Prodej VR headsetů by měl navzdory krátkému propadu opět růst

23. 9. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Ačkoli IDC počítá s tím, že letos se kvůli okolnostem spojeným s pandemií viru COVID-19 dočká trh s headsety pro virtuální realitu propadu (asi o sedm procent), již v příštím roce by měl opět takřka o polovinu (asi 42 % růst).

Potíže v letošním roce navíc nebyly zapříčiněny nedostatkem poptávku, ale naopak omezenou výrobou a nedostatkem nabídky a straně výrobců a dodavatelů.

I díky rostoucímu zájmu ze soukromého (podnikového) sektoru pak IDC předpokládá, že až do roku 2024 prodej VR headsetů poroste meziročně průměrným tempem na úrovni 48 %.

Virtuální realita se dostává do fáze rozvinutého produktu a získává si větší publikum. „Ačkoli hry stále zůstávají nejčastějším využitím virtuální reality, roste i zájem o jiné oblasti, např. o virtuální koncerty nebo cvičení a fitness obecně,“ uvedl Jitesh Ubrani, analytik IDC. „Další důležitou a rychle rostoucí oblastí jsou podnikové tréninky, spolupráce, designování a výroba. Očekáváme, že celosvětová poptávka podnikového sektoru vzroste z 38 % v roce 2020 na 53 % v roce 2024.“

„Zájem o virtuální realitu roste ve spotřebitelském i firemním sektoru,“ poznamenal Tom Mainelli, viceprezident výzkumu v IDC. „Nicméně události z první poloviny roku 2020 výrazně ovlivnily celý trh, a to navzdory tomu, že poptávka rostla. I díky představení nových produktů očekáváme ve druhé polovině letošního roku výrazný nárůst, který bude v dalším roce ještě znatelnější.“

Prodej samostatných VR řešení, stejně tak však i řešení určených pro připojení k PC či dalšímu zařízení (typicky herní konzoli) navzdory rostoucímu povědomí a zájmu zákazníků ve 2. čtvrtletí roku 2020 klesal.

Největšími výrobci VR headsetů byly ve sledovaném období Facebook (38,7 %), Sony (21,9 %), Pico (9,2 %), DPVR (8,9 %) a HTC (4,9 %). Zbytek trhu (16,4 %) připadl na ostatní.

Štítky: 

Podobné články

Prodeje AR/VR headsetů porostou díky smíšené a rozšířené realitě

2. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Prodej náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu podle IDC v prvním čtvrtletí roku 2024 meziročně klesl o 67,4 %. Pokles se podle agentury očekával a je připisován přechodem trhu do nových segmentů, jako jsou právě smíšená realita (MR) a rozšířená realita (ER). Navzdory poklesu prodeje vzrostla průměrná prodejní cena (ASP) headsetů na více než 1 000 USD. Čtěte více

HTC: VR headset VIVE Focus Vision

29. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: HTC Vive)
Nový XR headset HTC VIVE Focus Vision staví na populární svědčené řadě VIVE Focus, která nachází uplatnění v profesionální sféře, ale přináší novinky, které jej přiblíží náročným hráčům. Díky DisplayPort režimu uspokojí i nejnáročnější PCVR hráče, kterým navíc nabídne i zážitky se smíšenou realitou. Tehdy uživatelé ocení také plně barevný průhled do reálného světa. Čtěte více

Meta představila levnější AR/VR headset Quest 3S, brýle Orion AR a další novinky

27. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Meta)
Společnost Meta během své výroční konference Meta Connect 2024 představila řadu novinek včetně cenově dostupného AR/VR headsetu Quest 3S nebo brýlí pro smíšenou realitu Orion AR. Zároveň došlo i ke zlevnění některých stávajících produktů. Novými funkcemi a možnostmi se může pochlubit také firemní umělá inteligence Meta AI. Čtěte více

Lifeliqe dál expanduje v USA

26. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Lifeliqe )
Technologická společnost Lifeliqe s brněnskými kořeny dál posiluje v Nevadě, kde získala nový grant v řádu stovek tisíc dolarů. Ten umožní tvorbu dalšího obsahu pro kariérní mapování, tedy virtuální prohlídky pracovišť pro Nevaďany, kteří se chtějí rekvalifikovat na novou profesi. Čtěte více