Jak poskytovatelé služeb pomáhali svým zákazníkům během covidové krize
„Technologický sektor i partnerské sítě ukázaly během současné krize pozoruhodnou odolnost a odhalily klíčovou hodnotu MSP firem pro podnikový sektor,“ řekl Colin Knox, viceprezident společnosti SolarWinds. „Bez poskytovatelů řízených služeb jako externích členů podnikových týmů, které řeší problematiku eliminace technologických rizik a obchodní kontinuity, by mnoho organizací bylo ztraceno a nebyly by schopné pracovat na dálku v tak ohromném rozsahu. Znalosti, odborné zkušenosti a dovednosti MSP poskytovatelů byly v tomto turbulentním období pro udržení provozní výkonnosti zásadním faktorem.“
Klíčová zjištění:
- 59 % dotazovaných MSP zažádalo o podporu ve státních programech finanční pomoci a 74 % dostalo pomoc, kterou potřebovali.
- Více než 80 % respondentů nepropouštělo a ponechalo si personál z předkrizového období.
- Většina MSP dokázala zajistit svým klientům úroveň služeb potřebnou k intenzivní práci z domova, přičemž 59 % je nabízelo v kombinaci s posílenou IT bezpečností.
Více než dvě třetiny MSP se rozhodlo vyjít svým zákazníkům během epidemie více vstříc, aby se přizpůsobilo jejich aktuálním potřebám:
- 65 % MSP neočekává z dlouhodobého pohledu změny cenových modelů u svých služeb;
- 24 % nabídlo možnost odložených plateb;
- 23 % nabídlo dočasné slevy;
- 19 % snížilo úroveň svých služeb tak, aby se vešli do omezených zákaznických rozpočtů;
- 13 % nebude po dobu pandemie zvyšovat své ceny.
K největším současným výzvám MSP poskytovatelů patří zajištění nových zákazníků, požadavky na sociální odstup v kancelářích i na pracovištích svých zákazníků, omezené IT rozpočty a výdaje z důvodu ekonomické recese, a reakce na situaci, kdy vlastní pracovníci a pracovníci zákazníků jsou na home office.
V příštích 12 měsících očekává 51 % MSP vyšší poptávku po službách IT bezpečnosti a 47 % plánuje rozšířit svou nabídku cloudových služeb. 42 % předpokládá, že zvýší svůj obrat v oblasti projektových zakázek a 39 % očekává růst v oblasti dlouhodobých kontraktů – pro podporu této poptávky očekává 40 % velkých MSP akvizice či spojení s dalšími MSP firmami. Zákazníci využívající modelu řízených služeb mají vyšší důvěru ve svou budoucnost a očekávají lepší finanční výsledky než zákazníci využívající primárně break/fix modelu.
Společnost SolarWinds MSP se dotazovala více než 500 MSP poskytovatelů v Evropě, Severní Americe a Oceánii.