Infografika: Problémy se ztracenými e-maily řešilo více než 90 % českých SMB firem

3. 3. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: GFI)
Společnost GFI Software zveřejnila výsledky svého lokálního průzkumu zaměřeného na problematiku archivace elektronické pošty, který provedla letos mezi českými prodejními partnery. Podle průzkumu řešilo v minulosti ztrátu e-mailů přes 90 % českých SMB firem, nicméně specializované archivační řešení využívá pouze 41 % podniků.

Přijít o e-maily není těžké, stačí porucha počítače, omyl či záměr uživatele při mazání pošty nebo neopatrná synchronizace s mobilním zařízením. Ztrátou důležitých e-mailů se pak firma dostává do situace, která může vyústit například až v přehlédnutí zakázky a tedy přímou finanční ztrátu. Další ztráty mohou přijít v souvislosti se snížením produktivity zaměstnanců, kteří věnují velké množství času dohledávání konkrétních e-mailů, či v souvislosti s nesplněním zákonných požadavků.

Klíčová zjištění lokálního průzkumu:

  • s problémem, že zaměstnanci ztratili či nemohli nalézt důležité e-maily, se často setkává 35 % českých firem, občas 58 % a vůbec 7 % podniků;
  • v důsledku problémů se ztrátou e-mailů firmy zvažují nejčastěji pořízení archivačního řešení (68 %), ukládání do PST souborů (58 %) a školení a výchovu uživatelů (55 %);
  • v současné době podniky nejvíce využívají ukládání do lokálního archivu v Outlooku (33 %), ukládání do PST archivu na serveru (26 %) a specializované archivační řešení (41 %).

„Zejména v malých středně velkých firmách si uživatelé ponechávají všechny informace včetně příloh výhradně v e-mailech a elektronická pošta je tak často jediným konzistentním zdrojem firemních informací,“ řekl Zdeněk Bínek ze společnosti Zebra Systems. „Ztráta důležitých e-mailů se pak stává hrozbou pro celou firmu. Specializované archivační řešení tyto situace eliminuje tím, že ukládá příchozí a odchozí e-maily do centrálního archivu ještě před vstupem do poštovní schránky uživatelů, čímž zabraňuje jakékoliv neopatrné či úmyslné manipulaci.“

Štítky: 

Podobné články

Dramatický nárůst falešných kliknutí ohrožuje vánoční e-mailové kampaně

23. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V klíčovém období pro e-mailový marketing, zahrnující Black Friday a vánoční sezónu, upozorňuje společnost Mailkit na alarmující trend. Od začátku roku 2024 zaznamenala 100% nárůst v detekci falešných kliknutí, s nejvýraznějším vzestupem v druhém týdnu října. Čtěte více

Copilot od GFI posouvá práci s firemními e-maily na novou úroveň

26. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra)
Společnost GFI Software představila budoucnost svých produktů pro podnikovou elektronickou poštu s AI komponentou Copilot, která posouvá práci s e-maily na novou úroveň. Od inteligentního filtrování a automatických kontrol dodržování předpisů až po pokročilé funkce vyhledávání, AI v podání GFI MailEssentials Copilot a GFI KerioConect CoPilot mění firemní poštu na efektivnější a výkonnější nástroj. Čtěte více

Průzkum Acronis hlásí 293% nárůst e-mailových útoků

2. 8. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Acronis)
Zpráva Acronis Cyberthreats Report H1 2024 zjistila, že e-mailové útoky zaznamenaly 293% nárůst ve srovnání se stejným obdobím roku 2023. Rostl také počet detekovaných ransomwarových útoků, který od 4. čtvrtletí 2023 do 1. čtvrtletí 2024 narost o 32 %. Čtěte více

Uživatele nejspolehlivěji oklame phishingový e-mail o nezaplacené faktuře

27. 6. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: GFI Software)
Podle dotazování mezi českými a slovenskými partnery společnosti GFI Software mají největší potenciál způsobit finanční škody krádeže přístupových údajů a cílené podvržené e-maily (BEC/Spear Phishing). Jednu z hlavních rolí hrají phishingové e-maily schopné oklamat firemní uživatele řadou podvodných informací včetně nezaplacených faktur, vymyšlených dluhů či neexistujících zásilek. Čtěte více