Nové logo i firemní identita: česká IT legenda Software602 mění svoji tvář

10. 5. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Software602)
Tvůrce prvního českého textového editoru T602 chce naučit české firmy a úřady, jak digitalizovat a urychlit interní procesy a oběhy dokumentů. Firemní identitu mění po 10 letech a nezůstane jen u ní.

Zásadní změnu firemní identity a nové logo představila společnost Software602, tvůrce chytrých řešení pro elektronický oběh, schvalování, podepisování a archivaci dokumentů ve firmách i na úřadech. Nová vizuální podoba odráží dynamický vývoj oboru i samotné společnosti, jež má ambici odnaučit české kanceláře používat papírové dokumenty a zefektivnit jejich interní procesy.

„Změna přichází po 10 letech, uvažovali jsme o ní ale už delší dobu. Dosavadní prezentace Software602 neodpovídala hektickému vývoji v našem oboru, který ještě zintenzivnil vlivem pandemie Covid-19. Ještě před dvěma lety nikdo z nás netušil, jakou roli může v digitalizaci a home office sehrát globální pandemie u státní správy (omezení rozsahu úředních hodin), nebo naopak u firem, které poskytují služby s vysokou přidanou hodnotou (obratem vylidněné kanceláře s prací z domova převážně v cloudových aplikacích),“ prohlásil Richard Kaucký, spoluzakladatel Software602.

Jsme 602. Jednoduše „šest set dvojka“

Na první pohled nejzásadnější změnou v celé nové firemní identitě Software602 je vypuštění slova „software“ z loga společnosti. Tvůrce nového vizuálního stylu Jan Václav vysvětluje, že úprava odráží zavedenou praxi, kdy klienti i samotní představitelé mluví o společnosti jako o „šestsetdvojce“ a nikoli o „Software602“. „Zachovali jsme tedy číslici a nad ní umístili linku, která symbolizuje digitalizační platformu, na které roste byznys našich klientů,“ vysvětlil Jan Václav.

Prvotním požadavkem Software602 při úvahách o změně vizuální identity byly větší jednoduchost a přívětivost, dynamika a méně kontrastů bílé a modré barvy. Barevná škála se s novým vizuálním stylem rozšířila, přibyl modernější font a mnohem podrobnější Brand Manual používání nové vizuální identity u všech typů komunikace firmy navenek. Na vývoji loga i celkové firemní identity se výrazně podílelo marketingové oddělení Software602.

„Časový rozsah naší vzájemné spolupráce byl nesrovnatelně větší než u předchozích klientů. Splnil se tak můj freelancerský sen, abych se mohl více zapojit do vnitřních procesů klienta,“ řekl Jan Václav, který pro zástupce Software602 uspořádal několik společných workshopů. „Vývoj trval zhruba půl roku, ale rozhodně to stálo za to. Nechtěl jsem pouze přijít s třemi hotovými návrhy loga, z nichž by si klient vybral,“ dodal.

 Firemní identita se bude dál vyvíjet

Pro Software602 ovšem celkový proces proměny firmy zavedením nového loga a vizuální identity nekončí. Navazuje na něj posun uvnitř produktového týmu, na který naváže i postupná změna v obchodní strategii. „10 let bez sebemenších úprav vizuální podoby značky nám už na tyto chystané kroky neposkytovalo potřebné možnosti, jak jsme potřebovali pracovat se značkou Software602 a klíčovým produktem Sofa,“ vysvětlil marketingový ředitel Software602 Ladislav Zdobinský.

Samotnou vizuální identitu chce firma dále rozvíjet. Patrná je dnes už na nové podobě webu www.602.cz, v tiskových zprávách či inzertních kampaních. Firma počítá s průběžnými úpravami, protože jak říká Ladislav Zdobinský, práce na nové identitě nikdy nekončí. „Řada věcí je hotová a uzavřená, ale proces úprav a vylepšování by se neměl nikdy zastavit. Jedna věc je prvotní zásadní proměna, druhou pak přirozený vývoj nové identity. Ten by se neměl nikdy zastavit,“ podotkl.

Podobné články

Jak mohou pomoci AI agenti, když klesá důvěra spotřebitelů v obchodníky?

18. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Salesforce)
Nejnovější průzkum společnosti Salesforce ukazuje, že důvěra spotřebitelů vůči komerčním společnostem je rekordně nízká a že umělá inteligence zvyšuje nároky na značky. V současné době se 60 % spotřebitelů domnívá, že díky pokroku v oblasti AI je důvěra ještě důležitější. Čtěte více

ABSL ocenila nejzajímavější inovace oboru IT a podnikových služeb roku 2024

15. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ABSL)
Asociace ABSL i letos ocenila firmy, které vloni nejvíce přispěly k rozvoji oboru IT a podnikových služeb v České republice a díky inovativním projektům zvýšily standard poskytovaných služeb, zákaznické zkušenosti, rozvoje talentů či pracovního prostředí. Vítězné projekty vybírala sedmnáctičlenná nezávislá odborná porota z bezmála sedmi desítek nominací v sedmi kategoriích. Čtěte více

Red Hat získal společnost Neural Magic

14. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Red Hat)
Red Hat uzavřel dohodu o akvizici společnosti Neural Magic, průkopníka v oblasti softwaru a algoritmů, které urychlují generativní umělou inteligenci. Tato společnost patří mezi lídry v oblasti vLLM a má znalosti v oblasti inženýrství inferenčního výkonu (jak modely AI „myslí“ nebo se rozhodují na základě svého vytrénování). Čtěte více

Kingston se usadil na prvním místě v dodávkách SSD za rok 2023

13. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Kingston)
Kingston byl společností TrendForce označen za největšího dodavatele SSD disků pro třetí strany za rok 2023. Na základě čísel poskytnutých společností TrendForce připadal na společnost Kingston v roce 2023 masivní podíl 34 % dodaných kusů. Čtěte více