Mladou generaci táhnou kamenné obchody

17. 12. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Cisco)
Česká republika patří k zemím s vysokou oblibou nakupování přes internet. V poslední době se ale ve světě objevuje nový fenomén. Stále více lidí, zejména těch mezi 18–24 lety, se od monitorů vrací zpět do obchodů.
Foto: SXC.hu

To ale jen v případě, že jsou vybaveny moderními technologiemi a umožňují zákazníkům interakci prostřednictvím jejich smartphonů. Tato generace totiž vyrůstá v době, kdy jsou smartphony či internet něco zcela běžného a považují tak jejich využívání ve všech oblastech svého života za zcela přirozené.

Podle studie, kterou pro společnost Cisco provedla ve Spojených státech amerických společnost Zogby Analytics, by 60 % této generace raději nakupovalo v obchodech, které jim umožní využít speciální aplikace k nakupování, přístup k internetu zdarma, digitální slevové kupony nebo možnost ihned si objednat zboží, které už není skladem. Důležité pro rozhodnutí uskutečnit nákup je pro tyto zákazníky také skutečnost, zda obchod poskytuje pokročilé online služby.

Asi 80 % internetové generace vlastní smartphone a zároveň více jak 75 % plánuje uskutečnit většinu svých svátečních nákupů v kamenných obchodech. „Moderní technologie v obchodech umožňují lidem kombinovat výhody online nakupování s výhodami kamenných obchodů. Zákazník si tak může na místě zboží prohlédnout nebo vyzkoušet a zároveň k němu díky technologiím získá doplňující multimediální obsah, může si přečíst recenze, porovnat ceny, sdílet zkušenosti a mnohem víc. Zážitek z nakupování je pak mnohem silnější. To jsou věci, které lidé, zvyklí na moderní technologie, vyhledávají,“ řekl Peter Lechman, manažer pro klíčové zákazníky v oblasti retailu ze společnosti Cisco. Tento trend také znamená velkou příležitost pro obchodníky, jak budovat loajalitu, prohloubit vztah se zákazníky a podpořit růst tržeb.

Nejžádanější moderní technologie s největším potenciálem:

• Přístup k internetu zdarma – dostupnost rychlého internetového připojení je zásadní pro možnost využití většiny ostatních technologií. Navíc dnes představuje wi-fi síť v obchodech pro obchodníka nejen náklad na její vybudování, ale i zajímavou monetizační platformu

• Mobilní aplikace (osobní nákupní průvodce) – dokáže zákazníkovi poskytnout celou řadu užitečných funkcí, jejichž prostřednictvím se zlepší jeho zážitek z nakupování

• Služby založené na lokalizaci – výrazně rozšiřují možnosti interakce zákazníka se svým okolím v obchodě nebo například v muzeu

• Digitální zrcadla, virtuální kabinky – umožňují zákazníkům zkoušet oblečení, aniž by se museli převlékat, snadno tak zjistí, zda by jim vybrané oblečení slušelo

• Interaktivní digitální katalogy – zjednodušují zákazníkům získání detailních informací o produktech, recenzí nebo srovnání cen

• Virtuální expert – jeho prostřednictvím získá zákazník i v tom nejmenším obchodě špičkové poradenství ke všem produktům. Prostřednictvím vysoce kvalitní videokonference se propojí s odborníkem, který mu odpoví na všechny jeho dotazy; toto zařízení může fungovat i v jiných oblastech, může člověka propojit s úředníkem v bance, na úřadě či s lékařem, zkrátka s jakýmkoliv odborníkem, kterého by bylo za normálních okolností potřeba navštívit osobně

Štítky: 
Průzkumy, Cisco systems

Podobné články

Nositelná elektronika bude růst a měnit formy

2. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle nejnovějších údajů společnosti IDC vzrostou celosvětové dodávky nositelných zařízení do konce roku 2024 o 6,1 % a dosáhnou 538 milionů kusů. Očekává se však, že růst se v roce 2025 zpomalí na 3,9 %, protože velké trhy, jako jsou USA a Indie, spolu se zařízeními, jako jsou chytré hodinky a sluchátka, se blíží do své ideální podoby a také do stádia nasycení trhu. Čtěte více

Meta nastavuje v oblasti AR/VR laťku, ale konkurence se teprve formuje

23. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Po dvou čtvrtletích poklesu se celosvětové dodávky náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu vrátily k růstu. Objem jejich prodeje ve třetím čtvrtletí roku 2024 podle IDC vzrostl o 12,8 %. Růst byl z velké části tažen primárně společností Meta. Čtěte více

Prodej podnikových sítí WLAN mezikvartálně rostl

17. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový trh s podnikovými bezdrátovými lokálními sítěmi (WLAN) mezi druhým a třetím čtvrtletím roku 2024 podle průzkumu společnosti IDC vzrostl o 5,8 % a dosáhl hodnoty 2,5 miliardy dolarů. Čtěte více

Prodej chytrých telefonů by měl v roce 2024 vzrůst o 6,2 %

5. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle nejnovějšího průzkumu společnosti IDC vzrostou celosvětové dodávky chytrých telefonů v roce 2024 meziročně o 6,2 % na 1,24 miliardy kusů. Silný růst následuje po dvou letech prudkého poklesu a je podpořen poptávkou po modernizaci zařízení. Navzdory současnému uživení trhu lze však od příštích let očekávat zvolnění a průměrný růst na úrovni 2,6 %. Čtěte více