IBM v Praze představila nové centrum excelence pro generativní umělou inteligenci

11. 7. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: IBM Consulting)
Společnost IBM Consulting otevřela v Praze nové centrum excelence pro generativní umělou inteligenci, které je součástí globálního centra excelence IBM. Rozšiřuje tím stávající celosvětové kapacity IBM Consulting v oblasti AI a automatizace.

Oborům AI a automatizace se v IBM věnuje 21 000 konzultantů, kteří již vypořádali přes 40 000 zakázek pro podnikové klienty. Centrum excelence (CoE) celosvětově sestává z více než tisícovky konzultantů se specializovanými znalostmi v oblasti generativní AI, kteří spolupracují s globálními klienty na zvyšování produktivity IT operací a klíčových podnikových procesů, jako je HR nebo marketing, na zvyšování kvality jejich zákaznických zkušeností a vytváření nových obchodních modelů. CoE je připraven pomoci urychlit transformaci podnikání klientů pomocí AI podnikové úrovně, včetně nově uvedeného IBM watsonx, a také technologií z ekosystému obchodních partnerů IBM.

CoE má za sebou rychlý start. Jen letos IBM Consulting komunikovala s více než stovkou klientů a dokončila desítky zakázek, v nichž se vedle běžných postupů strojového učení AI uplatnila i generativní AI. Mezi příklady patří poskytování mluveného sportovního komentáře generovaného AI milionům fanoušků na golfovém turnaji The Masters, kombinace generativní AI s IBM Watson uplatňovaná k ověřování nových aplikací produktů Mitsui Chemicals a použití generativní AI v řízení vztahů se zákazníky pro společnost Bouygues Telecom. Při první práci na aplikaci základních modelů AI zaznamenali někteří klienti IBM Consulting až 70% zkrácení doby zhodnocení ve srovnání s tradičními přístupy k nasazování AI. 

Generativní umělé inteligenci se tak dostalo velmi rychlého uplatnění. Podniky ji zapojují, aby zlepšily služby zákazníkům, využily nové tržní příležitosti apod. IDCodhaduje, že trh služeb založených na AI vzroste z letošních přibližně 36 miliard USD na zhruba 65 miliard USD v roce 2026. Současně panují důvodné obavy ohledně předpojatosti AI, zajištění bezpečnosti dat a dalších rizik. Dlouholeté zkušenosti IBM s umělou inteligencí ukazují, že nasadit podnikovou umělou inteligenci ve velkém měřítku vyžaduje integrovanou strategii s více modely a přístup, v jehož fokusu stojí člověk.

V nedávném průzkumu IBM Institute for Business Value dotazovaní vedoucí pracovníci uvedli, že jejich organizace využívají generativní umělou inteligenci především v oblasti financí (34 %), lidských zdrojů (41 %), řízení dodavatelského řetězce (45 %), marketingu a prodeje (40 %), zákaznických služeb (57 %) a IT služeb a technologií (63 %). Generativní AI může pomoci automatizovat rutinní úkoly, aby se pracovníci mohli soustředit na činnosti s vyšší hodnotou, a také má obrovský potenciál na poli kreativní tvorby obsahu a kódu, sumarizace obsahu a vyhledávání. Vedoucí pracovníci uvedli, že očekávají, že téměř polovina (48 %) pracovníků v jejich organizaci bude v příštím roce využívat generativní AI k zefektivnění svých každodenních úkolů.

Osvědčené metody a kultura inovací v oblasti umělé inteligence

CoE bude využívat celou řadu generativních technologií AI, od základních modelů až po více než 50 klasických akcelerátorů strojového učení specifických pro danou oblast s cílem pomoci klientům zvýšit produktivitu a podpořit inovace. IBM Consulting bude také využívat znalosti IBM na poli AI pro další zlepšení interních procesů i poskytovaných služeb. Kromě toho bude CoE společně s klienty a partnery vyvíjet zcela nová řešení a nástroje s využitím inovací generativní AI a výzkumu IBM Research.

