Juniper Research: prodej mobilů ve třetím čtvrtletí 2012

17. 12. 2012. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: Juniper Research)
Podle analytické společnosti Juniper Research prodeje chytrých telefonů ve třetím čtvrtletí 2012 překročily 157 milionů kusů, pozici jedničky si upevnil Samsung. Tato společnost ve zmiňovaném období prodala 56,3 milionu kusů, což je téměř dvakrát tolik, než kolik zaznamenal hlavní konkurent, společnost Apple.

Klíčovou roli na úspěchu Samsungu hrál top model výrobce Galaxy S3, kterého se prodalo na 18 milionů kusů. Díky zahájení prodeje iPhonu 5 a dalších novinek se očekává, že v posledním čtvrtletí letošního roku se společnosti Apple povede lépe.

Model Galaxy S3 znamenal pro Samsung fenomenální úspěch, ve třetím čtvrtletí se dokonce prodával lépe, než kdy dřív. Za úspěchem společnosti Samsung napříč různými cenovými kategoriemi telefonů stojí nejen posilování jména značky na světových trzích, ale také stále rostoucí popularita operačního systému Android jako takového.

ZTE během prvních tří čtvrtletí letošního roku vyprodukovalo 20 milionů chytrých telefonů, ve třetím čtvrtletí pak překonalo i výsledky společností Nokia a RIM. Nokia na výraznější úspěchy se svými Windows Phone přístroji stále čeká, za třetí čtvrtletí letošního roku prodala 6,3 milionu telefonů, což je pro tuto společnost ve srovnání se stejným obdobím loňského roku propad o 63%. Jednou z příčin nepříliš velkých prodejů značky byla velká očekávání spojovaná s Windows Phone 8 telefony, které se do prodeje dostávají až v těchto dnech. Příliš důvodů k radosti nevyvolávají výsledky společnosti RIM, která má ekonomické problémy, a nyní se jí podařilo prodat pouze 7,7 milionu telefonů. Propadu v prodejích se nedokázaly ubránit ani společnosti HTC a Motorola soupeřící se Samsungem v kategorii chytrých telefonů se systémem Android.

Společnosti LG se v porovnání s dalšími konkurenty včetně Nokie a RIM daří, oproti stejnému čtvrtletí loňského roku zaznamenala se sedmi miliony prodaných telefonů 24% nárůst prodejů. I přes kladné výsledky si však musejí dávat v LG pozor, protože konkurence je v tomto segmentu opravdu silná. V LG by se měli zaměřit zejména na skladbu nabídky chytrých telefonů a posílení pozic mezi menšími výrobci tak, aby společnost mohla i do budoucna efektivně konkurovat dravým mobilním hráčům typu Huawei, Motorola či HTC.

Obrazová galerie:
Štítky: