O2 přináší platební terminály pro každého

6. 10. 2014. (redaktor: František Doupal, zdroj: O2)
O2 společně s ČSOB a Erou připravilo řešení Chytrá platba, díky kterému může přijímat karty každý řemeslník, prodejce nebo drobný podnikatel.

Náhlá porucha pračky, zabouchnuté dveře od bytu, nečekaně vysoká částka za návštěvu zubaře. To jsou příklady situací, ve kterých by mnozí z nás ocenili možnost platby kartou. O2 proto společně s ČSOB a Erou přináší na trh řešení Chytrá platba, díky němuž může přijímat karty každý řemeslník, prodejce nebo drobný podnikatel.

„Službu jsme pod názvem mPO2S zhruba rok testovali a dočkali jsme se jen pozitivní odezvy. Téměř stovka testujících podnikatelů a firem chválila jednoduchost používání a nárůst tržeb v rozmezí od 20 do 50 %,“ řekl Josef Puczok, který je ve společnosti O2 Czech Republic odpovědný za vývoj produktu Chytrá platba.

Stačí terminál a chytrý telefon či tablet

Službu si společně s mobilním platebním terminálem může pořídit každý podnikatel na webových stránkách společnosti nebo u svého obchodního zástupce za 5 995 korun. Poté už stačí počkat na potvrzení návrhu smlouvy o akceptaci platebních karet ze strany zprostředkující banky (ČSOB) a do vlastního telefonu či tabletu s operačním systémem Android nebo iOS si nainstalovat ovládací aplikaci Chytrá platba. „Lidé platí kartami čím dál častěji, meziročně stoupl počet klientů, kteří pravidelně platí u obchodníků kartou o 10 %. Vzrůstající oblibu, kterou si platební karty u klientů získaly, dokládá i počet transakcí u obchodníků, jenž se v daném období zvýšil o 75 %. Souvisí to s faktem, že klienti se naučili platit i nižší částky bezkontaktně místo toho, aby používali hotovost,“ řekl Roland Katona, manažer útvaru Akceptace karet ČSOB a Ery.

Chytrá platba umožní přijímat platební karty a evidovat hotovostní platby prakticky kdekoliv, stačí mít jen připojení k internetu kvůli autorizaci platby v bance. V provozovně tak lze využívat síť Wi-Fi, v terénu mobilní data. Podnikatel přitom nemusí být zákazníkem O2 a běžný účet může mít u libovolné banky. „Pro naše klienty však máme příjemný benefit - data přenesená v rámci aplikace Chytrá platba se nezapočítávají do limitu FUP,“ doplnil Josef Puczok.

Kromě počáteční investice do terminálu neplatí uživatel žádný měsíční paušál, pouze transakční poplatek ve výši 2,79 % z hrazené částky. Poplatek tvoří částka pro provozovatele systému platebních karet, zprostředkující banky a provozovatele služby. „Nepožadujeme po uživatelích žádné minimální obraty, takže službu mohou klidně používat i ti, kteří realizují jen několik drobných plateb za měsíc nebo jsou závislí na sezóně. Nicméně ohlas z trhu nám ukazuje, že kupující stále více požaduje platbu kartou i v menších provozovnách, protože si na ně zvykli u velkých řetězců,“ dodal Josef Puczok.

Jak funguje Chytrá platba

Obchodník na svém chytrém telefonu nebo tabletu spustí aplikaci Chytrá platba, která ověří, jestli je zařízení propojeno prostřednictvím Bluetooth s platebním terminálem. Poté v aplikaci zadá částku k zaplacení a předá přenosný terminál zákazníkovi. Ten použije svou kartu stejným způsobem, jako kdyby platil v obchodě. Platební terminál od O2 přitom akceptuje magnetické, čipové i bezkontaktní karty. Platbu je možné provést i mobilním telefonem s technologií NFC nebo bezkontaktní nálepkou. Po potvrzení platby může obchodník zákazníkovi přímo z aplikace odeslat e-mailem nebo formou SMS stvrzenku o platbě kartou.

Ukončení pilotního provozu

V pilotním projektu, který začal v listopadu 2013, přesáhla průměrná hodnota transakce částku 700 korun a každý z podnikatelů prostřednictvím terminálu přijal v průměru 13 plateb měsíčně. Účastníci pilotního projektu nyní přecházejí do komerční fáze, kdy budou vybaveni vylepšenou verzí aplikace Chytrá platba s novými funkcemi.

Štítky: 
O2