V projektu IBM Garage for Generative AI používají konzultanti IBM osvědčenou metodu spolupráce, která klientům pomáhá urychlit inovace v nově vznikající kategorii základních modelů pro generativní umělou inteligenci. To zahrnuje rychlé vymýšlení případů použití a stanovení priorit, otevřený přístup k výběru architektur a trénování modelů, i jejich jemné ladění a škálování na míru konkrétním obchodním potřebám.

IBM Consulting a watsonx

IBM watsonx, platforma nové generace pro AI a data, je navržena tak, aby umožnila podnikům škálovat a urychlit uplatnění nejpokročilejší AI s důvěryhodnými daty. Stejným způsobem, jakým jsme založili úspěšnou firmu poskytující služby hybridního cloudu postavenou na platformě Red Hat OpenShift, hodlá být IBM Consulting předním poskytovatelem konzultačních služeb pro watsonx. IBM Consulting plánuje zavést postupy založené na uplatnění watsonx, které budou sloužit klientům s hlubokými odbornými znalostmi v oblasti celé řady generativních technologií AI, jako jsou základní modely, AIOps, DataOps a mechanismy řízení AI. Zároveň budou také rozšiřovány konzultační služby s partnery.

Otevřený ekosystémový přístup k umělé inteligenci

IBM Consulting uplatňuje otevřený a kolaborativní přístup k plánování, vytváření, implementaci a provozu generativních řešení AI, která zahrnují více modelů v různých cloudech od předních poskytovatelů v oboru. Otevřený ekosystémový přístup pomáhá klientům určit správné modely a správnou architekturu tak, aby dosáhli nejlepších výsledků. IBM Consulting disponuje jedinečnými dovednostmi v oblasti technologií IBM, ale také úzce spolupracuje s rozmanitým ekosystémem partnerů včetně společností Adobe, Amazon Web Services (AWS), Microsoft, Salesforce, SAP, řady open source technologií a dalších zdrojů, aby pomohla klientům plně využívat přínosů technologického řešení, které nejlépe odpovídá jejich potřebám.

Podobné články

Geetoo Holding přebírá společnost Data Force

25. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Geetoo Holding)
Technologická skupina Geetoo Holding investující do IT, dosáhla dohody se zakladateli společnosti Data Force, významného poskytovatele služeb v oblasti ukládání, zálohování, archivace a virtualizace dat, ale také IT správy, automatizace, monitoringu a kontejnerizace. Čtěte více

Značka TrueCam končí, přechází pod LAMAX

22. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: LAMAX)
Oblíbené autokamery TrueCam přechází pod značku LAMAX. Ta bude dál pokračovat v jejich vývoji, kdy zúročí své bohaté zkušenosti s výrobou spotřební elektroniky. Čtěte více

Nový Red Hat OpenShift AI zvyšuje škálovatelnost a přizpůsobivost umělé inteligence

21. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Red Hat)
Nejnovější verze platformy Red Hat OpenShift AI pro umělou inteligenci a strojové učení umožňuje podnikům ve velkém rozsahu vytvářet a poskytovat aplikace s podporou AI v hybridním cloudu. Platforma Red Hat OpenShift AI 2.15 je navržena tak, aby poskytovala větší flexibilitu i možnosti ladění a sledování, což pomáhá urychlit inovace a zajistit provozní konzistenci AI/ML. Čtěte více

QNAP přislíbil dlouhodobou podporu operačních systémů QTS 5.2 a QuTS hero h5.2

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: QNAP)
Společnost QNAP potvrdila svůj závazek v oblasti spolehlivosti produktů a spokojenosti zákazníků a oznámila dlouhodobou podporu (Long-Term Support, LTS) pro své operační systémy QTS 5.2 a QuTS hero h5.2. Čtěte více