HP se v Česku daří
Podle aktuálních výsledků IDC tento trend přetrval i v prvním čtvrtletí roku 2012, kdy společnost HP v celkových prodejích osobních počítačů zvýšila svůj podíl v ČR na 25,2 procenta a v segmentu firemních notebooků na 42,7 procenta.
Za tímto úspěchem stojí zejména široké produktové portfolio a vyvážený obchodní model rozložený mezi segment domácností, malých a středních firem i velkých korporací či státní správy.
HP je jedničkou i na trhu s tiskárnami, a to jak inkoustovými, tak i laserovými (v prvním čtvrtletí 2012 podle studie IDC. V inkoustovém tisku HP orientuje svoji strategii především na prodej modelů střední a vyšší třídy. Zákazníci preferují zejména multifunkční zařízení s Wi-Fi připojením a oboustranným tiskem. V této oblasti HP klade velký důraz na obchodní spolupráci s retailovými řetězci s přidanou hodnotou.
HP umí zákazníkovi nabídnout kompletní řešení, a to například v podobě zajímavé kombinace tiskárny a notebooku. Přestože trh s inkoustovými a laserovými tiskárnami v České republice klesá, společnosti HP se přesto daří v těchto segmentech postupovat strategicky a zachovat si prvenství v tomto segmentu. Současný podíl HP na českém trhu s tiskárnami dosáhl v prvním čtvrtletí tohoto roku 40 procent v počtu kusů.
Pro další posílení své tržní pozice společnost intenzivně investuje do vývoje nových produktů. V nejbližších týdnech zahájí na lokálním trhu prodej nových Ultrabooků HP Envy a HP Spectre XT Pro, které doplní úspěšný firemní Ultrabook Folio13, který se nově prodává i v české lokalizaci. HP kontinuálně představuje i nové inkoustové a laserové tiskárny určené jak pro domácí, tak firemní klientelu.