Prodej VR headsetů by měl navzdory krátkému propadu opět růst
Potíže v letošním roce navíc nebyly zapříčiněny nedostatkem poptávku, ale naopak omezenou výrobou a nedostatkem nabídky a straně výrobců a dodavatelů.
I díky rostoucímu zájmu ze soukromého (podnikového) sektoru pak IDC předpokládá, že až do roku 2024 prodej VR headsetů poroste meziročně průměrným tempem na úrovni 48 %.
Virtuální realita se dostává do fáze rozvinutého produktu a získává si větší publikum. „Ačkoli hry stále zůstávají nejčastějším využitím virtuální reality, roste i zájem o jiné oblasti, např. o virtuální koncerty nebo cvičení a fitness obecně,“ uvedl Jitesh Ubrani, analytik IDC. „Další důležitou a rychle rostoucí oblastí jsou podnikové tréninky, spolupráce, designování a výroba. Očekáváme, že celosvětová poptávka podnikového sektoru vzroste z 38 % v roce 2020 na 53 % v roce 2024.“
„Zájem o virtuální realitu roste ve spotřebitelském i firemním sektoru,“ poznamenal Tom Mainelli, viceprezident výzkumu v IDC. „Nicméně události z první poloviny roku 2020 výrazně ovlivnily celý trh, a to navzdory tomu, že poptávka rostla. I díky představení nových produktů očekáváme ve druhé polovině letošního roku výrazný nárůst, který bude v dalším roce ještě znatelnější.“
Prodej samostatných VR řešení, stejně tak však i řešení určených pro připojení k PC či dalšímu zařízení (typicky herní konzoli) navzdory rostoucímu povědomí a zájmu zákazníků ve 2. čtvrtletí roku 2020 klesal.
Největšími výrobci VR headsetů byly ve sledovaném období Facebook (38,7 %), Sony (21,9 %), Pico (9,2 %), DPVR (8,9 %) a HTC (4,9 %). Zbytek trhu (16,4 %) připadl na ostatní.