Phishing v roce 2014
Kybernetičtí zločinci zneužili jména známých bank v 16,3 % útoků (v roce 2013 to bylo 22,2 %).
Phishing, nebo také česky rhybaření, je druhem internetového podvodu, při němž se kybernetičtí zločinci snaží nalákat uživatele, aby jim poskytli svá data (přihlašovací údaje či další osobní informace) tak, že vytvoří falešné stránky imitující známé internetové zdroje.
V kategorii platebních systémů útočili kybernetičtí zločinci na uživatele karet Visa (31 %), PayPal (30 %) a American Express (25 %). V kategorii internetových obchodů vede stále Amazon s 32 %, i když zaznamenal pokles o 29 procentních bodů. Analytici to připisují faktu, že se tyto firmy snaží s podobnými podvody ve velké míře bojovat. Útočníci proto hledají nové cíle – například v roce 2014 narostl počet phishingu cílícího na stránky prodávající letenky.
Další závěry studie:
- 5,1 % odhalených phishingových útoků spadá do kategorie platebních systémů, v Česku je to dokonce 7,2 %;
- jména známých internetových obchodů byla zneužita v 7,3 % případů (6,5 % to bylo v roce 2013);
- v 5,1 % případů se ochranné technologie proti phishingu Kaspersky Lab spustily kvůli stránkám;
- poměr finančního phishingu odhaleného na systémech Mac se zvýšil o 9,6 procentního bodu na 48,5 % případů, kdy bezpečnostní produkty Kaspersky Lab pro Mac OS X reagovali na pokus kybernetických zločinců o phishing.
Detailní informace o phishingové scéně v roce 2014 si přečtete na webu Securelist.com.