Huawei vloni prodalo 139 milionů smartphonů, dařilo se i v ČR

13. 1. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Huawei)
Spotřebitelská divize společnosti Huawei v roce 2016 dosáhla na předpokládané tržby ve výši 25,7 miliardy dolarů, což představuje 42% meziroční nárůst. Firma prodala 139 milionů smartphonů s 29% meziročním nárůstem. Podíl Huawei na globálním trhu smartphonů dosahoval v říjnu 2016 dle GfK 11,3 %. V ČR drží Huawei více než 15% tržní podíl, v září 2016 dokonce přesáhl 20% hranici.

Díky prodejům Huawei P9, P9 Plus a Mate 9 zaznamenala společnost Huawei úspěch v segmentu high-end zařízení v Evropě i po celém světě. Huawei P9 a P9 Plus se prodalo v roce 2016 10 milionů kusů, prodeje Huawei Mate 9 byly během prvních dvou měsíců od uvedení na trh o 50 % vyšší ve srovnání s předchozím modelem Mate 8. Podíl prodaných smartphonů Huawei ve střední a high-end třídě vůči všem prodaným smartphonům Huawei vzrostl na 36 %.

Úspěch Huawei v Evropě a globální tržní podíl 11,3 %

Podle dat GfK, zveřejněných v říjnu 2016, vzrostl podíl Huawei na trhu smartphonů na 11,3 %. Rok 2016 byl úspěšný i na českém trhu, v září se Huawei podařilo překonat 20% hranici tržního podílu. Zahraniční prodeje Huawei v roce 2016 dosáhly téměř stejné výše jako v domovské Číně. Podle GfK Huawei drží vyšší než 15% tržní podíl ve 33 zemích (mezi nimi i Česká republika) a více než 20% v dalších 18, z nichž téměř polovina jsou evropské země. V severní a východní Evropě přesáhl tržní podíl 15 %, v západní Evropě 10 %. V některých zemích severní Evropy má Huawei vůbec nejvyšší podíl na trhu, ve Velké Británii, Německu, Francii a na dalších klíčových trzích společnost zaznamenala výrazný nárůst. V listopadu 2016 společnost, dle GfK, poprvé přesáhla 20% tržní podíl v Číně a dominovala v segmentu high-end zařízení. V Africe, Latinské Americe a na Středním Východě dosáhla společnost téměř 15% tržního podílu.

„Navzdory nepříznivým podmínkám v odvětví rostla spotřebitelská divize Huawei nejrychlejším tempem na trhu. Vděčíme za to hlavně našemu zákaznicky orientovanému přístupu, který je založen na vytváření smysluplných inovací. Rovněž se nám dařilo pokračovat v budování prémiové značky, posilovat prodejní kanály a vylepšovat oblast péče o zákazníky a servis. V roce 2017 budeme i nadále posilovat dodavatelský řetězec i prodejní kanály. Zvýšené úsilí budeme i nadále věnovat výzkumu a vývoji, službám a oblastem, které nám pomohou ke zdokonalení řízení a k zefektivnění rozhodovacího procesu.  Budeme nadále rozvíjet naši strategii pro mezinárodní trhy a proaktivně budovat kapacity pro budoucí růst,“ uvedl Richard Yu, CEO Huawei Consumer BG.

Huawei mezi nejhodnotnějšími světovými značkami

Rovněž autority zaměřující se na světové značky oceňují Huawei, jako jednu z nejhodnotnějších značek na světě. V žebříčku Interbrand Top 100 Global Brands se společnost umístila na 72. místě, v žebříčku BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands pak na 50. pozici. Podle agentury IPSOS vzrostlo povědomí o značce ze 76 % z roku 2015 na současných 81 %.

Štítky: 

Podobné články

ASBIS CZ má nyní v portfoliu produkty Lenovo

22. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASBIS CZ)
Distributor ASBIS CZ se zařadil mezi partnery společnosti Lenovo a od ledna 2025 tak ve svém portfoliu nabízí široké spektrum produktů tohoto výrobce. Čtěte více

Xerox se stane novým majitelem Lexmarku

13. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Xerox)
Očekává se, že transakce mezi tradičními tiskárenskými společnostmi bude uzavřena ve druhé polovině roku 2025. Cena obchodu se pohybuje okolo 1,5 miliardy USD Čtěte více
Novinky z rodiny Dell Pro Premium & Dell Pro Plus

Dell se chystá přejmenovat své počítače. XPS a další řady skončí

8. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Dell Technologies)
Společnost Dell na veletrhu CES 2025 představila změny ve značení svých počítačů. Cílem je podle výrobce primárně zpřehlednění nabídky, která by měla více odpovídat nastupující éře AI počítačů. Postupně se tak rozloučíme s oblíbenými značkami jako XPS, Precision, Latitude nebo OptiPlex a začneme se seznamovat s novými. Čtěte více

Investiční skupina Thein získává společnost CubeTeam specializující se na zakázkový vývoj aplikací

8. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Thein Digital)
Digitální část české investiční skupiny Thein získala společnost CubeTeam, která se specializuje na zakázkový vývoj aplikací. Akvizice posílí tým vývojářů a podpoří strategii skupiny v oblasti digitálních technologií. Zakladatelé firmy CubeTeam se také stávají součástí skupiny Thein a budou posilovat stávající a rozvíjet nové obchodní příležitosti. Čtěte více