IFS: zájem o Enterprise 2.0 roste
Zájem o software Enterprise 2.0, který kombinuje plánování podnikových prostředků (ERP) a funkce sociálních médií, je velký. Vyplývá to ze studie, kterou společnost IFS realizovala ve spolupráci s agenturou Affinity Research Group mezi více než 260 výrobními řediteli ze středních a velkých firem. Manažeři oceňují především podnikový software, který obsahuje funkce sociálních sítí jako například Twitter či Facebook, jež mají zásadní vliv na zefektivnění interní komunikace.
„Ačkoli společnost IFS přidává do IFS Aplikací stále nové funkce, největší potenciál pro růst produktivity spočívá v tom, jak a v jakém rozsahu dokážou uživatelé software využívat. Podstatné je především to, aby je software nutil sdílet a zaznamenávat užitečná data v daném ERP systému,“ uvedl Pavel Bláhovec, obchodní ředitel IFS Czech.
„Funkce sociálních médií se ukázaly jako mimořádně efektivní pro zapojování uživatelů a zjednodušení komunikace, takže integrace funkcí, jako například chat, wiki a komunikace v reálném čase, může do informačních systémů typu ERP přinést značné výhody,“ dodal.
Poznatky průzkumu ukazují, že schopnost integrace s nástroji externích sociálních médií nemá pro výběr konkrétního ERP systému velkou váhu. Možnost lepší spolupráce a komunikace je sice vnímána jako důležitá, nemá však největší vliv.
Z výzkumu dále vyplývá, že ERP systémy s integrovanými funkcemi sociálních sítí mají dvě hlavní výhody: zefektivnění komunikace v rámci podniku a zdokonalení dokumentace podnikových procesů, což je následně základem pro zeštíhlovací projekty. Výrobní ředitelé jsou optimističtí, pokud jde o potenciální přínosy integrace funkcí sociálních médií do ERP systémů. Nejčastěji uváděné výhody jsou nárůst komunikace v organizaci a schopnost zachytit skryté znalosti profesně starších zaměstnanců.