Jak poskytovatelé služeb pomáhali svým zákazníkům během covidové krize

31. 8. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: SolarWinds MSP)
Společnost SolarWinds MSP zveřejnila výsledky své globální studie COVID-19: Impact and Response, která poukazuje na vliv aktuální koronavirové epidemie na podnikání poskytovatelů řízených služeb (MSP) a jejich budoucí výzvy a příležitosti na trhu.

„Technologický sektor i partnerské sítě ukázaly během současné krize pozoruhodnou odolnost a odhalily klíčovou hodnotu MSP firem pro podnikový sektor,“ řekl Colin Knox, viceprezident společnosti SolarWinds. „Bez poskytovatelů řízených služeb jako externích členů podnikových týmů, které řeší problematiku eliminace technologických rizik a obchodní kontinuity, by mnoho organizací bylo ztraceno a nebyly by schopné pracovat na dálku v tak ohromném rozsahu. Znalosti, odborné zkušenosti a dovednosti MSP poskytovatelů byly v tomto turbulentním období pro udržení provozní výkonnosti zásadním faktorem.“

Klíčová zjištění:

  • 59 % dotazovaných MSP zažádalo o podporu ve státních programech finanční pomoci a 74 % dostalo pomoc, kterou potřebovali.
  • Více než 80 % respondentů nepropouštělo a ponechalo si personál z předkrizového období.
  • Většina MSP dokázala zajistit svým klientům úroveň služeb potřebnou k intenzivní práci z domova, přičemž 59 % je nabízelo v kombinaci s posílenou IT bezpečností.

Více než dvě třetiny MSP se rozhodlo vyjít svým zákazníkům během epidemie více vstříc, aby se přizpůsobilo jejich aktuálním potřebám:

  • 65 % MSP neočekává z dlouhodobého pohledu změny cenových modelů u svých služeb;
  • 24 % nabídlo možnost odložených plateb;
  • 23 % nabídlo dočasné slevy;
  • 19 % snížilo úroveň svých služeb tak, aby se vešli do omezených zákaznických rozpočtů;
  • 13 % nebude po dobu pandemie zvyšovat své ceny.

K největším současným výzvám MSP poskytovatelů patří zajištění nových zákazníků, požadavky na sociální odstup v kancelářích i na pracovištích svých zákazníků, omezené IT rozpočty a výdaje z důvodu ekonomické recese, a reakce na situaci, kdy vlastní pracovníci a pracovníci zákazníků jsou na home office.

V příštích 12 měsících očekává 51 % MSP vyšší poptávku po službách IT bezpečnosti a 47 % plánuje rozšířit svou nabídku cloudových služeb. 42 % předpokládá, že zvýší svůj obrat v oblasti projektových zakázek a 39 % očekává růst v oblasti dlouhodobých kontraktů – pro podporu této poptávky očekává 40 % velkých MSP akvizice či spojení s dalšími MSP firmami. Zákazníci využívající modelu řízených služeb mají vyšší důvěru ve svou budoucnost a očekávají lepší finanční výsledky než zákazníci využívající primárně break/fix modelu.

Společnost SolarWinds MSP se dotazovala více než 500 MSP poskytovatelů v Evropě, Severní Americe a Oceánii.

Profilová karta firmy

ZEBRA SYSTEMS, s.r.o.

ZEBRA SYSTEMS, s.r.o.

Společnost Zebra systems s.r.o. je s více než 20 lety na trhu předním distributorem s přidanou hodnotou v segmentu IT bezpečnosti a ochrany dat v České republice a na Slovensku. Vedle prodeje produktů poskytuje svým zákazníkům špičkové služby podpory a školení. Společnost je výhradním distributorem produktů značky Acronis a GFI Software a distributorem Cloudflare, N-able a Virtuozzo. O Acronis Acronis poskytuje řešení pro zálohování, ob novu po haváriích a bezpečné sdílení a synchronizaci dat.

Zobrazit detail firmy

Podobné články

Patrick Müller (Sophos): Budoucnost je ve spravovaných službách

10. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Patrickem Müllerem, senior channel manažerem společnosti Sophos, jsme hovořili o aktuálním dění v oblasti kybernetické bezpečnosti. V rozhovoru se můžete dočíst nejen o aktuálních trendech v segmentu cyber security, ale také o příležitostech, které vám v kombinaci s produkty a službami společnosti Sophos přináší. Čtěte více

Certifikovaní partneři zvyšují své příjmy rychleji a řeší méně incidentů

18. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Acronis)
Partneři společnosti Acronis, kteří prošli školením a certifikací z nabídky Acronis Academy, zaznamenali vyšší nárůst příjmů z prodeje produktů a méně požadavků na IT podporu ze strany zákazníků než partneři bez certifikace. Konkrétní zjištění společnost získala na základě dat o provedených certifikačních školeních a prodejích prostřednictvím partnerů. Čtěte více

TP-Link přináší jednoduchou a bezplatnou cloudovou správu sítí pro menší podniky

7. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: TP-Link)
TP-Link přichází s novou a zdarma dostupnou variantou cloudového řešení správy sítí určenou především pro menší podniky. Omada Cloud Essentials je součástí platformy Omada SDN a umožňuje menším firmám využít výhody pokročilé cloudové správy bez vysokých nákladů. Čtěte více

Nového „ajťáka“ nenajde 28 % firem ani za rok

29. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Průzkum společnosti Zebra systems odhalil, že jen 20 % dotázaných partnerů a zákazníků dokáže najít nového IT specialistu s požadovanými dovednostmi do tří měsíců. Déle než rok to trvá 28 % dotázaných. Stále více organizací proto hledá zajištění své kybernetické bezpečnosti u externích dodavatelů a poskytovatelů řízených služeb (MSP). Čtěte více