Nvidia s výrobci PC spolupracuje na virtuální realitě

6. 1. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Nvidia)
Cílem nového partnerského projektu, do kterého jsou kromě samotné Nvidie zapojeni výrobci počítačů, notebooků a grafických karet, je nabídnout spolehlivé a funkční řešení pro virtuální realitu. Kompatibilní produkty budou označeny speciálními štítky.

Program má zároveň zabránit nejasnostem při výběru vybavení nutného k hraní her či používání aplikací ve virtuální realitě, které je dostupné na trhu ve stále rostoucím množství.

K zajištění správného fungování virtuální reality je ve srovnání s běžnými 3D hrami a aplikacemi zapotřebí sedminásobek grafického výpočetního výkonu. Pracuje se totiž v režimu nad 90 snímků za vteřinu (fps) a to současně pro dva displeje (každý pro jedno oko).

„Pro některé zákazníky může být zorientování se v nových technologiích, jakou je například VR, obtížné,” řekl Jason Paul, general manager divize emerging technologies ve společnosti Nvidia. „Spolupracujeme se spolehlivými partnery po celém světě, abychom usnadnili nakupování právě pomocí GeForce GTX VR Ready štítku, označení které pomůže zákazníkovi snadno rozpoznat počítač nebo grafickou kartu splňující nároky VR.”

Ekosystém virtuální reality společnosti Nvidia se točí kolem grafických karet GeForce s architekturou Maxwell, která s VR počítala již při svém návrhu. Mimo potřebného výkonu karty rovněž podporují speciální technologie, jako je například Multi-Res Shading, zvyšující výkon až o 50 % při zachování kvality obrazu a snížené odezvě. Mimoto Nvidia na podporu virtuální reality nabízí herní ovladače a vlastní softwarové nástroje pro vývojáře (GameWorks VR a NVIDIA DesignWorks VR).

Štítky: 

Podobné články

Trh s herními počítači a monitory se ve 2. čtvrtletí 2024 zotavil

9. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Prodej herních počítačů zaznamenal podle IDC ve druhém čtvrtletí 2024 mírné meziroční oživení o 2,4 %. Dodalo se přibližně 10,6 milionu kusů zařízení. Robustní růst si ve sledovaném období udržel také segment herních monitorů dodávky dosáhly téměř 6,5 milionu kusů a meziročně vzrostly o 35 %. Čtěte více
Hasan Koçyiğit, viceprezident pro obchod a marketing ve společnosti ViewSonic

Hasan Koçyiğit (ViewSonic): Stavíme na vztazích s partnery i zákazníky

13. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a ViewSonic)
Hasan Koçyiğit, viceprezident pro obchod a marketing ve společnosti ViewSonic, se s námi v rozhovoru podělil o nejnovější informace související s děním v této firmě zaměřené na zobrazovací technologie. Kromě produktových novinek se můžete seznámit také s aktuální kondicí společnosti nebo o plánu stát se dodavatelem komplexních řešení a ekosystémů. Čtěte více

ViewSonic se dlouhodobě zaměřuje na inovace

24. 7. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Josef Švejda ze společnosti ViewSonic se v rozhovoru zaměřil na klíčové trendy ve spotřebitelském segmentu, jako je autonomní fungování zařízení a integrace Wi-Fi a Bluetooth konektivity. Představil také nejzajímavější produktové novinky značky a vysvětlil, proč jsou produkty ViewSonic atraktivní volbou pro resellery. Čtěte více

Acer představil herní počítače Nitro s nejnovějšími grafikami NVIDIA a procesory AMD

28. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Acer)
Společnost Acer rozšířila hlavní herní řadu Nitro o nové notebooky Acer Nitro AI a stolní počítače Nitro 20. Řada Nitro přináší hráčům a tvůrcům obsahu plnohodnotný herní zážitek a skvělou výbavu založenou na kombinaci výkonu a moderních funkcí za dostupnou cenu. Přidáním tenkých notebooků a kompaktního PC jde výrobce vstříc uživatelům s omezeným prostorem pro herní set-up. Čtěte více