Infografika: Češi v e-shopech nakupují nejčastěji v pondělí
Na počítačích je také v průměru nejvyšší míra konverze, která značí poměr návštěvníků, kteří nakoupí, vůči všem návštěvníkům e-shopu. V tomto případě jsou však již rozdíly mezi počítači a ostatními zařízeními (tablet, mobil) menší. Například o víkendu platí, že nakoupí spíše majitel tabletu, než notebooku nebo stolního PC.
Výsledky ukazují na stejný vzorec chování napříč segmenty, časy a dny. Lidé jsou při svých nákupech ovlivněni prostředím, respektive denním rytmem, který je do značné míry u všech stejný. Stejně tak se ukazuje, že výše prodejů českých e-shopů je přímo závislá na dostupnosti internetu.
Hlavní zjištění analýzy Acomware:
- Češi nakupují na internetu nejvíce v pondělí, nejméně v sobotu;
- Největší podíl na tržbách e-shopů mají objednávky uskutečněné mezi 10–12 hodinou dopoledne;
- Lidé ke svým nákupům nejvíce využívají osobní počítače a notebooky – ty tvoří obchodníkům přes 93 % tržeb;
- Míra konverze (poměr návštěvníků, kteří objednají, vůči všem návštěvníkům e-shopu) je obecně nejvyšší u počítačů. O víkendu je ale již vyšší u vlastníků tabletů;
- Hodnota průměrné objednávky v průběhu dne roste – nejmenší je hned po půlnoci, nejvyšší poslední hodinu před půlnocí.
Výzkum společnosti Acomware byl uskutečněn v období 1. 7. 2013 až 30. 6. 2014 a zahrnuje údaje z celkem 18 velkých českých e-shopů, které dohromady vytváří roční obrat přes 940 milionů Kč. Celkem bylo zkoumáno přes 585 000 objednávek. Každý e-shop prodává zboží z jiné kategorie.