Lenovo dvojkou v Evropě i v ČR
Podle výsledků IDC za rok 2012 obsadila společnost Lenovo s 15,8% tržním podílem druhou příčku i v České republice. S meziročním nárůstem 41,6 % vykazuje společnost Lenovo v regionu EMEA významný růst oproti celkovému trhu, který poklesl o 1,9 %. V České republice tento růst dosahoval dokonce 47,4 %, přičemž pokles českého trhu byl ještě o 0,7 procentního bodu hlubší než v regionu.
Při svém nástupu do společnosti Lenovo v dubnu 2012 nastínil Gianfranco Lanci, EMEA prezident, své ambice a plány společnosti stát se do roku 2013 jedním ze tří hlavních hráčů na počítačovém trhu v regionu EMEA. V té době byla společnost Lenovo pětkou na trhu, nyní už je hráčem číslo dva.
„Naším cílem je stát se jedničkou v regionu EMEA a tyto výsledky nám dávají pevný základ, na kterém budeme nadále pracovat, a tedy pokračovat ve vyváženém růstu. V nadcházejícím roce uvedeme na trh ještě větší množství inovativních produktů, ovládneme mnohem více spotřebitelský segment, než jsme jej ovládli k dnešnímu dni, a budeme i nadále pokračovat v naší firemní strategii být PC+ společností. Příkladem nového typu produktů je Yoga, notebook, který se přemění na tablet, nebo 27palcový stolní dotykový počítač Horizon, který byl představen na letošním veletrhu CES,“ řekl Gianfranco Lanci.
Ambice společnosti Lenovo v PC+ se dotýkají mimo PC i tabletů a smartphonů. V loňském roce byly smartphony značky Lenovo uvedeny v Rusku s jasnou ambicí dostat se do tří let mezi pětici nejlepších hráčů na mobilním trhu.
Region EMEA v průběhu posledních tří let významně obchodně posílil, díky čemuž se společnost Lenovo stala nejrychleji rostoucím výrobcem počítačů mezi největšími dodavateli na světě patnáct kvartálů za sebou v rámci celkového počítačového trhu. Tyto údaje ukazují jasný trend a silný impuls pro Lenovo a jeho ziskový a udržitelný růst v PC+ éře.