Infografika: Tablety zažívají renesanci. Od začátku pandemie si jej pořídila více než třetina Čechů

26. 11. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Lenovo)
Zatímco ještě před dvěma lety se mohlo zdát, že si čím dál více lidí vystačí jen s kombinací počítače a chytrého telefonu, dnes je jasné, že odepsat tablety by bylo velkou chybou. Jejich flexibilita a snadná přenositelnost se ukázaly jako klíčové vlastnosti v situaci, kdy většina lidí tráví více času online jak z pracovních důvodů, tak i ve volném čase.

Současná situace se přirozeně podepisuje i na prodejích těchto zařízení. Jen od začátku pandemie si nový tablet pořídilo 36 % Čechů. Celkem tak v Česku tablet používá už pět ze šesti lidí. Ukázal to průzkum společnosti Lenovo provedený u příležitosti uvedení nového multimediálního tabletu Yoga Tab 13 na trh.

Téměř polovina lidí si je navíc podle průzkumu v současnosti ochotna připlatit za tablet vyšší kvality, jako je právě Yoga Tab 13. Nejčastěji jsou připraveni sáhnout hlouběji do peněženky pro zařízení s větší vnitřní pamětí či vyšším výkonem. A právě toho má Yoga Tab 13 díky procesoru Snapdragon 870 a 8 GB operační paměti LPDDR5 na rozdávání. Dalším parametrem, u kterého stojí v případě tabletu podle zákazníků zvažovat vyšší investici, je kvalita displeje. Naopak za lepší kameru by si u tabletu připlatila jen desetina dotázaných.

Tablet jako volnočasová zábava

Vlastnosti, na které u tabletů lidé kladou největší důraz, jdou ruku v ruce s příležitostmi, při kterých tablet najde nejčastěji využití. Podle průzkumu jde hlavně o volnočasové aktivity, jako je sledování filmů, seriálů nebo čtení elektronických knih, a to zejména u nejmladších generací.

Naopak vyšší věkové kategorie zákazníků tablet častěji používají ke komunikaci s přáteli a rodinou či jako zařízení v domácnosti na nákupy a hledání informací. Na Yoga Tab 13 tak ocení například rychlou Wi-Fi 6E a výdrž 12 hodin při zapnutém displeji na jedno nabití. „Zatímco u mladých lidí je tablet zpravidla součástí celé palety interaktivních digitálních zařízení, která mezi sebou různě kombinují a střídají, v domácnostech starších lidí bývají tablety mnohem častěji jedním z mála, nebo dokonce jediným zařízením umožňujícím připojení na internet,“ vysvětlila Martina Kavanová, marketingová manažerka společnosti Lenovo pro Česko a Slovensko.

V porovnání s notebooky a mobilními telefony lidé napříč všemi věkovými kategoriemi tablety upřednostňují také při cestování a na výletech. Většina uživatelů tabletů používá podle průzkumu vlastní zařízení, téměř čtvrtina respondentů pak má přístup k tabletu sdílenému s jiným členem domácnosti – častěji jde v tomto případě o ženy. Naopak služebních tabletů je mezi lidmi stále minimum. K dispozici je má jen 2,5 % lidí, ukázal průzkum.

Štítky: 

Profilová karta firmy

Lenovo

Lenovo

Lenovo, společnost s obratem 34 miliard USD, je největší výrobce počítačů na světě a lídr v PC Plus éře, který poskytuje uživatelům ve více než 160 zemích špičkové produkty a služby postavené na moderních technologiích. Lenovo patří celosvětově k lídrům v oboru, a to díky zaměření na výzkum, vývoj, inovace a kvalitu. Uživatelům nabízí kvalitní služby a produkty s bezpečnostními nástroji a uživatelsky přívětivými technologiemi. Vedle etablované řady business notebooků ThinkPad rozšířilo Lenovo své portfolio také o řadu IdeaPad, určenou převážně domácím uživatelům.

Zobrazit detail firmy

Podobné články

Prodej počítačů i tabletů zaznamená letos růst, vliv AI je však zatím minimální

10. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle nejnovější prognózy společnosti IDC letos vzroste celosvětový trh s osobními počítači a tablety o 3,8 % na 403,5 milionu kusů. Zatímco pozornost se především díky marketingu zaměřenému na zařízení s umělou inteligencí v kombinaci s blížícím se ukončením podpory systému Windows 10 ubírá hlavně k počítačům, v prodejích výsledky za tento rok ovládnou tablety. Čtěte více

Prodej tabletů ve třetím čtvrtletí 2024 výrazně vzrostl

5. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Informace společnost IDC odhalily výrazný meziroční nárůst prodeje tabletů a rostoucí optimismus na tomto trhu. Podle nejnovějších údajů se prodej tabletů ve třetím kvartále 2024 meziročně zvýšil o více než 20 % a dosáhl téměř 40 milionů kusů. Čtěte více

Prodej PC a tabletů v blízké budoucnosti podpoří poptávka v rozvojových regionech

25. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Nová prognóza společnosti IDC ukazuje, že dodávky osobních počítačů a tabletů v roce 2024 meziročně vzrostou o 2,6 % na 398,9 milionu kusů. Zatímco prodej PC zůstane meziročně na stejné úrovni (s 261 miliony kusů), trh s tablety meziročně vzroste o 7,2 %. Čtěte více

Prodej tabletů překonal předpandemickou úroveň a vykázal slušný růst

15. 8. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle informací společnosti IDC zaznamenal celosvětový prodej tabletů ve druhém čtvrtletí roku 2024 meziroční nárůst o 22,1 % na celkových 34,4 milionu kusů. Kromě mizerných výsledků z loňska, se kterými se letošní prodej porovnával, pramenil pozitivní vývoj zejména ze zahájení nově představených produktů z dílen předních světových výrobců. Čtěte více