Obliba herních konzolí v českých domácnostech roste

2. 3. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Sony)
V současnosti má v české populaci ve věku 15 až 45 let už každá třetí domácnost vlastní herní konzoli. Většina investovala do jejího nákupu v posledních dvou letech až 6 000 korun. Průzkum mimo jiné ukázal, že i když v téměř polovině případů (46 %) pořizují herní konzoli rodiče jako dárek svým dětem, v každé čtvrté domácnosti (26 %) na nich hrají výhradně dospělí členové rodiny. Naopak domácnosti, kde k herním obrazovkám zasedají jen potomci, jsou v menšině.

Majitelem herní konzole se v posledních dvou letech stalo 63 % oslovených. Každý desátý člověk navíc uvažuje o nákupu herní konzole v nejbližší době, jejich počet v domácnostech se tedy zvyšovat.

Za novou herní konzoli utratili lidé ve sledovaném období většinou méně než šest tisíc korun, více než třetina z nich (37,5 %) ale za její nákup neváhala vydat až třináct tisíc korun. Vedle herních konzolí se jejich vlastníci neobejdou bez her, příslušenství a dalšího vybavení. Na ty vynaložilo částku v rozmezí dva až čtyři tisíce korun 40 % dotazovaných.

„Vzrůstající popularita herních konzolí mezi Čechy je dána několika faktory. Nespornou výhodou herních konzolí je jednoduchost použití. Vedle toho, že si lidé mohou vybrat typ herního zařízení podle svých finančních možností, je to zejména sociální aspekt, kdy své zážitky z hraní mohou společně sdílet s ostatními hráči, nebo prožívat příběhy s přáteli on-line. Aktuální novinkou pro vybrané konzole je možnost zahrát si on-line hru proti kamarádovi, kterou sám nevlastní, což je naprostá revoluce v hraní. S tím souvisí i kvalita vydávaných her, které dokážou hráče plně vtáhnout do příběhu a umožnit jim prožít úžasné momenty, se kterými by se jinde nesetkali,“ řekl senior manager PlayStation Ivan Bradáč ze společnosti Sony.

Herní konzole jako součást životního stylu

Výsledky průzkumuboří mýtus o tom, že hraní videoher je pouze doménou mladistvých. Naopak je i výraznou součástí světa dospělých. V každé čtvrté domácnosti (26 %) tráví svůj čas s herní konzolí výhradně dospělí členové rodiny. Naopak v každé desáté domácností (9,7 %) zasednou ke konzoli jen teenageři. Herní konzole vytváří v rodině pojicí prvek, protože ve většině domácností (64,3 %) si najdou čas na hraní jak dospělí, tak i jejich potomci.

Průzkum také vyvrací obecný předsudek, že každý hráč žije jen virtuální realitou. Většina (60,6 %) z dotazovaných hráčů se totiž věnuje ve svém volném čase i sportu, svým koníčkům nebo jiným společenským činnostem. Ostatně většina (80 %) respondentů uvedla, že v herním světě stráví v průměru týdně méně než dvanáct hodin. Hraní her je tak pro ně jednou z variant relaxace, případně snížení stresu a napětí. Třebaže hráči logicky očekávají od videoher především společenskou zábavu odehrávající se ve virtuálním světě, pro více než 40 % z oslovených představují současně trénink paměti a koncentrace, každý pátý také vnímá, že si díky hraní her vylepšuje jazykovou dovednost.

V neposlední řadě výsledky průzkumu popírají předsudek, že hraní videoher automaticky nabourává sociální vztahy v rodině nebo mezi partnery. Přes 40 % dotazovaných naopak sdělilo, že jim jejich partnerka nebo partner hraní her nikterak nevyčítá. Každý pátý však musí o to více čas strávený hraním videoher vynahradit svému partnerovi návštěvou kina, divadla, večeří v restauraci nebo jinými společně strávenými chvílemi. Hraní her vnímá jako problematické jen menšina respondentů (14,7 %), ti mají pocit, že hraní her partnerovi vadí. Hráči mimo jiné uvedli, že často hrají jen v případě, když jejich partner nebo partnerka není doma. Ve jménu dobrých rodinných vztahů ocení rodinní příslušníci (15,3 %), když jim jejich protějšek občas dovolí hrát na konzoli také.

Průzkum uskutečnila česká pobočka společnostiSony Computer Entertainment Europe.

Podobné články

Trh s herními počítači a monitory se ve 2. čtvrtletí 2024 zotavil

9. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Prodej herních počítačů zaznamenal podle IDC ve druhém čtvrtletí 2024 mírné meziroční oživení o 2,4 %. Dodalo se přibližně 10,6 milionu kusů zařízení. Robustní růst si ve sledovaném období udržel také segment herních monitorů dodávky dosáhly téměř 6,5 milionu kusů a meziročně vzrostly o 35 %. Čtěte více
Hasan Koçyiğit, viceprezident pro obchod a marketing ve společnosti ViewSonic

Hasan Koçyiğit (ViewSonic): Stavíme na vztazích s partnery i zákazníky

13. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a ViewSonic)
Hasan Koçyiğit, viceprezident pro obchod a marketing ve společnosti ViewSonic, se s námi v rozhovoru podělil o nejnovější informace související s děním v této firmě zaměřené na zobrazovací technologie. Kromě produktových novinek se můžete seznámit také s aktuální kondicí společnosti nebo o plánu stát se dodavatelem komplexních řešení a ekosystémů. Čtěte více

ViewSonic se dlouhodobě zaměřuje na inovace

24. 7. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Josef Švejda ze společnosti ViewSonic se v rozhovoru zaměřil na klíčové trendy ve spotřebitelském segmentu, jako je autonomní fungování zařízení a integrace Wi-Fi a Bluetooth konektivity. Představil také nejzajímavější produktové novinky značky a vysvětlil, proč jsou produkty ViewSonic atraktivní volbou pro resellery. Čtěte více

ASUS Republic of Gamers představil herní telefony ROG Phone 9

25. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASUS)
Nová řada herních telefonů ROG Phone 9 nabízí ty nejlepší možné nejlepší herní zážitky v prémiovém provedení. Telefony ROG Phone 9 a ROG Phone 9 Pro zaujmou jedinečným vzhledem, širokými možnostmi personalizace, vysokým výkonem, pokročilým systémem chlazení nebo dotykovým systémem AirTrigger. Zákazníci uvítají také rozsáhlý ekosystémem herního příslušenství. Čtěte více