Partneři jsou překvapeni, jaká nabízíme řešení

18. 9. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: ASUS)
Michal Mostýn a Lubomír Novák z ASUSu představili novinky a zajímavosti z portfolia výrobce. Řeč byla také o oblíbených chromeboocích, all-in-one zařízení E1 a nevynechali jsme ani umělou inteligenci.

Můžete nám na úvod představit své role v ASUSu?

Michal Mostýn (MM): Jednoduše, starám se o své zákazníky. Řečí obchodní jsem Key Account Manager pro komerční produkty ASUS.

Lubomír Novák (LN): Působím jako field application engineer, což by šlo hodně volně přeložit jako předprodejní technická podpora. To by bylo asi přílišné zjednodušení, protože jde o integrační roli s mnohem širším záběrem zahrnujícím technickou podporu pro všechny fáze životního cyklu. Takže průběžně rotuji mezi obchodem, marketingem a servisem, a to v ASUSU, s našimi partnery a zákazníky. Jde o hodně pestrou činnost.

Jaké modely z vašeho portfolia jsou v současnosti nejvíce poptávané v segmentu byznysových notebooků?

MM: Asi jednoznačně naše nejprodávanější řada B1. Je to takový univerzál, že jej dodáváme do škol, což je nyní sezona, pak také do městských úřadů či menších firem. Všude tam, kde nejsou kladeny vyšší nároky na technologie.

LN: Tím, že velkou část svého pracovního času trávím návrhy a diskuzemi nad výběrovými řízeními, bych naopak řekl, že nejvíce poptávanými modely jsou střední a vyšší kategorie ExpertBook řady B3 a B5, což jsou naši hlavní reprezentanti v segmentu byznys notebooků.

Můžete shrnout současné trendy v oblasti v tomto segmentu?

Lubomír NovákMM: Jak jsem zmínil, sezona je v EDU oblasti, což se odráží jak na našem zaměření na prodej, podporách pro naše partnery, tak sklady u našich distributorů. Nicméně za dveřmi je pro všechny nejsilnější sezona, což je poslední čtvrtletí v roce, a to už nebude jen o školském segmentu. Očekáváme nárůst poptávek zejména z nemocnic, státních institucí, SMB sektoru.

LN: Za mě je trendem jednoznačně inovační vlna umělé inteligence. Všichni se teď snaží o implementaci rozličných AI aplikací.

Jak hodnotíte pozici ASUSu na trhu s byznysovými notebooky a jaké strategie plánujete pro další růst?

MM: Naše pozice je malá, to si uvědomujeme, ale s pozitivním trvalým rostoucím trendem. Co víc si přát! A strategie? Poskytovat našim partnerům rychlé a kvalitní služby. Stále máme komfort se vyhýbat různým portálům, nutným školením a podobným aktivitám, které partnery často zdržují od samotné práce, a nezatěžovat je byrokracií a administrativou. Uvidíme, jak dlouho nám to vydrží.

LN: Myslím, že jsme překonali prvotní fázi, kdy ASUS vstoupil do té doby na neznámý komerční trh a základy této stavby na zelené louce jsou nyní položené. Lokálně zde máme fungující tým lidí, globálně se nám podařilo revidovat a nastavit modelové řady, postupně vyvíjíme a uvádíme do života funkčnosti a aplikace, které si commercial trh žádá. Další strategií je rozšíření a doplnění portfolia a setrvalý růst. Jak zmínil Michal, ještě nám zbývá spousta práce při pilování procesů a nástrojů, které pro svůj další rozvoj potřebujeme.

Představíte nám nejnovější přírůstky do portfolia Copilot+ PC, které připravujete na čtvrté čtvrtletí? Jaké jsou hlavní výhody těchto zařízení pro firemní uživatele?

Michal MostýnLN: Jak mám odpovědět na položenou otázku, když v tuto chvíli nesmím ani naznačovat? Chystáme na podzim doplnění portfolia ExpertBooků o nové modelové řady cílené primárně na malé a střední společnosti. Kromě tradičního partnerství se společností Intel přibudou i modely s procesory od AMD a ve spolupráci s Microsoftem samozřejmě neopomeneme ani uvedení modelu Copilot+ PC. Myslím, že zákazníci se mohou těšit na mnoho novinek.

Jaký je váš pohled na vývoj umělé inteligence? Jaké další AI nástroje nebo technologie plánujete integrovat do svých produktů?

MM: Můj osobní pohled je ten, že stále se o tom strašně moc mluví, ale český člověk je konzervativní a nemyslím si, že by v současné době byla v IT či jiných oblastech hojně využívána. Spíš si myslím, že je to nyní na osobních úrovních, kde si lidé testují, zkouší, co to vlastně dovede, a hledají způsob, jak toho využít. Nástrojů neustále přibývá, začali jsme chatbotem, dnes máme nástroje na grafiku, videa, uvidíme, co přijde zítra. Tato oblast se opravdu velmi dynamicky rozvíjí. Nicméně z diskuzí s partnery vím, že by to spoustě firem mohlo ulehčit práci (a to nejen v IT, ale především v medicíně, stavebnictví, zemědělství a dalších oborech).

