale zákazníkům také snižuje budoucí rizika a nejistotu. Díky neustále se zlepšujícím službám a nejširšímu souboru smluv SLA je Pure jedinou platformou pro ukládání dat, která je připravena na budoucí inovace,“ uvedl Prakash Darji, vrchní ředitel pro digitální zkušenost ve společnosti Pure Storage.

„Dnešní podniky požadují víc než jen technologii, hledají garantované výsledky. Spolehlivé a flexibilní modely spotřeby podnikových úložišť, které se škálují podle potřeb podniku, jsou nutností. Platforma STaaS společnosti Pure Storage nabízí od konkurence odlišnou, komplexní sadu garantovaných smluv SLA, které zajišťuje rovnováhu mezi pružností a jednoduchostí a zároveň poskytuje vysoký výkon a odolnost. To vše v dynamickém prostředí současného podnikání podporuje růst zákazníků,“ dodala Lara Greden, Senior Research Director, IT Infrastructure as-a-Service Solutions, Flexible Consumption, and Circular Economy ve společnosti IDC.

Podobné články

ESET v ČR dále roste, potvrdil se zájem o cloudová řešení i profesionální bezpečnostní služby

3. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ESET)
Česká pobočka ESETu zveřejnila své finanční výsledky za loňský rok. Kompletní výnosy dosáhly hodnoty 564,2 milionu korun. Společnost během loňského roku představila významné změny a inovace ve své nabídce kyberbezpečnostních řešení a dosažený výsledek potvrdil dlouhodobá očekávání, a to především v případě firemních zákazníků. Čtěte více

Kyberzločinci stále častěji využívají i speciální AI služby pro hackery

1. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Check Point)
Check Point upozorňuje, že umělá inteligence pomáhá v boji s kyberzločinem a při lovu hackerů a hrozeb, ale nejrůznější AI služby využívají i útočníci. Jde o velmi nebezpečný trend, který mění svět organizovaného zločinu. Čtěte více

Intenzita DDoS útoků se meziročně zdvojnásobila

1. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ComSource)
Počty DDoS útoků na české firmy v květnu oproti minulému měsíci spíše stagnovaly, v porovnání se stejným obdobím před rokem naopak zaznamenaly nárůst a jejich celková intenzita se zdvojnásobila. S tím souvisejí také další negativní dopady a využívání stále kvalitnějších a efektivnějších útoků. Nejvíce útoků opět přicházelo z Ruska. Čtěte více

Útočníci stále častěji napadají organizace využívající provozní technologie

28. 6. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Fortinet)
Téměř třetina (31 %) organizací využívajících provozní technologie (OT) nahlásila za poslední rok více než šest narušení systému. V loňském roce to přitom podle průzkumu společnosti Fortinet bylo pouze 11 %. Čtěte více