Investice do sociálních technologií rostou

12. 12. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: IBM)
Průzkum IBM, jehož se zúčastnilo 1 160 představitelů firem a IT profesionálů, ukázal, že i když 46 % organizací zvýšilo v roce 2012 investice do sociálních technologií, jen 22 % věří, že jsou manažeři připraveni zakomponovat sociální nástroje a přístupy do každodenních pracovních aktivit.

Přestože jsou společnosti odhodlané razantně urychlit sociální iniciativy, řada z nich se stále zamýšlí nad tím, zda lze u sociálních investic očekávat reálnou návratnost. Dvě třetiny respondentů si nebyly jisté, zda dostatečně chápou, jaký dopad budou sociální technologie mít na jejich organizaci v následujících třech letech.

Podle zprávy IBM nazvané „Podnikání v social business: co funguje a jak toho dosáhnout“ dělají společnosti, jež jsou v tomto trendu v první linii, mnohem více než jen to, že by rozvíjely své působení na největších sociálních platformách. Social business vnímá sociální technologie jako základ firemních procesů a následně technologií využívá k uskutečnění aktivit orientovaných na zákazníky – jako je například „generování leadů“ (internetová forma získávání kontaktů na potenciální zákazníky), služby při a po prodeji.

Jak studie prokázala, klíčem k rychlejšímu a širšímu přijetí konceptu „social business“ je schopnost organizace vytvářet mezi zaměstnanci povědomí a znalosti o něm a současně povzbudit změnu v postojích, jež by takový významný kulturní posun podnítila. Jen čtvrtina oslovených společností však věří, že jsou plně připraveny vyrovnat se s kulturními změnami, které jsou s touto proměnou spjaty.

Průzkum IBM naznačil, že je nejprve třeba položit základy, na nichž by se organizace mohla rozvíjet do podoby social business. Na nejzákladnější úrovni je třeba, aby management zajistil infrastrukturu, která umožní zapojení – například fóra, diskusní skupiny, společné prostory pro komunikaci a spolupráci. Sociální aktivity je následně třeba integrovat do každodenní práce. Například využití blogů a proudů činností může konstruktivně podpořit aktivity projektového managementu. Organizace také musí být schopna pochopit, kdy a jak může vytváření dat podniku prospět. Konečně musí vedení zaměstnance naučit, jak za použití metod a nástrojů social business efektivně spolupracovat s jednotlivci mimo firmu.

Prostřednictvím efektivního využití sociálních technologií mohou organizace integrovat a analyzovat značná množství dat získaných od lidí, přístrojů i senzorů a snadněji tyto poznatky propojit s firemními procesy – výsledkem bude rychlejší a přesnější rozhodování. Když společnost důkladněji porozumí zákazníkům, trendům na trhu a smýšlení zaměstnanců, může odkrýt určité zásadní vzorce, které jí umožní nejen pružně reagovat na změny trhu, ale rovněž předvídat následky budoucích kroků. Podle výzkumu Forrester Research se očekává, že tržní příležitosti pro aplikace social business do roku 2016 vzrostou o 61 %.

Štítky: 

Podobné články

Společnost Iseco.cz získala Gold akreditaci pro technologii IBM Security QRadar

21. 6. 2016. (redaktor: Ondřej Kosnar, zdroj: Iseco.cz)
Společnost Iseco.cz, která se zaměřuje na dodávky technologií a poskytování služeb v oblasti informační a IT bezpečnosti, se stala jediným IBM partnerem s Gold akreditací pro technologii IBM Security QRadar v České republice. Čtěte více
Petr Plodík (IBM) během úvodní řeči

IBM Univerzita pro obchodní partnery

26. 6. 2013. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Společnost IBM uspořádala pro své partnery jednodenní školení nazvané IBM Univerzita. Školení bylo zaměřené na IT řešení postavené na produktech IBM System x, IBM BladeCenter, IBM Pure Systems a IBM Storage. Čtěte více
Petra Pešťálová z IBM při přednášce

Trénink pro partnery s IBM a DNS

12. 6. 2013. (redaktor: Štěpán Feik, zdroj: DCD Publishing)
Za příjemně vlahého počasí proběhlo v Green Valley u Benešova tradiční setkání partnerů s výrobcem IBM a distributorem DNS. Školení o nových produktech se odehrálo netradičně oproti konkurenčním akcím venku – v dřevěném altánu poblíž sportovního hřiště. Čtěte více

Zpátky do školy s IBM a Avnetem

30. 5. 2013. (redaktor: Štěpán Feik, zdroj: DCD Publishing)
Ve východočeských Velichovkách proběhlo setkání společností IBM a Avnet s jejich obchodními partnery. Hlavním motivem akce byl návrat do školních lavic a v roli profesorů se představili právě pracovníci zmíněných společností. Mediální záštitu nad celou událostí převzal Reseller Magazine. Čtěte více