Počet zobrazených stránek na českém internetu atakoval 8,5 miliardy
Vysoký nárůst zaznamenal rovněž počet zobrazení stránek provedených z mobilních zařízení a počet zahájených přehrání multimediálního obsahu (nárůst u obou hodnot činil přibližně 12 %).
V březnu rostly téměř všechny ukazatele návštěvnosti internetu. Šlo především o zobrazení stránek, což mohl ovlivnit také vyšší počet dní v měsíci oproti únoru. Denně navštívilo weby měřené výzkumem téměř 3,5 milionu uživatelů a délka jedné návštěvy dosáhla téměř osm minut. Měsíčně strávili uživatelé na těchto stránkách více než 26 hodin, denně pak více než hodinu a půl.
Největší nárůst počtu uživatelů z klasických PC zaznamenala kategorie Mužské magazíny o životním stylu (více než 27 %), dále pak s velkým odstupem kategorie Bulvární magazíny a Domovské stránky portálů (o 18 resp. 14 %). Naopak počet zobrazení stránek rostl nejvíce u kategorií Komunitní a teens servery a Sport (21 resp. 16 %).
Návštěvnost internetu v ČR v únoru a březnu 2015 | ||||
Ukazatel | Výsledky za únor 2015 | Výsledky za březen 2015 | Absolutní změna | Procentuální změna |
Reální uživatelé (RU) | 6 850 546 | 6 766 879 | -83 667 | -1,22 % |
Shlédnuté stránky (PV) | 7 767 294 274 | 8 457 976 333 | 690 682 059 | 8,89 % |
RU mobilního internetu | 4 062 113 | 4 151 864 | 89 751 | 2,21 % |
PV mobilního internetu | 1 257 881 319 | 1 406 100 951 | 148 219 632 | 11,78 % |
RU streaming | 3 685 528 | 3 732 590 | 47 062 | 1,28 % |
Zahájená přehrání (streaming) | 131 557 284 | 147 203 318 | 15 646 034 | 11,89 % |
Počet mobilních uživatelů se v březnu zvýšil o 90 tisíc. Nejvyššího podílu mobilních zobrazení stránek oproti zobrazením provedeným z klasických PC dosahují kategorie Těhotenství a rodičovství (33 %), Sport a Bulvární magazíny (22 %). Nejvyšší meziměsíční nárůst počtu mobilních zobrazení zaznamenala v minulém měsíci kategorie Bulvární magazíny, a to o rekordních 78 %.