Mistrovství ČR v počítačových hrách jako příležitost pro vás
Gaming je fenoménem dnešní doby, točí se zde obrovské peníze, má miliony fanoušků po celém světě a navíc jde v IT o jeden z mála rostoucích segmentů, který má navíc obrovský potenciál k dalšímu rozvoji. Pokud se v oblasti hraní a e-sportu příliš neorientujete, proč nezačít rovnou na největší české herní akci, kde budete mít možnost se potkat nejenom s nejlepšími českými hráči, ale také výrobci gamingového zboží a fanoušky. Říká se, že dokud podobnou akci nenavštívíte osobně, nevíte, o čem je řeč.
Mistrovství České republiky v počítačových hrách je jednou z největších událostí tuzemské herní scény a zároveň představuje vyvrcholení celoroční sezony. V průběhu roku se konají kvalifikačních turnaje, které se pořádají online na portále www.playzone.cz a offline skrze zastávky PLAYzone arény a další LAN akce zařazené do MČR klasifikace, do kterých se může zapojit každý. Ve finále se představí pouze ti nejlepší v titulech Counter-Strike: Global Offensive a League of Legends a hrají o více než 200 000 korun v hotovosti.
Na festival Life!, jehož je MČR součástí, v loňském roce dorazilo celkem 46 000 návštěvníků, letos by pořadatelé chtěli překonat hranici 50 000 lidí. Výhodou je možnost oslovit i účastníky dalších částí festivalu, tedy i ty, kteří by o čistě herní akci jinak neměli zájem, ale při této příležitosti jsou ochotni ji navštívit.
Hlavní program MČR probíhá na dvou velkých pódiích doplněných řadou dalších partnerských expozic. Na většině expozic probíhají různé interaktivní aktivity například v podobě soutěží nebo možnosti setkat se se zajímavými osobnostmi z oblasti gamingu. Pro návštěvníky jde o další přidanou hodnotu a zábavu navíc.
Dění z MČR se po celou dobu konání živě přenáší prostřednictvím platformy Twitch.tv a hbbTV kanálu Prima. Ačkoli se může na první pohled zdát, že jde o záležitost jen pro malé množství nadšenců, opak je pravdou – loni živé přenosy zaznamenaly 220 000 unikátních diváků. Zde se hodí doplnit, že gaming dnes více lidí sleduje, než ho aktivně provozuje, takže i tyto platformy mohou mít při vhodném oslovení cílové skupiny velký dopad.
Pokud bychom se blíže podívali na cílové skupiny MČR, největší zastoupení by měla věková kategorie 17–25 let. Zástupci rozšířené věkové skupiny by pak pokrývali segment 13–35 let. V posledních letech je navíc znovu vidět zájem o podobné akce. Lidé mají chuť si vše prohlédnout a osobně si vyzkoušet produkty na vlastní kůži. Pokud v minulých letech platilo, že si lidé vystačili jen s internetem, nyní to přestává platit a „živé“ akce tohoto typu znovu nabývají na popularitě.
Možnosti propagace
Mistrovství ČR ve hrách je díky svému pojetí zároveň vhodné i pro prezentaci firem, ať již IT, gamingových nebo i zcela jiných. První z možností je zřízení výstavního místa nebo promostánku. Partner zde může aktivně prezentovat svou nabídku a přímo tak oslovit své potenciální zákazníky v předem známé cílové skupině.
Další možností jsou rozličné formy reklamy v probíhajících streamovaných přenosech. Nedílnou součástí propagace jsou pak samozřejmě také sociální sítě a webové stránky. Zejména retailoví partneři mohou svou expozici využít například i jako prodejní místo. Ideálně za pomoci známých influencerů, kteří mohou přímo na místě propagovat vybrané produkty.
Ambicí do budoucna je přetvořit Mistrovství ČR v počítačových hrách do podoby mezinárodního turnaje a přilákat sem i zahraniční hráče a týmy, čímž by se dále zvýšila divácká atraktivita.
Kromě MČR v Brně se během roku koná i řada dalších gamingových akcí a turnajů, které společnost PLAYzone pořádá i v jiných českých městech. Zejména pro menší partnery mohou být vzhledem k možnostem propagace a spolupráce zajímavé i tyto „eventy“.
Lze také uspořádat turnaj ve jménu konkrétního partnera, který je pak samozřejmě uváděn na veškerých propagačních materiálech i v další komunikaci. Výše zmiňované prvky lze i různě kombinovat.