Prodej her na českém a slovenském trhu nadále roste
Prodej herních produktů na českém trhu (co se týče počítačových her) rostou podle ABC Data v souladu s globálními prognózami. Prodeje herních produktů na českém trhu vzrostly v první polovině letošního roku meziročně o 40 % a o 35 % na Slovensku.
Společnost Newzoo, která se zabývá průzkumy trhu, vydala uprostřed roku 2016 globální zprávu o prodejích herních produktů, ve které uvádí, že celosvětově dosáhnou prodeje v roce 2016 tržní hodnoty více než 99 miliard dolarů. To představuje meziroční růst o 8,5 %. Prodej herních produktů v oblasti EMEA, která tvoří 24 % celosvětových prodejů a zahrnuje Českou republiku, Slovensko a další země střední Evropy, meziročně stoupnou o 7,3 % na 23,5 miliardy dolarů. Statistické údaje pro střední Evropu ukazují, že Česká republika je v regionu čtvrtým největším trhem herních produktů. Před ní se nacházejí Rusko, Polsko a Ukrajina (uvedené v pořadí podle velikosti).
„Herní produkty představují důležitou a zajímavou část našeho produktového portfolia na českém a slovenském trhu, a to zejména díky výhradní distribuci společností Electronics Arts a Activision Blizzards. Mimo to distribuujeme také specializované počítačové myši, volanty, joysticky nebo komponenty hands-free od společností, jako je Modecom, Logitech, Razer nebo Trust. Nejoblíbenějším titulem loňského roku byla FIFA 16 a mezi oblíbené produkty patří také herní myši a specializované klávesnice,” dodal Jan Horáček, business unit manager ve společnosti ABC Data.
Budoucnost je mobilní
Zpráva společnosti Newzoo také naznačuje, že klíčovým růstovým segmentem na globálním trhu herních produktů jsou hry pro mobilní zařízení. Předpovídá, že globální prodeje her pro mobilní zařízení přinesou v roce 2016 příjmy ve výši téměř 37 miliard dolarů a na globálním trhu herních produktů budou mít podíl 37 %. Oproti tomu příjmy z příležitostného hraní webových her meziročně poklesly o 7,5 % a hry pro kapesní zařízení zaznamenaly pokles o 24 %. Společnost Newzoo očekává, že prodej her pro mobilní zařízení dosáhnou celosvětově do roku 2019 hodnoty 52,5 miliardy dolarů.
Mobilní trendy se projevují i na českém a slovenském trhu. „Hry pro mobilní zařízení představují celosvětově velice zajímavý trh. Podle globálních odhadů je v obchodech s aplikacemi k dispozici více než 800 000 her, k nimž má snadný přístup 3,5 miliardy uživatelů smartphonů na celém světě, včetně těch ze zemí střední Evropy jako Česká republika a Slovensko. Jako společnost, která kromě smartphonů distribuuje hry a herní příslušenství, umožňujeme prodejcům plnit potřeby zákazníků v jakémkoli herním prostředí. Postaráme se, aby náruživí hráči mohli na místních trzích hrát své oblíbené hry s použitím média, kterému dávají přednost,” doplnil Pavel Kocián, generální ředitel společnosti ABC Data.