Prodej dotykových displejů roste, tržby však klesají
Ačkoli prodej chytrých telefonů i tabletů nadále roste, mezi výrobci komponent panuje stále tvrdší konkurence, což po čtyřech letech v tomto sektoru vede k poklesu tržeb. Ještě v roce 2013 přitom v porovnání s rokem 2012 vzrostl prodej o 17 % a tržby výrobců o 27 %. V roce 2014 se však již počítá pouze s růstem vyrobených kusů (o 15 %), avšak doprovázeným jednoprocentním poklesem tržeb.
„Rostoucí konkurence mezi výrobci dotykových displejů vede k poklesu průměrné prodejní ceny dotykových displejů a také k poklesu tržeb, ačkoli prodeje samotné se stále zvyšují,“ uvedl Calvin Hsieh, ředitel výzkumu ve společnosti NPD DisplaySearch. „Někteří výrobci nemusejí nadcházející období přežít, ostatní jsou však připraveni chopit se příležitostí.“
Nízké prodeje notebooků a all-in-one počítačů způsobují přebytky zásob
Malá poptávka po noteboocích a all-in-one počítačích s dotykovými displeji způsobila přebytek velkých dotykových displejů a v důsledku toho také výrazný meziroční pokles průměrné ceny až o 50 %. Ačkoli v roce 2013 činil meziroční nárůst prodeje dotykových displejů pro notebooky celých 362 %, pro letošek se počítá již pouze s 22% nárůstem. Předpokládá se, že dotykovou obrazovkou bude v roce 2014 vybaveno pouze 15 % všech prodaných notebooků.
Vývoj růstu prodeje a tržeb dotykových displejů
„Dokud aplikace pro 10“ a větší obrazovky nedokážou přesvědčit uživatele a vytvořit nový tržní prostor, budou mezi sebou výrobci displejů i nadále tvrdě soupeřit, což bude dále snižovat průměrné prodejní ceny displejů a následně i tržby,“ doplnil Hsieh. „Windows 8 zatím zákazníky k příplatku za dotykové obrazovky přesvědčit nedokázaly.“