Infografika: Nejčastější chyby e-shopů

27. 5. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Shoptet)
Provozovatelé e-shopů dělají stále stejné chyby. Společnost Shoptet sestavila seznam 10 nejběžnějších, které zaručeně každý internetový obchod položí na lopatky. Takže čeho se vyvarovat a jak nepohřbít svůj e-shop?

„Ačkoli je Česká republika v počtu internetových obchodů na počet obyvatel e-shopovou velmocí, více než 80 % provozovatelů se dopouští základních chyb. Stále u lidí přetrvává názor, že stačí si obchod založit a že si zákazník svou cestu najde sám. Navíc český zákazník je díky silnému konkurenčnímu prostředí zhýčkán a očekává bezchybné služby. Na to by měli pamatovat všichni provozovatelé e-shopů, stávající i ti, kteří teprve o online prodeji uvažují. Ještě více než u kamenných prodejen zde platí, že zákazník má vždycky pravdu,“ řekl Miroslav Uďan, CEO služby Shoptet.cz.


Pokud chcete pohřbít svůj e-shop, tak postupujte dle následujícího manuálu:

1. Byznys plán je k ničemu

Není potřeba si předem promýšlet, co, komu a jak budete prodávat a proč by to měli lidé koupit od vás. Je jedno, zda prodávaným produktům budete rozumět nebo ne. Vždyť na internetu je spousta informací, na ty pak můžete dotěrné zákazníky odkázat.

2. Neinvestujete zbytečně do e-shopu

Pokud máte známého, který trochu rozumí IT, určitě vám e-shop bez zbytečných nákladů připraví. To, že nebude vyhovovat, jeho upgrade či sebemenší změna bude stát další náklady a díky jeho chybám a nedokonalostem bude provoz e-shopu noční můrou, nevadí. Důležité je, že jste ušetřili a ono to nějak funguje.

3. Ušetřete za grafiku

Každý přeci ví, co je hezké. Proč za to vyhazovat další peníze. Stáhněte si nějaký grafický program a zvládnete to sami. Hezkých fotek má každý doma spoustu, případně internet je bezedná studnice.

4. Proč se trápit s texty

Psát umí každý, tak proč zbytečně zase někoho platit. Lidi chtějí nakupovat a ne číst romány. U produktů stačí fotka a název, k čemu dlouhé popisky. Případně je možné to u někoho zkopírovat. Nějakou tu gramatickou chybu Vám každý odpustí.

5. Nízká cena a skryté poplatky

Lidé hledají nejnižší cenu, proto přeci nakupují na e-shopech. Tak jim to dejte, buďte levnější než ostatní, své vydělejte na balném a jiných poplatcích.

6. Pomotejte zákazníkovi hlavu

Stejně jako v obchodních domech, kde každého nutí obejít celý komplex za účelem vyšších prodejů, povoďte si své zákazníky ve svém e-shopu. Jak na to? Příkladem je nelogické řazení produktů do kategorií.

7. SEO a online marketing je k ničemu

Všechno jsou to triky, jak z vás vylákat další peníze. Reklama a optimalizace pro vyhledávače jsou k ničemu. To raději svoje první vydělané peníze utraťte za pořádnou dovolenou.

8. Na co automatizace?

K čemu komplexní systém za spoustu peněz. Těch několik minut, které to zabere, to přeci není problém. K čemu automatické vytváření faktur, když to můžete udělat ručně a hlavně bez chyb.

9. Zákaznickou online podporu nepotřebujete

E-shop jste si zakládali, abyste nemuseli sedět u počítače odpovídat na dotěrné otázky zákazníků, kteří si stejně pak nic nekoupí. Každý přeci ví, co chce koupit a hlavně si to byl už osahat a poradit se v kamenném obchodě.

10. Vy máte vždycky pravdu

Co si o sobě zákazníci myslí? Mají být rádi, že jim za měsíc objednávka dorazila, sice chtěli jinou barvu, ale ta byla taky hezká. A vracet jim peníze, ani náhodou.

Štítky: 

Podobné články

E-shopy jedou naplno, vánoční prodeje potvrzují meziroční růst české e-commerce

18. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoční sezona má pro e-shopy dva vrcholy – Black Friday a období po 10. prosinci. A obě tato období potvrzují, že česká e-commerce letos zaznamená meziroční růst prodejů. Ten by měl podle dosavadních výsledků být vyšší než pět. Celkem se vánoční obraty můžou podle Asociace pro elektronickou komerci blížit až k 70 miliardám korun. Čtěte více

Vánoční nákupy každý rok odkládáme. Dvě třetiny Čechů utratí za dárky stejně jako vloni

4. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Až v listopadu, kdy je vánoční sezóna už v plném proudu, nakupuje vánoční dárky nejvíce lidí. Mnohem více než třeba před dvěma lety. Vyplývá z velkého vánočního průzkumu nákupního rádce Heureka.cz. Nakoupit vánoční dárky během listopadu a prosince letos plánuje rovná polovina respondentů, přitom ještě před dvěma lety to byla “jen” třetina. Čtěte více

Transformace sociálních sítí na vlivné obchodní nástroje nabírá na obrátkách

29. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: LCG New Media)
Rok 2024 se ve světě digitálního marketingu a online obchodu jeví jako průlomový. Sociální sítě, které začaly jako jednoduchý nástroj pro navazování kontaktů, se postupně transformovaly v mocné obchodní nástroje. Čím je tento vývoj způsoben a jak ho využít pro zvýšení firemních zisků vysvětlují experti z agentury LCG New Media. Čtěte více

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více