IDC: prodeje monitorů ve 4. čtvrtletí roku 2012 klesly
Podle IDC bude tento sestupný trend v prodejích monitorů pokračovat i nadále – v roce 2017 by měly prodeje činit 122,2 milionu kusů.
„Nárůst využívání mobilních zařízení, ekonomické obavy ve většině regionů světa a nepříliš vřelé přijetí operačního systému Windows 8 vedly velké množství uživatelů k odložení nákupu nového PC a monitoru. Očekáváme, že pokles poptávky bude pokračovat i v roce 2013,“ řekla Jennifer Songová, analytička IDC. „Nejprodávanější značkou byl Samsung s 15% podílem, druhý skončil Dell s podílem 12,7 % a třetí se umístilo HP s 10,8% podílem. Očekáváme, že si Samsung díky svým technologiím udrží prvenství i v průběhu letošního roku. Prodejům monitorů by mohl zejména v rozvojových zemích prospět také postupně končící životní cyklus přístrojů se systémem Windows XP a jejich nahrazování.“
Již letos se dařilo monitorům s úhlopříčkou 31 a více palců. Tento segment by měl růst i během roku 2013, podle IDC by měl zaznamenat meziroční nárůst až o 12,2 %.
Celkově se pro rok 2013 očekává 1,5% pokles. Díky tomu a ostré konkurenci se rovněž očekává pokles průměrných cen. I díky tomu budou lidé stále častěji kupovat větší obrazovky, což se již nyní projevuje v rostoucí poptávce v této třídě.
Celosvětové prodeje monitorů v roce 2012 | ||
Výrobce | Prodeje 4Q 2012 | Tržní podíl 4Q 2012 |
Samsung | 5 441 953 | 15% |
Dell | 4 611 017 | 12,7% |
HP | 3 903 515 | 10,8% |
Lenovo | 3 517 063 | 9,7% |
LG | 3 499 907 | 9,6% |
Celkem | 36 287 501 | 100% |