Polovina Čechů na dovolenou nebere fotoaparát, vystačí si s telefonem

2. 9. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Vodafone)
Mobilní telefon si letos na dovolenou přibalil skoro každý Čech a rozhodně ho nevezl jen pro případ nouze. Polovina z českých turistů ho využívá jako náhražku fotoaparátu a velká část si neodpustí ani brouzdání po internetu.

Přestože 90 % Čechů je má pořád schované někde doma v zásuvce, při balení na dovolenou si na ně vzpomene jenom polovina. Jejich roli totiž přebraly mobilní telefony. Spolu s připojením k internetu se staly neodmyslitelnou součástí našich životů a ani na dovolené tomu není jinak. Zcela vypnout internet například dokáže pouhých devět procent z dotazovaných, kteří mají mobilní internet.

Ostatní řeší přípravy na internetové surfování v zahraničí různě. Větší část Čechů vypíná data a spoléhá výhradně na Wi-Fi (38 %). Čtvrtina kontroluje, zda má roaming zapnutý, a 18 % opatrnějších respondentů cenu roamingu rovnou ověřuje.

V roamingu Vodafone evidoval během letošních prázdnin v průměru 150 tisíc lidí denně. Největší vlna přitom přišla během prvního červencového týdne, kdy jejich množství zhruba ještě o třetinu narostlo. Nejvíce zákazníků s aktivovaným roamingem se pohybuje v sousedních zemích, následují tradiční dovolenkové destinace jako Chorvatsko, Slovinsko či Itálie.

Na co Češi potřebují na dovolené mobilní internet?
Pro téměř polovinu výletníků nahrazuje mobilní internet různé průvodce s informacemi o výletech a zajímavostech z okolí (40 %) a dále také mapy a satelitní navigace (33 %). Nezanedbatelná část ale i na dovolené řeší pracovní záležitosti nebo odmítá přerušit kontakt s přáteli na sociálních sítích. Elektronickou poštu běžně vyřizuje 39 % lidí a v podstatě stejné množství sleduje sociální sítě. Překvapivě jen 28 % respondentů se na nich rovnou chlubí svými novými zážitky. Různé online komunikátory (například WhatsApp, Viber, Messenger apod.) používá 36 % dotázaných. Ani na dovolené nechce třetina respondentů ztrácet přehled o dění a pravidelně čte zpravodajské servery (33 %).

Češi začínají myslet na bezpečnost svých telefonů i dat
Spousta Čechů myslí na rizika spojená s používáním mobilního internetu i v zahraničí. Více než polovina sice řeší bezpečnost obsahu svého telefonu stejně na dovolené jako kdykoliv jindy, u 29 % uživatelů to ale znamená, že mají nainstalovanou i bezpečnostní aplikaci. Průzkum ukázal, že Češi mají povědomí také o nebezpečí Wi-Fi sítí. K těm pochybným se raději vůbec nepřipojuje pětina z nich a k žádným šest procent. Svá data zálohuje v cloudu na cestách jen 14 % respondentů.

Skoro třetina respondentů nechává při odchodu z hotelu telefon raději v pokoji či v trezoru. Ti méně úzkostliví je alespoň nenechávají ležet na břehu u vody a na dobu nepřítomnosti se je snaží nějak ukrýt (37 %). Češi svá mobilní zařízení chrání také před mechanickým poškozením – před sluncem téměř polovina dotázaných, zatímco speciální obal proti poškození používá 29 % z nich.

Podobné články

Ilustrační foto (Motorola)

Samsung se znovu stal nejprodávanější značkou chytrých telefonů

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový prodej smartphonů v prvním čtvrtletí roku 2024 podle IDC meziročně vzrostl o 7,8 % a Samsung se znovu vyhoupl do pozice nejprodávanějšího výrobce. Čtěte více

Doogee představilo odolný smartphone s nočním viděním a dvojicí displejů

14. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Doogee)
Společnost Doogee doplnila svou řadu S o odolný chytrý telefon S200 5G, který svým uživatelům nabídne maximální spolehlivost a výdrž i v těch nejextrémnějších podmínkách. Nový model dále nabídne například kameru s nočním viděním nebo sekundární displej na zádech telefonu. Čtěte více

Motorola: chytrý telefon ThinkPhone (2025)

13. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Motorola)
Společnost Motorola představila novou generaci telefonu ThinkPhone určeného pro podnikatele a firemní uživatele. Telefon s pokročilými bezpečnostními funkcemi a softwarem, který bez problémů spolupracuje s počítači Lenovo ThinkPad, byl navržen pro zákazníky, kteří potřebují hardwarovou spolehlivost bez toho, aniž by obětovali efektivitu a funkčnost. Čtěte více
Lukáš Knotte, country manager Infinixu pro ČR a SR

Infinix prodal za dva roky působení na českém a slovenském trhu téměř 130 tisíc smartphonů

26. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Infinix)
Značka Infinix se etablovala na českém a slovenském trhu. Za dva roky se prodalo přes 126 000 kusů všech modelů čínského výrobce, který se tak pevně usadil na pátém místě prodejnosti. Oblibu si získal především inovativními technologiemi pro rychlé nabíjení, bohatým obsahem balení, ale hlavně skvělým poměrem cena/výkon. Čtěte více