Konference Microsoft Ignite The Tour míří poprvé do Prahy

19. 2. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Microsoft)
Společnost Microsoft přiváží do Prahy historicky poprvé konferenci Ignite The Tour. Ta se uskuteční ve dnech 24. a 25. února a je určena IT odborníkům a profesionálům z regionu střední a východní Evropy. Program je zaměřený na zdokonalení technických dovedností primárně v oblasti umělé inteligence.

Účast na konferenci je zdarma jako součást dlouhodobé strategie Microsoftu – umožnit každému jednotlivci i organizaci využít možností a příležitostí vyspělých technologií, jako je právě například umělá inteligence (AI). Z nedávného průzkumu je zřejmá stále se zvětšující propast v digitálních dovednostech mezi Evropou a Spojenými státy. Ty v současné době zaměstnávají dvakrát více odborníků na umělou inteligenci než EU. Zatímco Polsko a Řecko disponují nejvyšším počtem AI talentů v regionu střední a východní Evropy, většina zemí tohoto regionu, včetně České republiky, zaměstnává pouze jedno procento z celkového počtu evropských pracovníků se znalostmi a dovednostmi v oblasti digitálních technologií.

Již zmiňovaný LinkedIn Report z listopadu 2019 zároveň ukázal řadu dalších zajímavých souvislostí. Dovednosti AI v Evropě jsou soustředěny v malém počtu zemí (zejména Velká Británie, Francie, Německo), ve specifických průmyslových odvětvích a dominují mu muži. Pouze 16 % pracovníků AI jsou ženy, v České republice to je dokonce pouze deset procent. Naopak mobilita AI talentů je vysoká a mladí lidé se znalostmi AI ze středoevropského regionu hledají často příležitosti v západní Evropě. Důvodem je jednoznačně širší nabídka atraktivnějších kariérních příležitostí a vyšší platy. Země středoevropského regionu tak nevyhnutelně potřebují investovat nejenom do systému vzdělávání mladých lidí v oblasti AI, ale i do jejich mentoringu pod vedením zkušených expertů a také do podpory digitálních dovedností stávajících zaměstnanců napříč sektory. Prohlubování nerovností v digitálních a AI znalostech mezi zeměmi, sektory a pohlavími bude do budoucna představovat palčivý problém pro celou Evropu.

Ignite The Tour, jež je největší událostí svého druhu v regionu střední a východní Evropy, je jednou z možností, jak výše zmíněnému problému čelit. Pro účastníky je připraveno více než 100 praktických workshopů včetně šestnácti programů, které je připraví na certifikační zkoušky. Účastníci budou zároveň moci těžit ze setkání a navazování kontaktů s kolegy a experty v oboru, stejně jako z interaktivních živých ukázek nejnovějších produktů a cloudových služeb. Velký důraz bude kladen na praktičnost a využitelnost tak, aby po skončení konference mohli účastníci přenést nově získané dovednosti do svých firem a pomoci v nich s nasazováním a využíváním moderních technologií.

Firmy mají velký zájem inovovat, stěžují si ale na nedostatek odborníků, kteří opravdu dobře vládnou nejnovějšími technologiemi. Absence těchto dovedností je reálnou hrozbou pro budoucí konkurenceschopnost. Proto je neustálé zdokonalování v digitální oblasti klíčovou prioritou pro majitele a vedení firem,“ vysvětlil Dalibor Kačmář, ředitel pro technologické standardy ve společnosti Microsoft Česká republika a Slovensko. A dodává: „Na vzdělávání a zvyšování digitálních dovedností lidí myslíme celoročně. Proto jsme pro naše zákazníky připravili také Microsoft Academii, která jim pomáhá připravit se na pracovní trh budoucnosti.“

Nedostatek kvalifikovaných pracovníků na trhu ukazuje, že je potřeba nejenom vychovávat nové digitální talenty, ale zejména se soustředit na neustálé zdokonalování digitálních dovedností u stávajících zaměstnanců. Zpráva o stavu digitálních dovedností v zemích střední a východní Evropy, již pro Microsoft zpracovala společnost IDC, jednoznačně potvrdila, že zvyšování digitální kvalifikace stávajících zaměstnanců je stejně důležité jako najímání zkušených talentů v rámci jejich odvětví. Ve většině těchto zemí je zvyšování digitální kvalifikace dokonce považováno za důležitější než najímání zkušených lidí z oboru či outsourcing těchto dovedností.

Technicky nabitým programem Ignite The Tour provedou účastníky experti Microsoftu na oblast cloudových technologií. Účastníci se ponoří do hloubky řady témat včetně umělé inteligence a strojového učení, bezpečnosti, souladu s předpisy, velkých dat, analytiky, internetu věcí či smíšené reality. Chybět nebudou ani workshopy, kde se bude diskutovat také lidská a sociální stránka informačních technologií.

Podobné články

V příštím roce bude AI nativně podporovat 43 % počítačů

14. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gartner)
Společnost Gartner předpovídá, že počítače s nativní podporou AI se budou v roce 2025 na celkových prodejích podílet ze 43 % (oproti letošním 17 %). Pro velké firmy se notebooky s Al stanou jedinou volbou do roku 2026. Čtěte více
Jan Bureš, country leader CZ/SK ve Fujitsu

Jan Bureš (Fujitsu): Na éru AI jsme dobře připraveni

5. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Janem Burešem, country leaderem CZ/SK ve Fujitsu, jsme hovořili o nabídce společnosti pro oblast umělé inteligence. Na následujících řádcích se tak můžete seznámit s produkty a službami Fujitsu pro tento segment, ale i s přístupem společnosti k bezpečnosti dat nebo kooperací s dalšími dodavateli, a hlavně s partnery. Čtěte více

Ve druhém čtvrtletí bylo na AI připraveno 14 % prodaných PC

27. 8. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Canalys)
Podle nejnovějších údajů společnosti Canalys bylo ve 2. čtvrtletí 2024 dodáno 8,8 milionu počítačů s umělou inteligencí. Tato zařízení jsou definována jako stolní počítače nebo notebooky, které obsahují čipovou sadu nebo dedikovaná jádra pro specializované pracovní úlohy AI (například NPU). Čtěte více
Martin Moravec, One Lenovo channel sales leader ve společnosti Lenovo

Lenovo AI: Komplexní strategie a dlouhodobý závazek

7. 8. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Lenovo dnes využívá umělou inteligenci napříč celým svým portfoliem. Integruje ji jak do koncových zařízení, jako jsou počítače nebo chytré telefony, tak i do široké škály infrastrukturních produktů. O současnosti a budoucnosti AI v pojetí společnosti Lenovo jsme mluvili s Martinem Moravcem, který v této společnosti působí jako One Lenovo channel sales leader. Čtěte více