Jak vypadají aktuální firemní zasedačky posledních dvou let?

2. 1. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Audiopro)
Ani covidové restrikce a trendy přesunující část zaměstnanců na home office nezměnily trend firem investovat do kvalitních zasedacích místností a meeting roomů. Schůzky, jednání a porady jsou totiž nevyhnutelnou součástí běžného dne většiny firem. A protože se těchto aktivit nezúčastňují všichni fyzicky, zvykáme si na hybridní spolupráci a on-line jednání.

Zasedací místnosti by měly být vybavenékvalitní komunikační technikou a technologiemi pro snadnou spolupráci. Navíc by měly poskytovat i natolik zajímavé prostředí, aby ho sami zaměstnanci chtěli aktivně využívat pro svá interní i externí jednání.

Místa pro spolupráci

Středobodem podnikání většiny firem, zejména těch, které nejsou orientované na výrobu, je schopnost jednat a spolupracovat, navíc většinou v hybridních týmech. Tomu je potřeba přizpůsobit i podobu prostor. Velká konferenční místnost je ideální pro poradu oddělení nebo schůzky s klienty, ale už ne pro rychlé brainstormingy nebo individuální diskuse. Proto se prosazují nové koncepty pojetí prostor. Měly by spojovat účelnost a pohodu – mezi vysoce hodnocenými pracovními prostory teď bodují zejména takové, které připomínají spíš útulný domov či kavárnu než místo zaměřené na podávání výkonů.

„Firmy v současné době potřebují kromě reprezentativní zasedačky pro schůzky i jiné prostory vybavené pro spolupráci týmů. Může jít o tzv. huddle rooms, neformální prostory připomínající spíše obývací pokoj, relaxační zónu, nebo ostrovní řešení, k nimž se mohou zaměstnanci sesednout ve větší pracovní místnosti. Prostorová řešení jsou různá podle potřeb a kultury společnosti, ale jedno je společné – vybavení kvalitními technologiemi pro spolupráci. Tak, aby bylo možné bez technických problémů komunikovat on-line se vzdálenými účastníky schůzky, sdílet s nimi informace, a to vše v zabezpečeném systému,“ uvedl Michal Černý, odborník na komunikační technologie ze společnosti Audiopro.

Jednoduché připojení do systémů

Bezdrátová komunikace rozhodně není novinkou, přesto stále není obvyklé mít systém vyřešený tak, aby nebyl problém připojit se z jakéhokoli zařízení a mít možnost bez problémů sdílet potřebné informace. A to při zajištění bezpečnosti komunikace i firemních systémů.

„Moderní systémy poskytují jednoduchou možnost propojení všem účastníkům schůzek – s jejich vlastními zařízeními a s vyloučením kabelů. Také zpřístupňují bezdrátově veškeré zdroje v dané místnosti. Pro schůzku nebo prezentaci vybaví jakýkoli prostor – od malé kanceláře po přednáškovou síň. Umožňují i vytváření virtuálních zasedacích místností, díky nimž lze propojit účastníky v různých prostorách,“ vysvětlil Michal Černý.

Detaily, které rozhodují

Úroveň technologického vybavení firem působících v ČR je poměrně vysoká, často ji však degradují nedotažené detaily. Šetření na nepravém místě dokáže znehodnotit často statisícové investice do IT vybavení jedním detailem. Pokud totiž pořídí kamerku za pár stovek, pak vybavení videokonferenční a zasedací místnosti degradují na absolutní základ, který jim v konečném důsledku škodí. Podobné je to v případě, že je místnost vybavena špičkovým komunikačním systémem, ale zvuk se v ní odráží a tříští.

„Šikovné detaily naopak mohou pomoci vytáhnout vybavení na vyšší úroveň. Například speciální kamera Kaptivo pro on-line snímání a sdílení, která promění pomocí systému počítačového vidění na bázi AI běžnou bílou tabuli na inteligentní nástroj pro on-line spolupráci. Ta umožní živé sdílení týmové práce na tabuli v reálném čase, bez limitů špatného výhledu či dalších omezení, protože snímaný obraz se přenáší rovnou na obrazovku připojených účastníků, a to i vzdálených,“ uzavřel Michal Černý.

Podobné články

Hybridní kanceláře nové generace pod taktovkou HP Poly

22. 10. 2024. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: HP Inc.)
Radek Hadraba je v HP zodpovědný za produktovou řadu Poly, tedy kompletní portfolio pro vzdálenou spolupráci, a to u jednotlivců, nebo celých týmů. V rozhovoru se dozvíte, proč je nyní ideální čas zajímat se o videokonferenční řešení a produkty HP Poly. Čtěte více

Trendy v segmentu pracovních audio-video technologií pro rok 2025

21. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Audiopro)
Segment prezentační a komunikační audio a videotechniky, který hraje prim v oblasti pracovní komunikace ve firmách či na různých konferencích, se každým rokem vyvíjí. V roce 2025 jej bude nejvíce ovlivňovat umělá inteligence. Co dalšího můžeme v této oblasti letos očekávat? Čtěte více

Logitech: sada Rally Camera Streamline Kit

19. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Logitech)
Společnost Logitech představila sadu Rally Camera Streamline Kit, komplexní videořešení s USB rozhraním a kamerou s funkcemi otáčení, naklápění a zoomování (PTZ), navrženým pro hybridně-flexibilní výukové prostředí a moderní pracoviště. Čtěte více

Jaká je budoucnost videokonferencí? Trendy pro rok 2025

29. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Videokonference se staly nezbytným nástrojem pro firmy i jednotlivce, zejména s nárůstem práce na dálku. Celá tato oblast se rychle vyvíjí, táhnou ji zejména nové technologie, které slibují zlepšení komunikace a spolupráce. Jaké jsou konkrétní klíčové trendy utvářející budoucnost videokonferencí v roce 2025? Čtěte více