Jak si IT firmy polepšily v nejnovějším žebříčku nejhodnotnějších značek světa?

23. 6. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Kantar BrandZ)
Nejhodnotnější značky světa zaznamenaly rekordní růst – jejich kumulovaná hodnota dosáhla 7,1 bilionu USD, tedy částky srovnatelné se součtem ročního HDP Francie a Německa. Nárůst, který čtyřikrát překračuje průměrný meziroční nárůst v posledních 15 letech tohoto hodnocení, byl podpořen především důvěrou, kterou vyvolává dostupnost vakcín, vládní balíčky na podporu ekonomik a zlepšující se výhledy na HDP.

Americké značky představují 56 z celkových Top 100 značek žebříčku, s vedoucími firmami Amazon a Apple, z nichž každá v současnosti dosahuje hodnoty přes půl bilionu USD.

Hlavními trendy letošního žebříčku Kantar BrandZ Nejhodnotnější značky světa jsou:

  • Značka Amazon, jejíž hodnota meziročně vzrostla o 64 % na 684 miliard USD (což odpovídá například hodnotě ročního HDP Polska), si udržela svou pozici nejhodnotnější světové značky. Hodnota Amazonu, který se v žebříčku BrandZ objevil poprvé v roce 2006, letos vzrostla o necelých 268 miliard USD. Amazon se tak stal první značkou dosahující hodnoty půl bilionu USD, spolu se značkou Apple, jejíž hodnota dosáhla 612 miliard USD.
  • Nejrychleji rostoucí značkou, s meziročním růstem hodnoty o 275 % na 42,6 miliardy USD, se stala Tesla, která je tak zároveň nejhodnotnější automobilovou značkou.
  • Pět značek dokázalo svou hodnotu více než zdvojnásobit. Šlo o čtyři čínské značky Pinduoduo, Meituan, Moutai a TikTok a již zmíněnou americkou Teslu.
  • Celkový růst byl poháněn 69 značkami, jejichž hodnota meziročně vzrostla alespoň o 5 % spolu s 13 nováčky v hodnocení, jako jsou například Zoom, Nvidia, AMD či Spotify.
  • Technologické značky vévodí žebříčku hodnocení Kantar BrandZ. Celkem 7 z 10 vedoucích značek na žebříčku pochází z technologického sektoru. Technologie zároveň umožnily významný růst i netechnologickým značkám. Příkladem může být značka Gucci, která během pandemie využila sílu sociální sítě TikTok či řetězec restaurací Domino’s, který využíval online a doručovací služby. Top 10 značek žebříčku nyní představuje kumulovanou hodnotu 3,3 bilionu USD, pro porovnání v roce 2011 šlo o hodnotu 800 miliard USD.
  • Americké značky v roce 2021 rostly rychleji. Jejich hodnoty v průměru meziročně rostly o 46 %, což znamená že nyní tvoří 74 % celkové hodnoty Top 100 značek. A to navzdory tomu, že HPD USA tvoří pouze 24 % celkového globálního HDP.  
  • Čína upevnila svůj náskok před Evropou. Čínské značky, které v roce 2011 tvořily 11 % celkové hodnoty Top 100 značek žebříčku, nyní tvoří 14 %. Naproti tomu evropské značky v současnosti tvoří pouhých 8 % celkové hodnoty, oproti 20 % v roce 2011.
PořadíZnačkaHodnota (miliardy USD)Meziroční změna (%)
1​Amazon683,852 ​64 %​
2​Apple611,997 ​74 %​
3​Google457,998 ​42 %​
4​Microsoft410,271 ​26 %​
5​Tencent240,931 ​60 %​
6​Facebook226,744 ​54 %​
7​Alibaba196,912 ​29 %​
8​Visa 191,285 ​2 %​
9​McDonald's154,921 ​20 %​
10​MasterCard112,876 ​4 %​
Obrazová galerie:

Podobné články

eD system získal ocenění Největší distributor značky Xerox v ČR a SR

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: eD system)
Titul největšího distributora značky Xerox za rok 2024 zamířil opět do eD systemu. Distributor převzal ocenění během slavnostního předávání na každoročním Kick Off setkání, které proběhlo ve středu 26. března 2025 v zámečku Château de Frontiere nedaleko Břeclavi. Čtěte více

Epson slaví vítězství ve čtyřech kategoriích ocenění Keypoint Intelligence 2025

14. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Epson)
Společnost Epson získala několik ocenění na výročním udělování cen oborových analytiků Keypoint Intelligence díky svým firemním inkoustovým tiskárnám i řadě firemních skenerů. Čtěte více

Arrow uspělo u společnosti AWS

20. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Arrow ECS)
Společnosti Arrow Electronics byla od firmy AWS za rok 2024 udělena cena Rising Star Distributor Partner of the Year EMEA. Partnerskými cenami společnost AWS oceňuje vůdčí partnery z celého světa, kteří hrají klíčovou úlohu při podpoře zákazníků a rozvoji řešení na platformě Amazon Web Services (AWS). Čtěte více

ATC se stalo Lenovo IDG Distributorem roku

19. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: AT Computers)
Společnost AT Computers získala ocenění IDG Distributor roku od společnosti Lenovo. Oblast IDG (Intelligent Device Group) zahrnuje produkty, jako jsou notebooky, desktopy, monitory, tablety, videokonference a příslušenství. Čtěte více