Počet smartphonů se do roku 2020 zdvojnásobí
Růst na vyspělých trzích pochází ze zvyšujícího se počtu zařízení „na hlavu", v rozvíjejících se regionech se však nárůst připisuje novým uživatelům, protože smartphony jsou stále dostupnější. Téměř 80 % nových smartphonů do roku 2020 přibude zejména v regionech Asie-Pacifik, Střední východ a Afrika. S pokračujícím nárůstem počtu smartphonů přichází i zvýšený růst ve spotřebě dat. Podle odhadů se objem dat spotřebovaných smartphony zvýší do roku 2020 desetinásobně, přičemž 80 % celkového datového provozu bude pocházet ze smartphonů. Průměrná měsíční spotřeba dat na smartphone v Severní Americe do roku 2020 naroste z dnešních 2,4 GB na 14 GB.
Rima Qureshi, senior viceprezident a hlavní stratég Ericssonu řekl: „Ohromný nárůst v používání pokročilých mobilních technologií a nárůst datové spotřeby, způsobené dynamikou mobilních připojení a stále vyšším počtem smartphonů, udělá z dnešní big data revoluce událost, jakou byl kdysi příchod diskety. Vidíme potenciál pro transformaci velkého rozsahu a příležitosti pro telekomunikační operátory i ostatní. Vyžaduje to však i větší důraz na přinášení nákladově efektivních řešení a otevřenost novým obchodním modelem."
Rostoucí nabídka aplikací a obchodních modelů spolu s padajícími cenami modemů jsou klíčovými faktory, které způsobují nárůst počtu připojených zařízení. Kromě toho vznikají zcela nové způsoby využití aplikací, což také vede k strmějšího růstu počtu připojených zařízení. Ericsson ve své nejnovější studii předpovídá, že v roce 2020 dosáhne počet připojených zařízení 26 miliard.
Do roku 2020 každoročně naroste mobilní videoprovoz o 55 % a do pěti let bude činit kolem 60 % celkového mobilního datového provozu. Nárůst je z větší části způsoben posunem spotřebitelských preferencí směrem ke službám jako je video streaming, jakož i stále se zvyšujícím podílem online videa, včetně zpráv, reklamy a sociálních médií.
Pokud se podíváme na datovou spotřebu na rozvinutých trzích, spatříme, že výrazná část provozu je generována poměrně malým počtem uživatelů. Tito spotřebitelé představují 10 % všech spotřebitelů, generují však až 55 % celkové datového provozu. Mezi nimi dominuje video, přičemž běžně shlédnou až hodinu videoobsahu denně, což je dvacetinásobně víc než průměrný uživatel.