LN: Umělou inteligenci vnímám jako inovační vlnu a současně jako další celospolečenskou proměnu. Problémem technického rozvoje je jeho schopnost jít velice rychle kupředu a jako společnost až následně hledáme nějaké etické a právní mantinely pro používání nových technologií, přičemž je důležité být svým způsobem i rozvážní. Ale pevně věřím, že stejně jako cloud computing, sociální sítě či třeba kryptoměny se nám i AI podaří nějak uchopit a adaptovat. Potenciál této technologie je obrovský a je na nás, jakým způsobem jej využijeme. Při nasazování a používání nových aplikací se postupně budeme od tradiční bariéry JAK něco udělat stále více posouvat k tomu, CO chceme, aby bylo výsledkem naší činnosti. AI nástroje nám mohou vylepšit, usnadnit a odlehčit rutinní, nezáživné a časově náročné činnosti. Tímto směrem jde nyní i ASUS. K již existujícím AI nástrojům pro optimalizaci zvuku a obrazu při konferenčních hovorech přibudou automatické nástroje k vytvoření zápisu schůzky, real-time jazykový překladač či ochrana prezentovaného obsahu pomocí vodoznaků. A jak jsem zmínil v předchozí odpovědi, nevynecháme ani uvedení zařízení Copilot+ PC.

Jakým způsobem ASUS reaguje na rostoucí požadavky na výkon, bezpečnost a mobilitu?

MM: Zde vidím pozitivní trend. Do komerčního světa jsme přišli jako poslední výrobce v této oblasti. Jsme si vědomi, že nemůžeme vše uvést během roku či dvou, ne technologie, které konkurence vyvíjí roky nebo desítky let. Nicméně vím, že jsme velmi dynamická firma, a co by nebylo reálné jinde, je u nás možné. Takže spoustu technologií jsme ve svých komerčních zařízeních uvedli již během dvou, tří let a neustále snižujeme náskok konkurence. Mám na mysli bezpečnostní prvky, zvláště v softwarové oblasti. Hardwarové prvky máme na vysoké úrovni. Někdy si myslím, že naši inženýři jsou až moc popředu. Typickým příkladem je uvedení sítě 5G v našich strojích, které jsme měli vloni, ale nebyla po tom poptávka, a hlavně nebyly na to připraveny všude technologie. Dnes je situace již jiná a 5G začíná být opět v kurzu. Co s týče výkonu, držíme trend posledních procesorů Intel, jen opět ne vždy hned z počátku, obměna generací CPU přichází velmi často a trh si nezvykne na jednu generaci, a už tu máme novou. A mobilita? Ta hovoří za naše produkty jasně. Naše vlajková loď v podobě B9 je již podruhé nejlehčím komerčním zařízením ve své třídě na světě při zachování všech prvků jako bezpečnost, odolnost, váha, a tedy i mobilita. V dalších řadách B5 či B3 dodáváme na trh nadstandardní baterie 63 Whr, které vydrží fungovat déle než člověk (za den), takže je jedno, odkud pracujete.

LN: Co mám dodat, když už Michal většinu řekl? Snad jen že kromě výkonu, mobility a bezpečnosti se soustředíme i na efektivní správu našich zařízení, a to jak v předimplementační fázi, tak i v produkčním provozu. Pracujeme a postupně uvádíme do života nástroje a procesy, které IT správcům usnadní každodenní práci s našimi zařízeními.

Jak se rozvíjí trh s chromebooky ve vzdělávacím sektoru? Můžete uvést konkrétní příklady, kde byly vaše chromebooky nasazeny?

MM: Chromebooky jsou ve světě záležitostí velmi silnou, zvláště na americkém trhu. U nás je to opět další oblast, kde vidíme obrovskou příležitost. V ČR jsme získali pár ocenění za největší nárůsty prodejů Chrome zařízení. Naši typičtí zákazníci jsou aktuálně školy, oblast je jasná. Jednoduchost a cena je pro tento segment ideální. Rádi bychom vstoupili i do SMB sektoru, jelikož naše zařízení, které máme na Windows řešení, umíme dodat stejně tak s Chrome OS. Ale je to ještě běh na dlouhou trať.

LN: Musím přiznat, že filozofie Chrome OS, kde většina uživatelů pro svou práci nepotřebuje obrovský ekosystém operačního systému se složitou údržbou, ale pouze konkrétní aplikace s online připojením, je mi mimořádně sympatická. Dřevní doby internetu jsou již za námi a dnes prakticky každý má možnost být neustále online, ať již pomocí pevného připojení, nebo mobilních operátorů. Dokonce si už je možné v tuzemsku zakoupit samoinstalační baliček pro rychlé satelitní připojení. Dohromady to vytváří veliký potenciál pro rozšíření chromebooků, jak lze vidět na západ od nás. Druhým faktorem je snadná centralizovaná správa v Google cloudu, což jako první úspěšně adaptoval právě vzdělávací sektor. Chromebooky od nás přijdou již registrované v Google cloudu konkrétního zákazníka, IT správce pouze předá zařízení uživatelům, ti je zapnou, přihlásí se a pod centrální správou mohou hned začít pracovat v aplikacích, které mají k dispozici. Umíte si představit snadnější scénář nasazení? Myslím, že jsme dělali jednu takovou hezkou případovou studii ze základní školy v Moravských Budějovicích.

