HP zavádí změny v obchodním programu PartnerONE
Divize Osobních počítačů a notebooků (PSG) změní svůj obchodní
model pro partnery prostřednictvím implementace dvousměrného obchodního
modelu. První se zaměřením na prodej tzv. Volume produktů určených pro
segment malých podniků a kanceláří (SBSO), druhý se zaměřením na prodej
tzv. Value produktů dodávaných primárně do segmentu středních a
větších podniků.
V oblasti PSG Value produktů získají obchodní partneři větší odměny za
prodej vyšší řady počítačů, pracovních stanic, tenkých klientů a
notebooků. Další odměny za poskytování příslušenství a služeb
umožní obchodním partnerům HP ještě více zvýšit jejich marže v této
oblasti. Autorizované dealery odliší HP od zbytku trhu i nadále
poskytováním zpětných bonusů, určených právě pro PSG Value produkty.
V rámci zjednodušení budou mít tyto zpětné marže charakter fixního %
z uskutečněných prodejů.
Divize IPG rovněž zjednoduší svůj obchodní model s partnery. Změny se
budou týkat integrace obchodních činností v oblasti poskytování hardwaru
a spotřebního materiálu do jediné strategie. Výhodou pro partnery bude
dále i zjednodušený komunikační model, v rámci kterého bude partnerovi
přidělen jeden partner account manager jako jediný kontaktní bod pro
obchodní činnost v oblasti poskytování hardwaru i spotřebního
materiálu.