Problémy s fungováním aplikací má kvůli neefektivnímu řízení sítí 35 % firem
Stále více kritických firemních aplikací závisí na dobrém přístupu ke kvalitnímu internetovému připojení, až již to jsou cloudové systémy v Amazon Web Services, aplikace Microsoft Teams, VPN připojení či nestrategické aplikace typu YouTube, ke kterým se připojují individuální uživatelé v organizaci. V případě problémů s připojením nejčastější příčinou nebývá nedostatečná šířka pásma, ale nízká efektivita jeho využití a chybějící prioritizace klíčových aplikací. A pokud IT správci nemají správné nástroje, pak příčiny špatného fungování často ani nedokáží rozpoznat.
K nejzajímavějším zjištěním průzkumu patří:
- 46 % organizací globálně provozuje do 10 firemních aplikací, 36 % pak provozuje 11 až 20 aplikací, 10 % pak 20 až 30 aplikací a 8 % více než 30 aplikací.
- V České a republice a na Slovensku 67 % organizací globálně provozuje do 10 firemních aplikací, 26 % provozuje 11 až 20 aplikací, 7 % pak více než 20 aplikací.
- 46 % globálně dotázaných organizací si není vědomo žádným problémů, 35 % zažívá problémy na každodenní bázi, a jen 19 % své aplikace již prioritizuje.
- V České republice a na Slovensku si není 50 % dotázaných vědomo žádných problémů, 40 % zažívá problémy na každodenní bázi, a jen 10 % své aplikace prioritizuje.
„Za současným boomem softwarových aplikací stojí probíhající digitalizace, jak z pohledu jejich počtu, tak i nároků na šířku pásma,“ řekl Jozef Kačala, Vicepresident of Global Sales Engineering ve společnosti GFI Software. „Svou roli sehrál i Covid, během něhož došlo k prudkému nárůstu využívání SaaS aplikací. Dnes již organizace v případě internetové konektivity nemohou spoléhat na náhodu, ale musí svým kritickým aplikacím zajistit dostatečnou šířku pásma s pomocí nástrojů pro aktivní řízení síťového provozu a jeho optimalizaci, jako je například GFI Exinda.“