Pod velením Navteq ke správnému cíli
Navteq má v současnosti 4 700 zaměstnanců ve 204 pobočkách ve 46 zemích (u nás v Praze a Olomnouci, v SR pak v Bratislavě). Pro představu silnice celého světa zkoumá 1 100 analytiků, kteří vytvářejí body zájmu (POI = Points od Interests), zavádějí navigaci v jízdních pruzích a starají se o umisťování 3D objektů do mapových podkladů, sbírají podklady pro umístění radarů a různých zajímavostí, které pak uživatel navigace může využít.
Jak jste asi pochopli, Navteq je přední celosvětový poskytovatel dat pro digitální mapy, datových a lokalizačních dat. Uživatelé jeho podkladů se rekrutují z oblasti běžných uživatelů, podniků, vládních institucí, firem a využívají možnosti plánování jízdních i turistických tras. Údaje jsou poskytovány na úrovni, aby je bylo možné využít jak pro cykloturistiku, pěší pochůzky přes cesty autem až k plánováni tras dodávek, náklaďáků a kamionů (plánování trasy pak bere v potaz třeba i průjezdnost silnic z hledisky výšky mostů a podjezdů, nosnosti mostů a podobně).
Při tvorbě mapových podkladů spoluracuje s předními automobilkami, dodavateli elektronických systémů, pokytovateli internetového obsahu, výrobci mobilních zařízení (telefonů a navigací) a samozřejmě s velkými podniky, které dodávají informace o tom, co by potřebovaly od navigačních dat a jejich zpracování například pro automatické generování tras a pohyb vozového parku.
78 zemí je pokryto celosvětově, 68 zemí s plným pokrytím pak pochází z regionu EMEA. Ve střední Evropě má firma celkem 60 lidí, sedm zastoupení ve čtyřech zemích (Polsko, ČR, SR a Maďarsko). Ověřeno je tu 726 tisíc kilometrů silnic a dálnic. Česká republika je schopná plné navigace, aktuální verze mapy nese název Q2/10, zahrunuje mapy 6 250 měst, má 95 630 bodů zájmu (POI), zaseseno je 226 604 kilometrů dilnic a z toho je jich 91 426 km ověřených (díky tomu je zde možné využívat i nadstandardní věci typu navádění v jízdních pruzích a podobně).
Co se týče úspěšnosti prodejů nabigací, dochází k postupnému nasycení trhu a snížení hladu po těchto přístrojích (v roce 2008 dosáhl maxima). Důvodem je možnost využívat navigaci především v mobilních telefonech. I tak ale pro letošní rok představuje trh navigací ve střední a východní Evropě hodnotu 175 milonů eur.