Infografika: Den dopravy vygeneroval obrat 208 milionů korun

25. 11. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Heureka.cz)
Do třetího ročníku Dne dopravy zdarma se zapojilo 1 248 e-shopů. Útraty zákazníků během tohoto dne překročily 208 milionů korun a zákazníci na dopravě ušetřili přes 12 milionů korun.

Speciálně mezi českými zákazníky je doprava zdarma velmi vítaným bonusem. „Protože je při rozhodování o nákupu na internetu cena dopravy důležitým prvkem, mohla tato akce zlákat k nákupu nejen vánočních dárků také zákazníky, kteří to zatím neměli v plánu,“ podotkla Radka Haasová, vedoucí oddělení podpory e-shopů, která celou akci na Heurece zastřešuje.

I když se podle ní průměrná cena objednávky oproti běžným dnům mírně snížila, většinou se nákup neskládal z jedné třísetkorunové položky. „Podle našich dat byly v jedné objednávce průměrně dva produkty. Její celková hodnota byla mírně pod úrovní loňského roku na 1 554 korunách. Zajímavé je, že na Slovensku, kde akce letos probíhala poprvé, byla tato částka v přepočtu 2 802 korun (101 €),“ dodala Radka Haasová.

Celkový počet objednávek se během 24 hodin bez poštovného vyšplhal v zapojených e-shopech na 134 000, a již tradičně zákazníci nejvíce objednávali elektroniku (24 % všech objednávek), bílé zboží (22 %), a Dětské zboží nebo Dům a zahradu (oboje shodně 12 %).

Akce byla výhodná také pro samotné e-shopy. Těm, které se do akce zapojily, se oproti minulému týdnu zvýšil počet objednávek o 384 %.

Den dopravy zdarma se letos poprvé konal také na Slovensku. „Do slovenské akce se zapojilo 255 e-shopů a zákazníci v nich utratili přes dva miliony euro, tedy zhruba 63 miliónů korun,“ doplnila Radka Haasová. Na dopravě slovenští zákazníci ušetřili 65 tisíc euro a nejčastěji objednávali zboží z kategorie Dům a zahrada (21 %), Elektronika (17 %) nebo Hobby (15 %).

Štítky: 

Podobné články

Stabilní start pro českou e-commerce: První čtvrtletí přineslo 4% meziroční růst

25. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Česká e-commerce zaznamenala v prvním čtvrtletí roku 2025 meziroční růst ve výši čtyř procent. Zatímco v lednu a únoru zůstávala výkonnost pod očekáváním, výrazné zlepšení přišlo v březnu, kdy došlo k meziročnímu růstu. Zvýšený zájem byl především v sezónních kategoriích jako zahrada, cyklistické vybavení a obecně vybavení na venkovní sporty. Čtěte více

Velký test e-shopů: Jak si vedly české online obchody pohledem odborníků z e-commerce?

11. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shopsys, Skladon, Retino)
Třetí ročník rozsáhlého testování české e-commerce scény se nově uskutečnil pod názvem Velký test e-shopů. Společnosti Shopsys, Skladon a Retino v něm opět v průběhu vánoční špičky hodnotily standardy českých e-shopů, které zásadně ovlivňují zákaznickou zkušenost – uživatelskou přívětivost nákupního košíku, úroveň logistiky a kvalitu vratkových procesů. Čtěte více

Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku. Čtěte více

APEK spustil nový portál s daty z české e-commerce

2. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) je součástí české e-commerce scény prakticky od jejího vzniku. Po celou dobu jde o spolehlivý zdroj dat o prodejích v českém on-line prostředí. Nyní APEK na svůj webu přidává i rozšířený přehled toho nejzajímavějšího, a to jak na dlouhodobé bázi po letech, tak i ze svých pravidelných měsíčních výzkumů mezi spotřebiteli. Čtěte více