Newzoo: Globální trh s hrami letos vygeneruje přes 150 miliard USD
Právě herní konzole se na celkových tržbách výrobců budou podílet téměř 50 miliardami USD (přesně půjde o 47,9 miliardy), což představuje meziroční nárůst o 13,4 %. Půjde o druhý rok za sebou, kdy konzolové hraní předčí hraní na mobilních přístrojích.
Mobilní hraní však stále zůstává největším segmentem herního trhu – v roce 2019 vygeneruje tržby v hodnotě 68,5 miliardy USD (meziroční nárůst o 10,2 %). Celkem se tak na globálním trhu bude podílet 45 %. Hry pro chytré telefony se na celkové částce podílejí 54,9 miliardami USD.
PC gaming zůstává nadále nejmenším a nejpomaleji rostoucím segmentem – se čtyřprocentním meziročním nárůstem hovoříme v celoročním kontextu o 35,7 miliardách USD. Na druhou stranu i přes na první pohled nepříliš silnou a významnou pozici je to právě PC segment, ze kterého na globální trh přichází drtivá většina důležitých inovací.
Největším světovým herním trhem se letos stanou USA, které podle prognózy překonají Čínu. Spojené státy celkově do globálního skóre přispějí 36,9 miliardami USD. Podle očekávání budou hlavními tahouny růstu herní konzole (meziročně přidaly 13,9 %). S 18,5 miliardami jde o více než polovinu trhu. V první pětici nejvýznamnějších států se dále usadily Japonsko, Jižní Korea a Německo.
Společnost Newzoo se pokusilo sestavit i prognózu na další roky, podle které trh do roku 2022 poroste průměrným meziročním tempem 9 % a vyšplhá se až na hodnotu 196 miliard USD. Mobilní gaming do celkové sumy přispěje více než 95 miliardami USD, na čemž se z drtivé většiny budou podílet chytré telefony (půjde o částku 79,7 miliardy USD). Dalších 61,1 miliardy USD přidají herní konzole, PC gaming pak přihodí dalších 39,5 miliardy USD.