Mall mění svou vizuální identitu – nové logo symbolizuje integraci s polským Allegrem
Cílem tohoto kroku je identitu obou firem sjednotit a posílit tak jejich jednotné působení v pozici přední e-commerce skupiny v regionu.
Přepracované logo „Mall by Allegro“ vychází ze silného postavení obou společností napříč zeměmi, ve kterých působí, a reprezentuje jejich společné úsilí o ten nejlepší zákaznický servis pro více než 70 milionů spotřebitelů střední a východní Evropy. Cílem právě probíhající integrace je propojit technologickou vyspělost Allegra s bohatými zkušenostmi Mallu v oblasti doručování zboží i jeho rozsáhlými znalostmi lokálního prostředí.
„Jednotná vizuální identita je pro nás důležitým milníkem, jelikož představuje další krok k našemu společnému cíli – stát se mezi tržišti nejvyhledávanější značkou, a to nejen v zemi, ale v celém regionu,“ řekl Jakub Střeštík, generální ředitel společnosti Mall, a vzápětí dodal: „Tato změna reprezentuje naši ambici společně vybudovat takové prodejní prostředí, ze kterého budou moci obchodníci vytěžit maximum, a zároveň posunout nabídku produktů a služeb na úroveň, která uspokojí i ty nejnáročnější zákazníky.“
Posilování pozice doma i v zahraničí
Z pozice polské jedničky v oblasti elektronického obchodování chce Allegro nadále posilovat své postavení doma i v zahraničí, a to jak prostřednictvím více než 70 milionů nabídek na Allegro.com, které jsou dostupné v celé EU, tak díky nedávným akvizicím. Druhé čtvrtletí skupina zahájila koupí společností Mall a WE|DO a cílí na to stát se jednotnou organizací působící nejen v jedné, ale v šesti zemích světa. Na Mall.cz již vstoupili první polští obchodníci a první čeští obchodníci zároveň debutovali na Allegro.pl. GMV generované obchodníky na tržišti Mallu bylo ve druhém čtvrtletí již o 53,6 % vyšší než v předchozím roce.
„Naše aktuální očekávání, která se snaží o střízlivý výhled do nadcházejících měsíců, jsou vzhledem k rychle se měnícímu makroekonomickému prostředí opatrná. Náš tržní model se nicméně ukázal jako úspěšný a odolný, protože poskytuje spotřebitelům široký výběr, výhodné ceny a skvělý zážitek z nákupu,“ uvedl finanční ředitel společnosti Allegro Jon Eastick. „Střednědobá očekávání, připravená v loňském plánovacím kole, jsme zveřejnili právě v den, kdy Rusko napadlo Ukrajinu a svět se tak stal mnohem nejistějším místem. Snažíme se plně připravit na pravděpodobné náročnější ekonomické období, které nás čeká, a připravená očekávání jsme se proto rozhodli přehodnotit, přičemž mezitím dokončujeme aktuální velmi důležité plánovací kolo. Přesto polské operace ve druhém čtvrtletí zlepšily trend vývoje marží a v aktuálním čtvrtletí by měly dále zrychlit růst GMV a vrátit se k růstu upraveného zisku EBITDA. Tyto pozitivní trendy pomáhají tlumit nepříznivé vlivy na výsledky naší skupiny způsobené nabytím Mall Group, u které se snažíme ve složitém tržním prostředí stabilizovat GMV.“
Cílem skupiny Allegro je implementovat svůj úspěšný model tržiště založený převážně na nabídkách třetích stran (3P) v celém regionu a upevnit si status preferované platformy pro všechny zákazníky – kupující i obchodníky – i v mezinárodním měřítku. Allegro.com je již k dispozici v České republice a skupina se chystá od příštího roku integrovat svou platformu v celé střední a východní Evropě, přičemž se v následujících měsících zaměří na zapojení kupujících a také na správu zásob a kapitálu. Vzhledem k náročnějším makroekonomickým podmínkám, kterým čelí celý trh, aktualizovala společnost svá očekávání pro rok 2022 jak pro polský podnik, tak pro celou skupinu, přičemž snížila růstová očekávání pro klíčové ukazatele a upravila plány CAPEX, aby zohlednila měnící se tržní prostředí. Střednědobá očekávání jsou nyní aktualizována a v potaz je brána analýza dopadu současných výsledků na další období.