Nvidia s výrobci PC spolupracuje na virtuální realitě
Program má zároveň zabránit nejasnostem při výběru vybavení nutného k hraní her či používání aplikací ve virtuální realitě, které je dostupné na trhu ve stále rostoucím množství.
K zajištění správného fungování virtuální reality je ve srovnání s běžnými 3D hrami a aplikacemi zapotřebí sedminásobek grafického výpočetního výkonu. Pracuje se totiž v režimu nad 90 snímků za vteřinu (fps) a to současně pro dva displeje (každý pro jedno oko).
„Pro některé zákazníky může být zorientování se v nových technologiích, jakou je například VR, obtížné,” řekl Jason Paul, general manager divize emerging technologies ve společnosti Nvidia. „Spolupracujeme se spolehlivými partnery po celém světě, abychom usnadnili nakupování právě pomocí GeForce GTX VR Ready štítku, označení které pomůže zákazníkovi snadno rozpoznat počítač nebo grafickou kartu splňující nároky VR.”
Ekosystém virtuální reality společnosti Nvidia se točí kolem grafických karet GeForce s architekturou Maxwell, která s VR počítala již při svém návrhu. Mimo potřebného výkonu karty rovněž podporují speciální technologie, jako je například Multi-Res Shading, zvyšující výkon až o 50 % při zachování kvality obrazu a snížené odezvě. Mimoto Nvidia na podporu virtuální reality nabízí herní ovladače a vlastní softwarové nástroje pro vývojáře (GameWorks VR a NVIDIA DesignWorks VR).