LG Electronics rostla o 15 procent
Společnost LG Electronics, patřící mezi největší světové výrobce
spotřební elektroniky, ohlásila neauditovaný ekonomický výsledek za
tříměsíční období končící 31. březnem 2009. Částky v korejských
wonech (KRW) se za každé odpovídající čtvrtletí převádějí na
americké dolary (USD) průměrným kurzem v tříměsíčním období: KRW
1 409 za 1 USD (1Q 2009), KRW 1 362 za 1 USD (4Q 2008, srovnání mezi
čtvrtletími), KRW 955 za 1 USD (1Q 2008, meziroční srovnání).
Tržby a zisk
V prvním čtvrtletí roku 2009 vzrostly tržby globálně, včetně
zahraničních dceřiných společností LG, v meziročním srovnání
o 14,6 % na 12,85 bilionu KRW (9,12 mld. USD). Byl zaznamenán provozní
zisk 456 mld. KRW (324 mil. USD), který vyústil v marži 3,5 %, o 2,8 %
více než v předešlém roce. Jako mateřská společnost zaznamenala
společnost tržby 7,07 bilionu KRW (5,02 mld. USD) a provozní zisk ve výši
437 mld. KRW (310 mil. USD). Konsolidované tržby zahrnující přidružené
společnosti vzrostly o 10,7 %
na 15,89 bilionu KRW (11,28 mld. USD), při provozním zisku 117 mld. KRW
(83 mil. USD) a marži 0,7 %, o 1,5 % vyšší než před rokem.
Tržby divize Domácí zábava vzrostly o 18,6 % na 4,30 bilionu KRW
(3,05 mld. USD) a dosáhly zisku 14 mld. KRW (10 mil. USD) díky výrazným
prodejům televizorů s plochou obrazovkou, zejména LCD televizorů, i mimo
sezónu. V meziročním srovnání vzrostly expedice o 40 % na 3 538 000
jednotek. Ve druhém čtvrtletí očekává společnost vyšší poptávku,
jelikož na rozvíjejících se trzích vzrůstá poptávka po malých
televizorech s plochou obrazovkou a na vyspělých trzích hodlají domácnosti
pořizovat druhý přístroj.
Divize Mobilní komunikace oznámila tržby v hodnotě 4,25 bilionu KRW
(3,02 mld. USD), což je o 16,8 více než v předešlém roce, a provozní
zisk 255 mld. KRW (181 mil. USD) s marží 6,0 %. Prodej mobilních
telefonů přinesl 3,92 bilionu KRW (2,78 mld. USD), o 22,6 % více
v meziročním srovnání, zatímco provozní zisk dosáhl 263 mld. KRW
(187 mil. USD) s marží 6,7 %. Udržely se vysoké prodeje modelů střední
úrovně, jako je mimo jiné Cookie, telefon s plně dotykovým displejem, a
LG-KS360, telefon s klávesnicí QWERTY. Expedice telefonních přístrojů
zaznamenala v meziročním srovnání pokles o 7 %, ve srovnání čtvrtletí
pak o 12 % na hodnotu 22,6 mil. přístrojů v důsledku sezónních vlivů
a celosvětového propadu trhu. V očekávání pokračujícího
celosvětového hospodářského poklesu očekává společnost LG snížení
celosvětových hodnot o více než 10 % v meziročním srovnání na
přibližně 260 milionů v druhém čtvrtletí. Společnost LG hodlá ve
srovnání čtvrtletí dosáhnout růstu o více než 10 % pomocí zaměření
na produkty vysoké úrovně s mnoha vlastnostmi, jako je Arena s novým
uživatelským rozhraním 3D S-Class, Viewty Smart, telefon s fotoaparátem
o 8 megapixelech a GD900 s průhlednou klávesnicí.
Divize Domácí spotřebiče zaznamenala v meziročním srovnání růst
o 16 % na částku 2,21 bilionu KRW (1,57 mld. USD). Vliv měny vyústil ve
snížení tržeb na základě USD, avšak v růst ve vztahu ke korejskému
wonu. Útlum obchodování na trhu bydlení zpomalil tempo současného růstu
spotřeby přístrojů pro domácnost, konkurenceschopnost výrobků
společnosti však úspěšně vyvedla provozní marži od ztráty
v předešlém roce ke 102 mld. KRW (72 mil. USD). Při pohledu na druhé
čtvrtletí se očekává snížení tržní poptávky v meziročním
srovnání v důsledku pokračující recese, pokles trhu se však
pravděpodobně zpomalí.
Divize Klimatizace zaznamenala v meziročním srovnání zvýšení tržeb
o 8,9 % na 1,27 bilionu KRW (900 mil. USD). Tržby v USD klesly, avšak
tržby v KRW vzrostly. Provozní marže vedla k zisku 61 mld. KRW (43 mil.
USD) v důsledku růstu prodeje nejvyšších modelů. Navzdory celosvětové
recesi předpokládá společnost v druhém čtvrtletí v důsledku změny
ročního období zvýšení tržeb.
Divize Podnikatelská řešení oznámila snížení tržeb v meziročním
srovnání o 6,6 % na 1,10 bilionu KRW (0,78 mld. USD), zatímco provozní
zisk dosáhl 27 mld. KRW (19 mil. USD). Dopad snížení poptávky
v důsledku celosvětové recese způsobil snížení tržeb u monitorů,
komerčních televizorů pro hotely a automobilových výrobků. Společnost se
soustředí na zvyšování tržeb z nových mezipodnikových kanálů se
zaměřením na výrobky včetně síťových monitorů a hotelových
televizorů Pro:centricTM Solution.
Finanční výkazy a neprovozní položky z pohledu mateřské společnosti
Společnost zaznamenala opětovnou hospodářskou ztrátu 144 mld. KRW
(102 mil. USD) a ztrátu 198 mld. KRW (141 mil. USD) co do čistého zisku,
převážně v důsledku kurzové ztráty 316 mld. KRW (224 mil. USD) a
ztráty metodou sloučení jmění (equity) 211 mld. KRW (150 mil. USD)
u zahraničních dceřiných a přidružených společností. Společnost LG
Display, v níž má společnost LG Electronics podíl 37,9 %, zaznamenala
metodou sloučení jmění ztrátu v hodnotě 90 mld. KRW (64 mil. USD).
Směřování a výhledy podniku v 2. čtvrtletí roku
2009
Se začátkem sezóny klimatizačních jednotek a představením nových
výrobků v hlavních kategorií očekává společnost růst tržeb o více
než 10 % ve srovnání čtvrtletí.