Internetové útoky cílí i na menší firmy, škody mohou jít do milionů

14. 1. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Kaspersky Lab)
Ačkoli se řada malých a středních podniků domnívá, že pro kybernetické útočníky není firma jejich velikosti nezajímavá, opak je pravdou. Malé a střední podniky totiž mohou během kybernetického útoku přijít v průměru o více než milion korun (47 000 dolarů).

Vyčíslené škody zahrnují zmeškané obchodní příležitosti, náklady na externí specialisty, kteří napravují škody, a potenciálně i nové vybavení. Dle průzkumu 57 % případů ztracených dat vede k poškození chodu podnikání. Více než polovina útoků (56 %) pak poškodilo pověst firmy a dojem o její spolehlivosti. Malé podniky přitom čelí velké řadě útoků – od běžného malwaru po cílené útoky, které je využívají k tomu dostat se k větším firmám. Každý den analytický tým Kaspersky Lab zpracuje 325 tisíc nových škodlivých souborů. Celosvětově 38 % uživatelů narazilo na webovou hrozbu minimálně jednou za rok. A v roce 2014 odhalila Kaspersky Lab sedm vyspělých trvalých hrozeb (APT), které mají na svědomí 4 400 obětí v podnikovém sektoru (2,4krát více, než v roce 2013) nejméně v 55 zemích.

Jak se mohou firmy bránit? Klíčem k ochraně podniku je přesné nastavení priorit zabezpečení. Malá firma nepotřebuje investovat do věcí, jako je prevence ztráty dat (DLP) nebo složitá konzole pro správu. Může se místo toho soustředit na oblasti klíčové právě pro danou společnost. Základem je antimalwarová ochrana a přesně nastavený firewall. V případě, že zpracovává objednávky, potřebuje firma šifrovací technologii k ochraně platebních a zákaznických informací (často uložené zákonem). Pokud pak firma zaměstnává lidi pracující často mimo kancelář, je dobré zabezpečit jejich mobilní zařízení.

Údaje vyplývají z průzkumu Kaspersky Lab mezi 3 900 IT profesionály z celého světa, včetně Česka.

Štítky: 
Bezpečnost, Kaspersky

Podobné články

Boris Hlinka (Synology): Partneři oceňují náš provázaný ekosystém

27. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Borisem Hlinkou, produktovým manažerem společnosti Synology pro Českou republiku a Slovensko, jsme hovořili nejen o novinkách v portfoliu tohoto výrobce. Kromě samotných produktů jsme se zaměřili také na důležitost komplexního ekosystému, rostoucí roli modelu SaaS, význam doplňkových služeb nebo dnes všudypřítomnou umělou inteligenci. Čtěte více

Zuzana Švecová (Cisco): Dívejte se na bezpečnost očima koncového zákazníka

19. 11. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Zuzana Švecová je od září novou generální ředitelkou české pobočky společnosti Cisco. V rozhovoru jsme probrali nejen její jedenáctileté působení ve firmě, ale i priority v nové roli či technologické novinky v portfoliu Cisco. Čtěte více

Patrick Müller (Sophos): Budoucnost je ve spravovaných službách

10. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Patrickem Müllerem, senior channel manažerem společnosti Sophos, jsme hovořili o aktuálním dění v oblasti kybernetické bezpečnosti. V rozhovoru se můžete dočíst nejen o aktuálních trendech v segmentu cyber security, ale také o příležitostech, které vám v kombinaci s produkty a službami společnosti Sophos přináší. Čtěte více

Prodej bezpečnostních zařízení ve 2. čtvrtletí 2024 meziročně vzrostl

16. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celkové tržby z prodeje bezpečnostních zařízení ve druhém čtvrtletí roku 2024 meziročně vzrostly o 0,5 % na 4,2 miliardy dolarů, což představuje oproti druhému čtvrtletí roku 2023 nárůst o 20 milionů dolarů. V objemu prodej naopak meziročně klesl o 4,3 % na milion kusů. Čtěte více