Jak zaujmout příjemce vašich e-mailingů

19. 5. 2013. (redaktor: František Doupal, zdroj: Acomware)
Pro úspěch e-mailingových kampaní je klíčová kvalitní databáze kontaktů. Jak ale potřebné kontakty získat a jak příjemce zaujmout natolik, aby váš e-mail otevřeli? Podvívejte se na několik tipů na techniky a nástroje, které vám pomohou sbírat e-mailové adresy nových potenciálních zákazníků vašeho e-shopu a zvýšit efektivitu vašich reklamních kampaní.
Foto: Sxc.hu

1. Pracujte se stávajícími zákazníky

Kvalitní databázi kontaktů pro přímé oslovení e-mailem již můžete mít, pokud jste např. provozovatel e-shopu. Jsou to vaši stávající zákazníci, kteří už u vás nakoupili.

Výhodou databáze stávajících zákazníků je velká informační hodnota jednotlivých záznamů. Každý kontakt totiž většinou obsahuje i nákupní historii, což lze využít například pro dobře zacílené akční nabídky a cross-selling,“ uvedl Jan Penkala, konzultant společnosti Acomware, která se mimo jiné zabývá internetovým marketingem a marketingovým poradenstvím pro e-shopy. „Konverzní poměr se při využití stávající databáze zákazníků pohybuje okolo jednoho až tří procent, výhodou jsou nulové náklady na pořízení kontaktů,“ dodal Penkala.

2. Nabídněte užitečný obsah ke stažení

Mezi nejefektivnější metody pro získávání kontaktů patří nabídnutí zajímavého obsahu zdarma výměnou za poskytnutí kontaktu. Oblíbenou formou jsou například stručné elektronické příručky a e-knihy.

Provozujete například e-shop s potřebami pro fotografy? Nabídněte návštěvníkům stránek jednoduchou příručku Jak správně fotografovat. Vytvoření kvalitního a unikátního obsahu a potřebných formulářů na stránkách sice něco stojí, získáte však kvalitní databázi e-mailů na své budoucí zákazníky,“ popisuje efektivní možnost, jak získat e-mailové adresy Jan Penkala ze společnosti Acomware.

3. Využívejte moderní softwarové nástroje

Se získáváním kontaktů a e-mailovými kampaněmi mohou pomoci i různé softwarové nástroje. Současným hitem je například systém Silverpop, který firmám a e-shopům umožňuje snadno spravovat a rozesílat e-mailové kampaně a také vyhodnocovat jejich účinnost. Tento systém mimo jiné monitoruje, kdy si příjemce e-mail otevírá, a tomu poté přizpůsobí čas odeslání dalších sdělení. To spolu s propracovanou technologií rozesílání až několikanásobně zvyšuje podíl příjemců, kteří váš e-mail opravdu otevřou.

Sběr kontaktů na webu usnadní například nástroj PadiAct, který umožňuje zobrazit patřičný formulář jen těm návštěvníkům, kteří se na vaše stránky vracejí. Takto získáte kvalitní databázi návštěvníků, které váš e-shop zajímá, byť na něm zatím ještě nenakoupili. Silverpop i PadiAct jsou ovšem placené nástroje, vždy je proto nutné sledovat také návratnost investic (ROI) do jejich využití.

4. Nákup databáze

Dobrým řešením může být i nákup e-mailových adres od marketingových agentur, které se na tuto činnost specializují. Připravte se však na to, že za kvalitní databázi kontaktů budete muset zaplatit odpovídající cenu. Jedna e-mailová adresa vás může přijít klidně i na 10 Kč. Problémem mnoha nakoupených databází je neaktuálnost e-mailových adres a z ní plynoucí nízký konverzní poměr e-mailingových kampaní. Efektivnější bývá nákup tzv. leadů, konkrétních poptávek, které shromažďují specializované internetové firmy – například odborné weby či porovnávače cen. Leady však bývají drahé, je proto třeba si pečlivě spočítat, zda se jejich nákup vyplatí.

5. Sběr kontaktů v prodejně

V případě kamenné prodejny bývá překvapivě účinnou metodou také sběr e-mailových kontaktů přímo na prodejně například pomocí registračních kartiček rozdávaných a vybíraných u vchodu či u pokladny.

E-mailové kampaně s takto pořízenými databázemi kontaktů mívají vysoký konverzní poměr, klidně i 80 %. Jako motivace zákazníků k uvedení jména a e-mailové adresy může sloužit třeba kupón na slevu nebo drobný dárek. Připravte se ale na náklady ve výši asi 5 Kč na jeden kontakt,“ sdělil Jan Penkala.

Ať už se rozhodnete pro jakoukoli metodu sběru e-mailových adres, nezapomeňte do celého procesu sběru začlenit i zákazníkův souhlas se zasíláním obchodních sdělení.

Štítky: 

Podobné články

Jídlo na e-shopech nakupuje každý třetí Čech a doménou e-shopů je erotické zboží

18. 9. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Acomware )
Více než třetina Čechů nakupuje na internetu potraviny, z toho 16 % alespoň jednou měsíčně. Zájem o internetové nákupy však sílí bez ohledu na druh zboží – již 21 % Čechů přiznává, že nakupuje převážně v e-shopech. Nejvíce je lidé preferují u erotického zboží. Čtěte více

Problém s reklamací odradí od e-shopu až polovinu zákazníků

25. 9. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: Acomware)
Téměř dvě třetiny Čechů mají zkušenost s reklamací zboží, které si objednali na internetu. Pokud přitom narazí na nějaký problém, u poloviny hrozí, že si příště vyberou jiný e-shop. Výhrady k postupu prodejce přitom zákazníci mají u zhruba čtyř reklamací z deseti. Čtěte více
Foto: Freeimages.com

Většina českých e-shopů letos očekává růst tržeb

6. 3. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Acomware)
Očekávání tuzemských e-shopů pro rok 2017 jsou optimistická. Až 89 % firem předpokládá růst tržeb, k němuž má přispět získávání nových zákazníků i větší ochota prodejců investovat do svého rozvoje. Naopak ohrožení růstu by mohla způsobit (nová) konkurence. Čtěte více
Foto: Freeimages.com

Na internetu již prodává většina obchodních řetězců

1. 2. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Acomware)
Už tři čtvrtiny největších obchodních řetězců u nás nabízejí vlastní e-shop. Na rozdíl od loňského roku je již e-shop samozřejmostí například i pro prodejce sportovního vybavení nebo zboží z kategorie krása a zdraví. Čtěte více