LED TV jsou nejprodávanější a Češi kupují také ty s 3D

24. 1. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Heureka.cz)
V loňském roce web Heureka.cz v ČR zaznamenal zájem o televizory s trojrozměrnou technologií, kdy prodeje vzrostly o 82 %. Stále nejžádanější ovšem jsou mezi Čechy LED televize. Nadále také klesá zájem o televizory s LCD technologií a plazmové televize.

„Zájem Čechů o 3D televize se od loňského roku zvýšil o 82 %. Na druhou stranu o 18% se snížil zájem o LCD televizory a o 24 % méně se vyhledávají plazmy,“ řekl Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz. Podle něj bude větší nástup 3D televizí záviset především na rozšíření nabídky 3D filmů.

„Obdobná situace byla u čteček elektronických knih. Jakmile se do elektronické podoby dostal větší počet klasických knih včetně bestsellerů, prodeje čteček začaly stoupat,“ dodal Demuth.

I když se zájem o 3D televize zvýšil, mezi Čechy nadále zůstávají nejoblíbenějším typem LED televize, které vyhledává více než polovina lidí, kteří mají o televize zájem. Nejmenší část na trhu v současné době tvoří plazmové televize, jejich podíl na vyhledávání televizí je pouhých 5 %. 

Cena 3D televizorů se drží na stále stejné úrovni, cena ostatních typů televizorů meziročně klesla zhruba o 10 %. Nejlevněji se v současné době dají pořídit LCD televizory, jejich průměrná cena je 6 782 Kč. Nejvýše se, podobně jako v loňském roce, pohybuje průměrná cena 3D televizí, která je v současnosti 23 538 Kč.

 

Průměrná cena (Kč)

LCD televizory

6 782 Kč

LED televizory

10 609 Kč

Plazmové televize3

13 644 Kč

3D televize

23 538 Kč

  
 

Meziroční změny ve vyhledávání

3D televizory

+ 82 %

LED televizory

+ 13 %

Plazmové televize

- 18 %

LCD televize

- 24 %

    
 

Podíl jednotlivých technologií dle vyhledávání

LED televizory

55 %

3D televizory

34 %

LCD televize

7 %

Plazmové televize

5 %

Štítky: 

Podobné články

Česká e-commerce ve třetím kvartálu roku 2024 nadále rostla

18. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšných předchozích dvou kvartálech podařilo udržet pozitivní trend i nadále. Třetí čtvrtletí tohoto roku skončilo s celkovým nárůstem tržeb o pět procent. Z pravidelné analýzy Heureka eCommerce Insider zároveň vyplývá, že se mírně snížila průměrná hodnota objednávky na 1 389 Kč. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více

Česká e-commerce vloni meziročně ztratila šest procent

10. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2023 s celkovým obratem 185 miliard korun. Jde tak o šestiprocentní pokles oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál, který se po mnoha měsících propadu dostal do 2% růstu. Trh se díky klesající inflaci i příchodu zahraničních hráčů začal oživovat, dařilo se zejména velkým e-shopům. Čtěte více