Kasa.cz: Nejvíce reklamací - Mivvy, Sony Ericsson a Koss
Nejméně reklamovanou značkou u tohoto internetového prodejce byla od ledna do září 2010 Fiskars s jedinou reklamací na každých 250 prodaných výrobků, naopak nejvíce reklamovanou značkou bylo Mivvy s téměř pětinou reklamací.
Ze sledovaných tří stovek značek mělo patnáct z nich větší než desetiprocentní reklamovanost, přičemž v drtivé většině se jednalo o značky spotřební elektroniky. Mezi tři nejreklamovanějších značek na Kasa.cz patří Mivvy (18,6 %, mobilní telefony), Sony Ericsson (17,7 %, mobilní telefony) a Koss (16,2 %, sluchátka a headsety). Dobrou zprávou je, že 18 značek prodávaných na Kasa.cz mělo naopak méně než jedno procento reklamací. V čele nejméně reklamovaných značek je Fiskars (0,4 %, zahradnické náčiní), Thule (0,53 %, autodoplňky) a Case Logic (0,61 %, tašky a batohy).
Deset nejprodávanějších značek na Kasa.cz má průměr reklamací 3,0 procenta, tj každý třiatřicátý je reklamovaný. Nad všemi sledovanými značkami je přitom průměr reklamací 4,4 procenta, což představuje mírný nárůst oproti stejnému období loňského roku, kdy průměr reklamací činil 3,3 procenta. „V roce 2009 reklamovali zákazníci nejčastěji MP3 přehrávače (10 procent), mobily a GPS (cca 4,5 procenta) a audio-video techniku (necelá 4 procenta). Letos patřily z hlediska reklamací mezi nejproblematičtější kategorie opět MP3 přehrávače s 10 procenty reklamací,“ říká Jitka Součková, marketingová ředitelka Kasa.cz.
Zvýšení poměru reklamací vůči prodaným výrobkům je do značné míry dáno tím, že zákazníci za poslední rok z cenových důvodů často upřednostňují levnější, méně známé značky. S nižší cenou však zároveň roste riziko, že zakoupený výrobek bude nutné reklamovat. Vedle toho prodejci do celkového počtu reklamací často zahrnují i případy, kdy zákazník odstoupí od smlouvy, neboli v zákonné lhůtě vrátí nepoužité zboží.