Internet of Everything pomůže zvýšit tržby
Drtivá většina prodejen je dnes vybavena kamerovým systémem. Pokud budou ale kamery připojeny k internetu, nemusí kamerový systém sloužit jen na ochranu před zloději. Automatická analýza obrazu, kombinovaná například s NFC nebo lokalizačními službami může obchodníkovi napovědět, kde se zákazníci nejvíce zastavují, jaké zboží poutá jejich pozornost a naopak, které sekce by se měly přeorganizovat. Z výsledků výzkumu společnosti Cisco vyplývá, že chytré mobilní telefony a tablety se již staly nezbytnou součástí nakupování stejně jako nákupní taška.
Přibližně čtvrtina zákazníků z Británie a třetina z USA používá aplikace určené pro nakupování na svých chytrých telefonech nebo tabletech alespoň jednou týdně. Studie jednoznačně ukazuje, že Internet of Everything má v marketingu a prodeji velký potenciál, který se obchodníci teprve učí využívat. Společnost Cisco testovala ve svém průzkumu 19 různých obchodních konceptů. Výsledky mají pomoci maloobchodníkům v otázce, kam přesně směřovat investice při inovování. Výzkum odhaluje, jak zákazníci vnímají vylepšení během nakupování, které mohou nabídnout technologie založené na Internet of Everything.
Obchodníci by se měli zaměřit na vylepšení způsobu, jakým zákazníkům poskytují informace o svých produktech. Nepersonalizované letáky a nabídky současné „digitální“ zákazníky brzy už vůbec nezaujmou. Nejvíce prostoru pro zlepšení při výběru a finálním nákupu zboží, konkrétně zaručení dostupnosti požadovaného zboží na skladě a efektivnější placení u pokladny, vnímá 39 % zákazníků. Celkem 13 % zákazníků by ocenilo osobnější přístup. Dnešní zákazníci vyžadují personalizované nabídky; má-li obchodník uspět, musí zákazníkovi nabídnout přesně to, co v konkrétním okamžiku potřebuje nebo hledá. Pokud se mu to nepodaří, zákazník může i přímo v obchodě reagovat na nabídku konkurence na svém telefonu.
Rozšířená realita už není sci-fi
Takzvaná augmented reality (nebo česky rozšířená realita) rychle proniká do našich každodenních životů. Podle zjištění studie využívají téměř tři čtvrtiny zákazníků v obchodech své chytré telefony ke skenování produktů a získávání přizpůsobených nabídek a informací o propagačních akcích. Stejně tak jako 63 % nakupujících, kteří pomocí telefonu zjišťují, kde přesně v obchodě mají požadované produkty hledat.
Nikdo nemá rád čekání u pokladen. Proto si 60 % dotázaných během nakupování skenuje svými telefony čárové kódy a u samoobslužné pokladny tak stráví minimum času. A ještě více času ušetří téměř polovina nakupujících, kterým pro zaplacení nákupu stačí jen mávnout smartphonem nebo chytrými hodinkami. Zákazníkům by mohly pomoci zefektivnit nakupování i digitální tabule nad každou pokladnou nebo například mobilní aplikace zobrazující odhadovaný čas, který zákazníci ve frontě stráví. Takovéto řešení by ocenily dvě třetiny nakupujících.
Nákup přímo do auta
Snaha zákazníků co nejvíce zefektivnit nakupování se projevuje i ve světě nákupů na internetu. Výsledky studie Cisco Consulting Services dokládají, že i on-line nakoupené zboží chtějí mít zákazníci doma co nejdříve a nechtějí dlouho čekat na jeho doručení. Možnost vyzvednout si objednané produkty u drive-through okénka očekává 57 % zákazníků. Více jak polovina (53 %) zákazníků považuje podle studie za samozřejmost doručení zboží objednaného on-line ještě v ten samý den až domů.
Ani prodejní doba by kupující neměla omezovat. Značí to i růst popularity různých non-stop výdejních boxů, uzamykatelných skříněk (většinou na číselný kód), ze kterých si lze v jakoukoli denní či noční dobu svou objednávku vyzvednout. Tento způsob doručení zboží využívá podle studie 40 % zákazníků.