Lenovo mezi pěti nejznámějšími značkami

19. 3. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Lenovo)
Lenovo se zařadilo mezi pět značek výrobců notebooků a počítačů, které si zákazníci v České republice nejčastěji spontánně vybaví. Podle průzkumu o značce, který proběhl v lednu letošního roku, celkové povědomí o značce Lenovo mezi českými zákazníky dosahuje téměř 70 procent.

Znalost značky Lenovo roste kontinuálně od konce roku 2009, kdy společnost uvedla na český trh řadu notebooků IdeaPad určenou pro spotřebitele. 

Po uvedení řady IdeaPad jsme se zaměřili primárně na oslovení tzv. „net-generation“, tedy studentů a mladé online generace, kteří jsou otevřeni novým značkám. V roce 2010 došlo k rychlému nárůstu znalosti značky Lenovo u mladších respondentů ve věku 15 - 26 let na 73 procent, mezi muži ve věku 15 - 26 dokonce až téměř na 90 procent,“ řekl Robert Janásek, marketingový manažer společnosti Lenovo pro Českou republiku. „Poslední výzkumy ukazují, že mezi mladšími lidmi dnes značku Lenovo zná osm z deseti respondentů.“

V uplynulém roce se výrazně zvýšila znalost značky i mezi respondenty ze středních a vyšších věkových skupin a také mezi ženami, kde se znalost značky v porovnání s rokem 2010 zdvojnásobila a dosáhla 61 procent.

V loňském roce jsme naše portfolio doplnili o celou řadu modelů v atraktivních designech a barvách, čehož jsme samozřejmě využili i při komunikaci. Za zmínku stojí například růžové notebooky IdeaPad Z370 nebo edice netbooků řady S s květinovým designem,“ doplnil Robert Janásek.

Úspěch v průzkumu zaznamenala značka Lenovo také z hlediska nákupních preferencí. Známost značky ještě nutně nemusí znamenat, že daný spotřebitel uvažuje o koupi této značky. Z hlediska poměru mezi tím, kolik zákazníků značku zná a kolik by si ji potenciálně zakoupilo, se Lenovo umístilo mezi třemi nejlépe hodnocenými výrobci notebooků a počítačů. Většina respondentů hodnotí notebooky značky Lenovo jako kvalitní a důvěryhodné, striktně opačný názor zastávají pouhá dvě procenta spotřebitelů.

„Těší nás pozitivní výsledky tohoto průzkumu, neboť jdou ruku v ruce s růstem prodejů našich produktů v České Republice,“ řekl Petr Toman, generální ředitel lokální pobočky Lenova.

Výzkum, který pro Lenovo zpracovala agentura Perfect Crowd na reprezentativním vzorku 500 obyvatel ČR na cílové skupině 15 - 50 let, přinesl i další zajímavá zjištění. Výpočetní technika je dnes již běžným spotřebním zbožím – 89 procent respondentů vlastní nebo používá notebook, 79 procent uživatelů deklaruje, že jejich notebook je mladší než dva roky. V nejbližších šesti měsících si pak hodlá nový notebook zakoupit 27 procent respondentů a nejčastěji do něj plánují investovat mezi 10 až 15 000 Kč.

Štítky: 

Podobné články

Lenovo s Nutanixem a Red Hatem nabídnou alternativu k veřejnému cloudu

26. 12. 2015. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: Lenovo)
Lenovo uzavřelo globální partnerství se společností Nutanix a zároveň oznámilo širší spolupráci se společností Red Hat. Nová rodina konvergovaných řešení, která vznikne díky partnerství s Nutanix, pomůže zjednodušit správu datových center a umožní firmám snížit náklady na informační technologie. Tato řešení spojující servery, úložiště a virtualizační služby chtějí nabídnout alternativu k veřejnému cloudu. Čtěte více

Lenovo ThinkPad Akademie – jak prodávat notebooky ThinkPad – 24. díl

1. 4. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Lenovo)
Další díl našeho seriálu představí novou generaci 14“ firemních notebooků ThinkPad T450 a T450s. Čtěte více

Lenovo: Yoga Tablet

8. 11. 2013. (redaktor: František Doupal, zdroj: Lenovo)
Lenovo Yoga Tablet, který bude dostupný s displeji o velikosti 8" a 10", nabídne tři režimy, ve kterých je možné přístroj používat. Zařízení s operačním systémem Android 4.2 dále nabídne až 18hodinovou výdrž na baterii, čtyřjádrový procesor či 5Mpx fotoaparát. Čtěte více
Lenovo IdeaTab S6000

Lenovo: tablet IdeaTab S6000

21. 6. 2013. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Lenovo)
IdeaTab S6000, nový tablet s Androidem od společnosti Lenovo, je určen pro všechny, kdo hledají zábavného společníka na cesty. Nabízí tenký profil, velký a jasný displej a rozšířené možnosti připojení. Díky svému elegantnímu vzhledu zaujme i uživatele, kteří mají v oblibě stylová mobilní zařízení. Čtěte více