„Home office“ priority pro MSP: Ochrana zařízení i e-mailů a záplatování (infografika)
Rizik práce z domu je celá řada: pracovní zařízení zde nejsou chráněna firemním firewallem či integrovaným řešením pro řízení hrozeb (UTM). Dalším slabým místem jsou levné domácí routery a internetové brány bez jakéhokoliv zabezpečení. Uživatelé doma využívají také svých osobních zařízení a někteří je dokonce sdílejí s dalšími členy rodiny. Mnoho uživatelů též potřebuje mít přístup k pracovním souborům umístěným na firemní infrastruktuře prostřednictvím VPN spojení.
SolorWinds MSP doporučuje zaměřit se na:
- Ochranu koncových zařízení – tedy zejména na ochranu koncových zařízení proti malwaru a dalším hrozbám;
- Patch management –automatizovaný způsob aktualizace softwaru na uživatelských počítačích;
- Ochrana e-mailů – zabezpečení e-mailové komunikace včetně zajištění obchodní kontinuity a archivace.
Volitelně pak i na:
- Ochrana webu – chránit uživatele před návštěvou kompromitovaných webových stránek, které mohou poškodit síť a k ní připojená zařízení;
- Správu hesel – bezpečný přístup s pomocí silných uživatelských hesel;
- Zálohování – záloha souborů a rychlá obnova v případě jejich ztráty.
„Zákaznické organizace vyvíjejí tlak na své dodavatele IT a kybernetické bezpečnosti vzhledem k potřebě lepší ochrany svých zaměstnanců pracujících z domu,“ uvedl Ondřej Šabata, sales engineer pro řešení SolarWinds MSP ve společnosti Zebra systems. „IT dodavatelé mohou efektivně vyřešit tyto tlaky s pomocí nasazení MSP platformy jako například SolarWinds RMM, která v sobě integruje všechny prvky ochrany zákaznických infrastruktur.“