Mailová infrastruktura je nejzranitelnějším místem v IT českých SMB
Pokud by došlo k výpadku e-mailové infrastruktury, více než polovina SMB by podle výsledků průzkumu pocítila vážné nedostatky již po čtyřech hodinách. Po 24 hodinách by výpadek již pocítily téměř všechny dotázané firmy.
Zajištění bezpečné komunikace je dnes pro firmy větší prioritou, než například zajištění integrity sítě. Firmy se více obávají e-mailových útoků než webových, o čemž svědčí i fakt, že největší výzvy pro chod komunikační infrastruktury v SMB organizacích představují spamy a virová nákaza. Vedle zajištění bezpečnosti se v oblasti komunikace stále více řeší také uživatelský komfort vyjádřený poptávkou po groupwarových řešeních.
Hlavní zjištění průzkumu:
- největší poptávku cítí partneři Kerio po řešení komunikace (72 %), zajištění integrity sítě (53 %), groupwaru (36 %) a filtrování webových stránek (33 %);
- v oblasti pracovní komunikace preferují SMB firmy nejvíce e-mail (100 %), telefonický kontakt (58 %) a osobní setkání (21 %); chatování a sociální sítě pouze osm, respektive tři procenta;
- nejvíce firmy řeší spamy (76 %), viry (70 %) a uživatelský komfort (32 %);
- vážné problémy v důsledku výpadku e-mailového serveru by do hodiny postihlo 13 %, do čtyř hodin 60 %, a do 24 hodin 97 % podniků.
„Elektronická pošta je dnes nejpoužívanějším nástrojem pracovní komunikace ve všech podnicích a organizacích,“ řekl Zdeněk Bínek z distribuční společnosti Zebra system. „A je zároveň také nejčastějším terčem útoků a nejvíce používaným kanálem pro distribuci ransomwarové nákazy. Z tohoto pohledu je v segmentu SMB firem elektronická pošta potenciálně nejzranitelnější částí IT infrastruktury a poptávka po jejím zabezpečení logicky roste.“