Řekněte nám více o all-in-one zařízení E1. Můžete nám přiblížit jeho specifikace a unikátní vlastnosti, které jej odlišují od konkurence?

MM: Je těžké v tomto segmentu vůbec nějakou konkurenci najít. Je to takový univerzál, že jej dnes dodáváme skoro všude. Základem je dotykové 15,6" řešení, které je pasivní, bohatá portová výbava s podporou VESA a v neposlední řadě možnost integrované UPS, což je asi zásadní pro vybrané zákazníky. Původně byl vyvinut jako pokladní systém se dvěma sériovými porty, LAN, HDMI, USB atd., takže jeho použití v oblasti pokladních systémů v restauracích či provozovnách je zřejmý. Nicméně máme tyto stroje dnes v JIPu či Globusu, kde si lidé kontrolují cenovky pomocí čárových kódů. V nemocnicích ovládající různé zdravotní přístroje, díky pasivnímu chlazení ale taky v továrnách či halách, kde s tím kontrolují různé řezací stroje apod. Recepce hotelů či letiště pro self check-in (dnes nikdo nechce nikde čekat) nebo jako prezentační zařízení v zasedacích místnostech, školství apod. Hodí se opravdu všude, je to jen o kreativitě použití.

Co byste doporučili IT resellerům, kteří chtějí obohatit svou nabídku o vaše produkty?

MM: Aby nás sledovali nebo byli s námi v kontaktu. Většinou jako reakci od partnerů (nových) slýcháváme jedno: „Vůbec jsem netušil, že máte takové řešení.“ A to je z mého pohledu klíčové. Snažíme se na trh uvádět produkty, které nejsou jen s jiným logem, ale abychom daným produktem poskytli uživatelům vždy něco navíc. Naše zajímavé technologie jsou tu pro pohodlí.

LN: ASUS je „nová štika v rybníku“. Máme chuť, energii a tým lidí, abychom se mohli rozvíjet. Pokud do toho chcete jít a učit se s námi, určitě se nebojte na cokoliv zeptat.

Profilová karta firmy

ASUS Computer Czech Republic, s.r.o.

ASUS Computer Czech Republic, s.r.o.

Název společnosti ASUS vychází ze jména Pegase (Pegasus) – okřídleného koně z řecké mytologie, který byl symbolem moudrosti a vědění. ASUS ztělesňuje sílu, čistotu a dobrodružného ducha tohoto nádherného stvoření. Každým novým produktem, který vytvoří, míří výš a výš.

Zobrazit detail firmy

Podobné články

Hasan Koçyiğit, viceprezident pro obchod a marketing ve společnosti ViewSonic

Hasan Koçyiğit (ViewSonic): Stavíme na vztazích s partnery i zákazníky

13. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a ViewSonic)
Hasan Koçyiğit, viceprezident pro obchod a marketing ve společnosti ViewSonic, se s námi v rozhovoru podělil o nejnovější informace související s děním v této firmě zaměřené na zobrazovací technologie. Kromě produktových novinek se můžete seznámit také s aktuální kondicí společnosti nebo o plánu stát se dodavatelem komplexních řešení a ekosystémů. Čtěte více
Jan Bureš, country leader CZ/SK ve Fujitsu

Jan Bureš (Fujitsu): Na éru AI jsme dobře připraveni

5. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Janem Burešem, country leaderem CZ/SK ve Fujitsu, jsme hovořili o nabídce společnosti pro oblast umělé inteligence. Na následujících řádcích se tak můžete seznámit s produkty a službami Fujitsu pro tento segment, ale i s přístupem společnosti k bezpečnosti dat nebo kooperací s dalšími dodavateli, a hlavně s partnery. Čtěte více
Martin Moravec, One Lenovo channel sales leader ve společnosti Lenovo

Lenovo AI: Komplexní strategie a dlouhodobý závazek

7. 8. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Lenovo dnes využívá umělou inteligenci napříč celým svým portfoliem. Integruje ji jak do koncových zařízení, jako jsou počítače nebo chytré telefony, tak i do široké škály infrastrukturních produktů. O současnosti a budoucnosti AI v pojetí společnosti Lenovo jsme mluvili s Martinem Moravcem, který v této společnosti působí jako One Lenovo channel sales leader. Čtěte více

ViewSonic se dlouhodobě zaměřuje na inovace

24. 7. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Josef Švejda ze společnosti ViewSonic se v rozhovoru zaměřil na klíčové trendy ve spotřebitelském segmentu, jako je autonomní fungování zařízení a integrace Wi-Fi a Bluetooth konektivity. Představil také nejzajímavější produktové novinky značky a vysvětlil, proč jsou produkty ViewSonic atraktivní volbou pro resellery. Čtěte více