Monitory AOC a Philips si drží vedoucí pozici na evropském trhu
Na trhu východní Evropy zvýšily obě firmy společně svůj podíl na trhu o více než pět procent ve srovnání s loňským rokem, čímž se zvýšil odstup od druhé pozice na trhu na více než osm procent.
Společnostem AOC i MMD (monitory Philips) se rovněž dařilo a dosáhly dalšího růstu podílu na trhu. V posledním čtvrtletí 2015 růst za obě společnosti dosáhl o 4,5 procenta více než ve srovnání se stejným čtvrtletím předchozího roku. S téměř 15procentním tržním podílem v součtu, drží AOC a MMD společnou pozici číslo jedna na celoevropském trhu.
Při pohledu na východní Evropu dosáhl společný tržní podíl AOC a MMD téměř 24 %, což z nich udělalo jedničku také v tomto regionu. V posledním čtvrtletí 2015 zaznamenal Philips růst podílu na trhu na úrovni deseti procent ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku. AOC dosáhlo dokonce ještě lepšího výsledku s nárůstem podílu na trhu o 33 %.
„Stejně jako celý IT business i monitory mají za sebou náročný rok 2015. Všichni hráči na trhu se museli vypořádat se změnami kurzu dolaru a ekonomickými nejistotami na některých trzích. I navzdory složité situaci se nám podařilo růst se značkou AOC i Philips. Je to dobrý základ pro další rozvoj a růst na oživujícím se trhu,“ řekl Jiří Dubina, regional sales director v MMD.
Také prodej monitorů v České republice a na Slovensku zaznamenal pozitivní signály a obě značky na těchto trzích rostly. Philips celkově o více než 26 % ve čtvrtém čtvrtletí 2015 ve srovnání s rokem předchozím. Dosáhl tak svého historicky nevyššího podílu na trhu a s více než 13 % je číslem jedna. Pozitivní výsledky zaznamenalo i AOC se svým téměř 50% růstem ve čtvrtém čtvrtletí ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku.