Microsoft je i nadále nejčastěji zneužívanou značkou při phishingových podvodech

28. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Check Point)
Výzkumný tým společnosti Check Point zveřejnil zprávu „Brand Phishing Report“ zaměřenou na phishingové útoky ve 4. čtvrtletí 2020. Z reportu vyplývá, jaké značky kyberzločinci nejčastěji napodobovali při pokusech o krádeže osobních dat nebo platebních údajů.

Ve 4. čtvrtletí byl znovu nejčastěji zneužívanou značkou Microsoft. Tohoto technologického giganta se týkalo 43 % phishingových útoků zneužívajících značky, což je významný nárůst oproti třetímu čtvrtletí, kdy i přes první místo činil podíl Microsoftu „jen“ 19 %. Nárůst souvisí s koronavirovou pandemií, útočníci se totiž snažili zneužívat zaměstnance, kteří během druhé koronavirové vlny pracovali na dálku. Na druhé pozici zůstalo DHL (18 % všech phishingových podvodů zneužívajících známé značky). Důvodem byla snaha zločinců parazitovat v listopadu a prosinci na online nákupech.

Nejčastěji jsou při phishingových útocích zneužívané značky technologických společností, následují dopravci a maloobchodní organizace, což ukazuje, jak útočníci reagují na koronavirové trendy.

„Kyberzločinci se stále častěji snaží maskovat své podvody za jména známých značek. Naše data zároveň jasně ukazují, že útočníci ve snaze zvýšit šanci na úspěch mění své taktiky a pružně reagují na aktuální trendy. Trochu překvapivě z čela žebříčku vypadl Apple a také Instagram nebo WhatsApp. Zároveň jsme ale viděli nárůst phishingu zaměřeného na značky LinkedIn nebo IKEA. Znovu varujeme uživatele, buďte opatrní a neotevírejte podezřelé e-maily, přílohy a odkazy,“ uvedl Tomáš Růžička, SE Team leader v kyberbezpečnostní společnosti Check Point.

Při phishingových útocích se kyberzločinci snaží zneužívat známé značky a napodobovat jejich webové stránky, včetně URL adresy a designu stránek. Odkaz na podvodný web šíří kyberzločinci e-mailem nebo textovou zprávou, popřípadě na stránky přesměrují uživatele z jiných webových stránek či podvodných mobilních aplikací. Podvodný web také často obsahuje formulář určený k odcizení přihlašovacích údajů, platebních dat nebo jiných osobních informací.

Nejčastěji zneužívané značky ve phishingových podvodech ve 4. čtvrtletí 2020

Seřazeno podle počtu phishingových útoků:

  1. Microsoft (43 %)
  2. DHL (18 %)
  3. LinkedIn (6 %)
  4. Amazon (5 %)
  5. Rakuten (4 %)
  6. IKEA (3 %)
  7. Google (2 %)
  8. PayPal (2 %)
  9. Chase (2 %)
  10. Yahoo (1 %)
Štítky: 

Podobné články

Obětí phishingu se v posledním roce stalo až 80 % organizací kritické infrastruktury

15. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ComSource)
Kritická infrastruktura je velmi atraktivní pro útočníky a je tak pod neustálým tlakem kybernetických hrozeb. Hlavním vstupním bodem, který útočníci používají, jsou stále e-maily. Na 1 000 zaměstnanců připadalo 5,7 úspěšných phishingových útoků za rok. I přesto většina organizací nenahlíží na e-maily jako na nebezpečí. Čtěte více

Počet kyberútoků vzrostl o 75 % a dosáhl historického maxima

13. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Check Point)
Kyberbezpečnostní společnost Check Point Software Technologies zveřejnila novou analýzu kyberzločinu. Ve 3. čtvrtletí 2024 se počet kyberútoků vyšplhal na historické maximum, v průměru čelila jedna společnost 1 876 útokům týdně, což je meziroční nárůst o 75 % a nárůst o 15 % oproti předchozímu čtvrtletí. Čtěte více

Kybernetické útoky: Tichá epidemie 21. století

12. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Soitron)
Kybernetická kriminalita představuje stále rostoucí riziko pro firmy a státy po celém světě. Je výrazně méně riziková než obchod s drogami nebo lidmi a přináší útočníkům obrovské zisky. Proto jde o zlatou žílu moderní kriminality. Ztráty způsobené kybernetickými útoky dosahují astronomických částek a ohrožují stabilitu globální ekonomiky. Čtěte více

Kyberzločinci nejčastěji maskují své útoky za zprávy od Microsoftu

6. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Check Point)
Výzkumný tým Check Point Research zveřejnil pravidelnou zprávu „Brand Phishing Report“ zaměřenou na phishingové útoky ve 3. čtvrtletí 2024. Jak už z názvu zprávy vyplývá, sleduje, jaké značky kyberzločinci nejčastěji napodobovali při pokusech o krádeže osobních dat nebo platebních údajů. Čtěte více