Malé firmy podceňují riziko DDoS útoků
Potenciální obětí DDoS se může stát téměř každá společnost, nehledě na její velikost. Během dvanácti měsíců se s tímto útokem setkalo 28 % malých firem a téměř polovina velkých organizací (48 %), jež má své online služby veřejné. Nejčastěji zasažené společnosti s veřejnými online službami se nacházely v odvětví IT (49 %), e-commerce (44 %), telekomunikace (44 %) a médií (42 %). Více než polovina (53 %) telekomunikačních podniků uvedla, že jsou pro ně opatření proti DDoS útokům důležitá. U IT firem se jednalo o 50 %, u e-commerce o 41 % a u medií pouze o 38 %.
V průměru se 28 % společností domnívá, že ochrana před DDoS není jejich starostí. Zbylí respondenti si myslí opak (při srovnání malých a velkých firem se ukázalo, že jen 50 % malých společností se zabývá ochranou před DDoS, přičemž velkých 90 %). Menší firmy jsou celkově v ochraně svých služeb proti DDoS méně zodpovědné. Celosvětově je 40 % z nich přesvědčeno, že je ochrání poskytovatelé web hostingu či síťových služeb, zatímco velké firmy tento názor zastávají pouze v devíti procentech případů.
V posledních letech se DDoS útoky staly běžným nástrojem kyberzločinců a jejich zákazníků. Mají mnoho motivů – od výtržnictví, přes vydírání až po nekalé praktiky konkurentů. V současnosti začíná cena rozsáhlého útoku na 50 dolarech. Obětem přitom může způsobit značné ztráty od 52 do 444 tisíc dolarů, v závislosti na velikosti společnosti.
„Je všeobecně známo, že DDoS útoky nejsou organizovány jen za účelem odstřižení online služeb či kvůli výkupnému. Slouží také jako maskování dalších kybernetických aktivit, jako jsou například cílené útoky snažící se získat přístup k důvěrným datům,“ řekl Eugene Vigovsky, přední odborník Kaspersky Lab na DDoS zabezpečení.