Konica Minolta bilancuje rok 2012
První a nejdůležitější zprávou bylo, že Konica Minolta si udržela postavení jedničky na trhu v oblasti kancelářských řešení a produkčního tisku. Loňský rok pak zakončila s historicky nejvyššími tržbami – celkem 1,668 miliardy korun. To znamená nárůst o 12 % oproti roku 2011. Zisk po zdanění pak vzrostl o osm procent na 85 milionů korun.
Navýšení tržeb souvisí s novou firemní strategií, kdy v loňském roce Konica Minolta ukončila v České republice prodej osobních laserových tiskáren a nyní se výhradně soustředí na zákazníky z oblasti komerčních firem a veřejné správy.
Změna ve vedení obchodu
Dosavadní obchodní ředitel pro přímý prodej Jiří Skopový mění působiště v Konice Minoltě. Byl jmenován jako člen nejvyššího vedení pro region jihovýchodní Asie a stěhuje se do Singapuru. Jeho nástupcem se 1. dubna 2012 stal Pavel Štěpán, který měl dosud na starosti péči o klíčové zákazníky společnosti.
Štěpánovou prioritou pro letošní rok bude detailnější segmentace zákazníků a rozvoj digitalizace. Dříve pracoval pro společnost Xerox jako obchodní ředitel.
Úspěch české pobočky, která má v Konice Minoltě unikátní postavení, vyústil v obsazení klíčových postů v evropských zemích českými manažery. Například Tomáš Bednář, generální ředitel české pobočky Konica Minolta, nyní bude mít na starosti i prodeje na Slovensku a v Bulharsku.